Thursday, April 23, 2009

נרשמתי לקהילת הקוראים הראשונים של ידיעות ספרים

נרשמתי לקהילת הקוראים הראשונים של ידיעות ספרים.

אני לא בטוח שאני אהנה לקרוא ספרים שבחרו עבורי אבל אני מוכן לנסות את האתגר כמה חודשים. יש משהו מרגש להיות בין הראשונים שקוראים ספר חדש לפני כל שאר הקוראים :-)

נראה מה אקבל ואיך זה יעבוד עבורי.


סיכום השבוע בגן יובל. מאת הגננת רות, אחותי

הורים יקרים,

יום א מפגשון הבוקר: התחלנו את הבוקר עם השגרה הרגילה: חזאים, תורני בוקר + ספירה בדילוגים זוגיים, עדכון לוח השנה העברי (ומניית הימים גם במספרים ולא רק באותיות), פתיחת דלת היציאה לחצר, בדקנו מי נמצא ומי חסר.

ולאחר מכן הקשבנו לחוויות מטיולי שבת וגם מטיולי פסח, ובעקבותיהם גם ערכנו "תערוכה" קטנה שבה הצגנו את התמונות שצירפתם, כשהילדים הקשורים לתמונות מספרים את הרואים בהן.

טיולי שבת:

אוריה ומעין ג. ספרו על טיול שבת שבו הן פגשו בי ובמשפחתי בשמורת חרוצים, שם ביקרו בשבוע שעבר משפחת מוטולה (אוהד).

שחר סיפר על טיול שבת בסטף שבירושלים שם ביקר עם דן ואיתי זלוטניק - http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Tiyulim/maslulim/HriyehudaVyruslim/HriyehudaVyruslim1/ms906.htm

טיולי פסח:

גם ביום שישי וגם היום קראנו את תיאורי הטיולים היפים שלכם, וכאן אצרף את כל הפרטים מיומיים אלו:

איתי דבימערות בית גוברין - http://www.trekker.co.il/%D7%91%D7%99%D7%AA_%D7%92%D7%95%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%9F/

בן – סרט בסינמה סיטי ברמת השרון

אמתיהר תבור, הר קשת http://www.kkl.org.il/kkl/hebrew/nosim_ikaryim/yeharot/parkimveyearot/north/beitkeshet.x

נחל הקיבוצים http://www.trail.co.il/north/galil-tachton/nachal-kibuzim/index.php

מפעל שוקולד בקיבוץ גינוסר - http://www.galita.co.il/

דן ואיתי זלוטניק שיתפו אותנו גם כן במספר אתרי בילוי בחופשת הפסח:

הרודיון - http://www.parks.org.il/BuildaGate5/general2/data_card.php?U=no&SiteName=parks&ItemID=369201170&ValuePage=Card1

משכנות שאננים – ירושלים - http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=7097

(ועם שחר ומשפחתו) ואדי פרט/קלט (סביבות ירושלים) - http://www.tiuli.com/track_info.asp?track_id=62

עומריער הקופים - http://www.kofim.co.il/kofim/about.htm

נחל עיוןhttp://www.alternativ.co.il/Travel_Main.asp?travelID=59

צוק מנרה - http://www.tzofit.co.il/id/cliff

עמית – מוזיאון הטרקטורים ג'ון דיר לנד שבהר תבור - http://www.jdland.co.il/about.htm

מפגש הבוקר: התחלנו עם הכרת הלוח הציוני שליווה אותנו מתחילת השנה: ראינו את הדגל, את סמל המדינה, וגם את המנון המדינה, שלמדנו שהוא השיר של מדינתנו, ושלכל מדינה יש שיר כזה. סיפרתי לילדים ששמו של המנון המדינה הוא "התקווה". כמובן שמייד לאחר מכן שרנו אותו, ולמדנו שאת ההמנון נהוג לשיר בעמידה.

לאחר מכן שמנו דגש על סמל המדינה, ראינו ממה הוא מורכב, ועמדנו על משמעות כל פרט בסמל.

לאחר מכן הצגתי בפני הילדים דף ובו ציור של מנורה לעומת ציור של חנוכיה, ובדקנו את ההבדלים ביניהם, וכך הבדלנו ביניהם.

סיימנו את המפגש בשירה: "א"י שלי יפה וגם פורחת" וכן "ארץ זבת חלב ודבש" בליווי בקבוקוני הגשם, שנתנו לנו קצב. הקפדנו מאוד על הקצב ועל התזמון של השימוש בבקבוקונים. לאחר מכן השתעשענו בליווי השיר במקצב הידוע שלו בתנועות גוף, כגון מחיאות כפיים, טפיחות על הברכיים, טפיחות על הרצפה, קפיצות וכו'. הילדים היו יצירתיים מאוד, והכיף היה גדול.

זמן חצר ויצירה: הילדים קיבלו דף ועליו את החלקים המרכיבים את סמל המדינה. המטרה היתה גזירתם והדבקתם בצורה הנכונה כדי להרכיב את הסמל עצמו. לא התעכבנו על צביעה, ואתם כמובן מוזמנים לעשות זאת עם הילדים אחרי הצהרים. תוכלו לראות את העבודה בקלסר.

מפגש הצהרים: התחלנו עם לוח המילים המתפרקות. בכל פעם הזמנתי 3 ילדים כדי להרכיב מחדש את האותיות שהתבלבלו, וההרכבה מחדש היתה בהעתקה מהלוח עם המילים. כפי שציינתי בשבוע שעבר – כל המילים קשורות לנושא יום העצמאות של מדינתנו.

זו היתה הזדמנות מצויינת בשבילי לתת במה לילדים להתנסות בפעילות הלא קלה הזו, וללמד אותם תוך כדי למה לשים לב, ואיך להרכיב בצורה נכונה את המילים. מפה והלאה הם יוכלו לגשת לבדם ללוח ולשחק בו בהצלחה ובכיף.

המשכנו עם אוריינות המילה "ישראל", וסיימנו בפעילות נחמדה שהתחבבה מייד על הילדים שמטרתה היתה ללמדם כיצד להכין מגן דוד:

החומרים: 6 דיסקים: 3 כחולים ו- 3 לבנים. 6 שרוכים: 3 כחולים ו- 3 לבנים.

ברקע השמעתי את היצירה ריקוד" מאת בטהובן (הכרנו אותו בשמו המלא: לודויג ואן בטהובן, ולמדנו שהוא חי בגרמניה):

היצירה מחולקת ל- 3 חלקים, אשר חוזרים על עצמם בשלמותם פעמיים.

בפעם הראשונה שהיצירה מתנגנת הילדים רוקדים לפי צעדים שלימדתי אותם עם השרוכים.

בפעם השנייה שהיצירה מתנגנת הם ניגשים לסדר את השרוכים בצורת מגן דוד.

למדנו שהטריק הוא בעצם לחבר 2 דיסקים מאותו הצבע של השרוך שאנו מחזיקים.

את המפגש סיימנו בהבנה שמדובר ב- 2 משולשים שמרכיבים מגן דוד אחד, ושבעצם אנו כבר יודעים לצייר משולש (להזכירכם: ציירנו פירמידה במהלך נושא חג הפסח, כשאנו נעזרים ב- 3 נקודות שחיברנו ביחד בקוים).

יום ב מפגשון הבוקר: היום הבאתי שעון מטבח, וכל חלק מחלקי היום קבענו ביחד כמה זמן נצטרך, וכיוונו בהתאם את השעון, שיזכיר ויצלצל. הדבר מועיל לכולנו להשאר במסגרת זמן מתוכננת, ולדעת למה לצפות בהמשך. בהקשר זה גם התחלנו שגרה חדשה: לקראת כל מפגש (מפגשון, בוקר או צהרים) אני מחלקת לילדים את המפגש לחלקים, ואני מציירת להם מה צפוי להיות. כך הם יודעים ביחד איתי למה לצפות במפגש, והשעון עוזר לנו גם לתכנן את הזמן בצורה משוכלת, והרשימה עוזרת לנו לצפות מה עומד לקרות.

למשל: 1. שירים (סומנו במפתח סול ובתוים)

2. פעילות של מגן דוד (ציירתי מגן דוד)

3. מילים מתפרקות (ציירתי ריבועים מופרדים – כמו בלוח עצמו) ובהם אותיות.

שגרת הבוקר היתה כרגיל, וכמובן גם הקשבנו לחוויות נוספות מטיולי הפסח.

שחר: ואדי פרת (פרטים ראו יום א)

עידו: הפארק הלאומי שננדואה במדינת וירג'יניה בארה"ב.

אוהד: בית ביאליק http://www.kinderland.co.il/aindex/20715.php

יער חורשים http://www.syt.co.il/showAttraction.asp?id=1027

מפגש הבוקר: בזמן ארוחת הבוקר קראתי לילדים ספור שהביאה דגנית לחלוק עם הילדים:

"יום הולדת למדינה" מאת רבקה גבאי יום הולדת למדינה  / רבקה גבאי

בזמן המפגש עצמו שוב חילקנו את הלוח ל- 4 חלקים, וסימנו לעצמנו מה בתוכנית למפגש, וכמה זמן יארך כל שלב.

התחלנו עם שירים, כשהשיר הראשון היה המנון המדינה. המשכנו עם "א"י שלי יפה וגם פורחת" וכן "ארץ זבת חלב ודבש" שהילדים ממש אוהבים! פעלנו גם עם הבקבוקונים וגם בעזרת גופנו.

המשכנו עם שירו של עוזי חיטמן: "נולדתי לשלום" אותו נגיש למדינה כמתנת יום הולדת ביום העצמאות. הכרנו אותו, שרנו אותו וכמובן למדנו איך נרקוד אותו. היה ממש מהנה וכיף.

החלק השלישי היה הפעילות המוסיקלית שמטרתה יצירת מגן דוד בליווי "ריקוד" מאת בטהובן, וסיימנו עם לוח המילים המתפרקות.

זמן חצר ויצירה: הילדים המשיכו עם הכנת סמל המדינה, כשהמטרה המרכזית היא כמובן הגזירה וההעתקה של חלקי הסמל לכדי התמונה השלמה מתוך תמונת סמל המדינה.

מפגש הצהרים: שוב חילקנו את המפגש לחלקים ותזמנו אותם:

החלק הראשון היה קריאת ספר שהביא איתי סספורטס: "הכבשה שבאה לארוחת ערב" מאת סטיב סמולמן

הספר היה פשוט מתוק ומקסים, ונגע לליבנו כולנו! כמובן זיהינו שמדובר בסופר שאינו ישראלי, אלא בריטי.

המשכנו עם דף עבודה שאותו עשינו ביחד על הרצפה, ושתרגל איתנו את ציור המגן דוד. תוכלו לראותו בקלסר הילדים. התירגול היה בעזרת 3 נקודות שהיה צריך לחבר בקו, וכן 3 נקודות נוספות (בצבע שונה) שגם אותן היה צריך לחבר בקו וליצור מהן משולש.

סיימנו בשיחה על יום הזיכרון לשואה ולגבורה. השיחה היתה מותאמת לגיל הילדים. לא הרביתי בתיאורים, ולא פירטתי יתר על המידה. השיחה התמקדה ברעיון שכשנשמע את הצפירה עלינו לחוש ברי מזל שיש לנו מדינה שהיא ביתנו, צבא ששומר עלינו ושוטרים שמשגיחים. הסברתי שטרם הקמת המדינה לא היה ליהודים מקום, ומאחר והם נשנאו מסיבות שונות – הם היו מטרה לפגיעות שונות. והכל – רק בשל היותם יהודים!

ציינתי את הרעיון שעלינו לזכור את אותם יהודים שלא שפר עליהם מזלם להיות חלק ממדינה שמסוגלת להגן על יושביה, להיות חלק ממדינה שמהותה הוא העם היהודי, וכמובן לשמוח על מה שיש לנו.

יום ג מפגשון הבוקר: חוויות מטיולי פסח:

איתי זלוטניק: פארק שוני ליד בנימינה http://www.shuni.co.il/home.html

איתם: נחל אלכסנדר http://www.parks.org.il/BuildaGate5/general2/data_card.php?U=no&SiteName=parks&ItemID=743384562&ValuePage=Card1

המשך המפגשון היה שגרת הבוקר המוכרת, והוספנו משחק אורייני עם אותיות המילה "ישראל".

כמובן תזמנו כל חלק במפגשון, ורשמנו מראש מה תהיה התוכנית, ועמדנו יפה בזמנים!

הילדים אוהבים מאוד את התכנון המקדים הזה, ותיחום הזמן טוב לכולנו ...

מפגש הבוקר: גם את המפגש חילקנו לחלקים מראש ותחמנו בזמן.

התחלנו עם נעימת המצעד הצבאי המוכרת לכולנו מטקס יום העצמאות. השמעתי לילדים את הנעימה החיילית, וכולנו הפכנו לחיילים: צעדנו כחיילים, הצדענו כחיילים ונופפנו בדגלים שבידינו באופנים שונים.

בהזדמנות זו למדנו איך לאחוז בדגל – מתוך כבוד למה שהוא מייצג.

המשכנו בשיחה מעניינת על דוד בן גוריון והכרזת המדינה, שיחה שהובילה מייד לשיחה על מגילת העצמאות, ממנה גם קראתי חלקים מסויימים.

אז נשמעה הצפירה, וכל הילדים נעמדו בשקט ובסדר מופתי על רגליהם. היתה דממה מכובדת וראויה לרגע חשוב זה. התגאתי בהם מאוד! מייד לאחר תום הצפירה נשארנו לעמוד ושרנו את המנון המדינה, "התקווה".

היה באמת מרגש מאוד.

המשכנו בשיחה נוספת על מהות היום, וילדים שונים סיפרו מה שהם יודעים על יום זה ועל המלחמה עצמה.

לאחר מכן עברנו לפעילות המוסיקלית איתה אנו יוצרים את דגל ישראל בעזרת שרוכים ודיסקים על פי יצירתו של בטהובן: "ריקוד".

המפגש הסתיים בשיחה מעניינת על חשיבות תעודת הזהות הישראלית – וזו בכלל.

הראיתי לילדים את זו שלי: שוחחנו על צבעה, ראינו את ההטבעה של סמל המדינה עליה, וראינו כי על הכריכה רשום גם בערבית וגם בעברית. שוחחנו על כך שבמדינתנו 2 השפות הרישמיות הן עברית וערבית, ועל ההכרח שהשפה הערבית תהיה מוכרת במדינה.

ראינו את התמונה שבתוכה, קראנו את הפרטים המופיעים בה, וגם דגנית הראתה לילדים את תעודת הזהות שלה.

זמן חצר ויצירה: פתחתי בגן "משרד פנים", והפכתי אני לפקידה בו, והזמנתי את הילדים להכנס ולמלא את הפרטים בתעודת הזהות שלהם! לחלקם חסרה עדיין תמונה, וכולי תקווה כי תוכלו לשלוח בהקדם תמונת דרכון לצורך זה.

מפגש הצהרים: התחלנו עם לוח המילים המתפרקות, והמשכנו עם ספור שואה "המגירה השלישית של סבא" מאת ג'ודי טל קופלמן, שסיפרתי לילדים. הספור מותאם כמובן לגיל הילדים, ומספר רק את המינימום ההכרחי לצורך העברת המסר של הרצינות שביום זה, וממה היא נובעת. ספור מקסים, ומי שירצה – אשמח לשלוח לו אותו במייל.

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון הבוקר: שגרת בוקר של מפגשון + ספריה.

מפגש הבוקר: שוב תכננו מראש את המפגש, והתחלנו עם חוויות מטיולי הפסח: "טיילנו" במקביל על מפת ישראל, וראינו את מיקומו של כל אתר, את מרחקו מהוד השרון, ואת מיקומו הכללי במפה (צפון, דרום, מרכז).

הדר ביקרה בחי בר כרמל (יש לינק לאתר של החי בר כרמל בבלוג שלי). היא הביאה תמונות יפות וגם ציירה את הנשרים שראתה שם! כל הכבוד!

מעין ג. סיפרה על המחזמר (למדנו שמחזמר הוא הצגה שבמקום לספר אותה – שרים אותה) "חליל הקסם" שראתה בבניין האופרה בתל אביב.

אוריה סיפרה על כמה חוויות: 1) ביקור בכותל המערבי בירושלים

2) לונה פארק בתל אביב

3) חוף אפולוניה בהרצליה http://www.trekker.co.il/%D7%90%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%94/

4) מוזיאון חיל האויר בחצרים, ליד באר שבע http://www.iaf-museum.org.il/site/museum.asp?pi=12

המשכנו עם שירת "התקווה", ולאחריו: ההופעה שאנו מכינים לכבוד יום ההולדת למדינה "אני נולדתי לשלום".

סיימנו עם תמונות ישראליות:

פרסתי לפני הילדים שפע של תמונות ישראליות, ושוחחנו על כל תמונה: מדוע היא ישראלית, מה ישראלי בה, מה משמעותה וכו'. ראינו כיתובים של שם המדינה, ראינו תמונות של דגל ישראל, וכן תמונות מנוף הארץ וממאפייניה, כגון: פלאפל, קקטוס, משקפי שמש, ילדים משחקים בחוף הים, חיילים וכו'.

זמן חצר ויצירה: הכנו קולאז' משפע התמונות הישראליות, ונמשיך בכל גם בשבוע הבא.

מפגש הצהרים: התחלנו עם ספור מקסים שהביא נעם: "אין כמו בבית" מאת ג'ונתן אמט אין כמו בבית / ג'ונתן אמט,

והמשכנו עם ספור התורה, שנמשיך לספרו מחר: "יעקב ועשיו".

הורי השבת ביום שישי יהיו: שוהם ומעין

הודעות:

*** ביום א, 3/5 נכיר את בולי ארצנו. אשמח ואודה לכולכם אם תוכלו לשלוח עם הילדים 3 או 4 (ככל המרבה הרי זה משובח!) בולים של מדינתנו. אנא – רק בולי מדינת ישראל. תודה!!

*** התחלנו ונמשיך במרץ רב את נושא יום העצמאות בדגש על ציונות ו אהבת הארץ.

במהלך הנושא – שיימשך גם אחרי החג עצמו – נערוך הכרות עם סמל המדינה, עם הדגל, נמשיך להכיר מקומות חדשים במדינתנו, ונלמד היכן הם ממוקדמים על גבי המפה שמלווה אותנו מתחילת השנה, נלמד לצייר מגן דוד, נכיר את יונת השלום, את המושג "עצמאות", נכיר וגם נשיר את המנון המדינה, נעסוק בנושא תעודת הזהות וחשיבותה, ועוד.

לאחר יום העצמאות עצמו נעסוק בנושא בולי המדינה: נזכור מהו בול, נכיר את צורתו המיוחדת וכמובן נראה בולים רבים – בעזרתכם. בהמשך גם נצייר בול בעצמנו.

כמו כן נכיר בצורה המותאמת לילדים את הימים העצובים יותר הקשורים למדינתנו:

יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי צה"ל.

*** מבקשת ממי שטרם הביא תמונת דרכון של הילדים. במידה ואין – אפשר תמונה רגילה ממנה נגזור את פני הילד. חשוב שהתמונה תהיה קטנה! (המטרה –תעודת זהות לילדים!!)

*** להזכירכם: ביום שלישי, יום הזיכרון לחללי צה"ל, 28/4 – יסתיימו הלימודים בגן בשעה 12:00.

ביום רביעי, 29/4 הוא יום העצמאות ה- 61 למדינתנו לא יתקיימו לימודים בגן, והם יתחדשו ביום חמישי, 30/4.

גני סיפור בחולון מאת רמי אהרוני


קיבלתי מתנה מהוצאת הספרים אוריון, "גני סיפור בחולון".

מסופר על רעיון של יצירת גני משחקים בעיר חולון שבכל גן משחקים הנושא הוא ספר ילדים.
כך חיברו יחד סיפור ילדים, אמן פיסול, מבצעים, קבלנים, אדריכלים והעירייה.

הנה קישור לאתר עיריית חולון שם מוספר על אודות גני סיפור: http://www.holon.muni.il/ ושם לגלוש ל:

מבקרים גנים ומתקנים גני סיפור



קראתי בספר ונהנתי ללמוד על הגנים שכבר הוקמו ואלה שבהקמה (הספר לא חדש ככה שוודאי הם כבר קמו).

הנה כמה קישורים לכתבות בנושא שם אפשר להרחיב עוד:
חשבתי שפעילות גיבוש מהנה מאד לכתה שבה לומד אביב יכולה להיות שיטוט בין גני הסיפור, משחק של הילדים בכל גינה וגינה ואולי קריאה של הסיפור שהוא נושא הגן בכל גינה בה מבקרים.

הורים מבריקים מורים מרתקים מאת אוגוסטו קורי

קראתי בשקיקה וללא הפוגה, ברציפות, את ספרו של אוגוסטו קורי, הורים מבריקים מורים מרתקים ולמדתי כמה דברים.

המקור, בספרדית, "Padres brillantes, Profesores Fascinantes", זכה לתרגומים רבים, כך מסתבר. ישנה גם הוצאה חדשה בספרדית עם שם דומה: "Padres brillantes, maestros fascinantes: No hay jovenes dificiles, sino una educacion inadecuada"

הספר קטן מידות ולא ארוך (כ-200 עמודים). הספר קל מאד לקריאה ומאד מזמין את הקורא להאמין ולקבל את הכתוב.

המחבר לא ממעט בערכו וביכולותיו ופה ושם מתרברב ביכולותיו ואז מייד מצטנע. זה קטע מעט מוזר.

כמה נקודות מהספר (במילים שלי ולא בהכרח ציטוט מהכתוב) שהן תובנות שאני מתכוון לשים אליהן לב ולנסות בעצמי במודע:
  • ילדים לא לומדים להתמודד עם כשלון ועם אכזבה
  • לשוחח עם ילדים ולספר לילדים על חוויות, אושר, וגם על קשיים מנסיוננו. להיות מספר סיפורים ולא סתם מעביר מידע.
  • לבלות זמן עם הילדים בהשתובבות, בקריאה, בשירה וביצירה. להאזין להם הרבה וגם לספר הרבה חוויות משלנו כהורים.
  • ללמוד לבלות עם הילדים מידי פעם, כמו ילדים.
  • ללמוד ולטפח חוש צדק חברתי ומודעות צרכנית וביקורתיות אצל הילדים כדי שלא ילמדו רק "לקנות" אלא בעיקר "להיות"
  • לשאול מידי פעם את הילדים: מה מציק להם. מה משמח אותם. האם הם סובלים מאכזבה. מה קורה בחיים שלהם. מה ניתן לעשות כדי שיהיו שמחים יותר.
  • לתת דוגמה אישית: לספר על קורותינו יום יום ומהעבר כדי שיהיה להם דגם לחיקוי
  • לספר גם על היסוסים והתלבטויות וטעויות
  • לעודד אופטימיות ולחזק את הילדים בכוחם להתמודד עם בעיות ולפתור אותן או להתמודד עם הכשלון כי נתמוך בהם.
  • לנבא לילדים עתיד ורוד ולשדר אופטימיות ולא פסימיות
  • לספר לילדים סיפורים ומעשיות ולצקת לתוכם שיעורים לחיים. להיות מקוריים וייחודיים בסיפורים ככה שהם ייזכרו וישפיעו
  • "למכור חלומות"
  • "לזרוע רעיונות"
  • לומר לילדים "לא" ללא מורא ופחד ולא להכנע לסחטנות
  • לא כל דבר עם הילדים פתוח למו"מ
  • להציב גבולות בבטחון ומתוך תחושת צדק באמונה בדרכינו
  • להבין כיצד חושבים הילדים וכיצד מונעים התלמידים כדי ללמדם בהתאם ולא להתייחס אליהם כאל חלק ממקשה אחת.
ישנן עוד נקודות רבות מאד.
הנקודה האחרונה מתקשרת להפליא עם מה שאני קורא בספרו המשפיע והמצויין של ריצ'רד לבוי, פריצת דרך במוטיבציה : 6 סודות שיעוררו מוטיבציה אצל ילדכם. וודאי אכתוב את רשמי מספר זה בקרוב.

נהנתי מאד מהקריאה בספר.
קיבלתי חיזוקים רבים לכך שאני עושה רבות נכונה עם ילדי.
מעניינת אותי טענתו בדבר "תסמונת החשיבה המואצת", קיומה, השפעותיה וגורמיה בקרב ילדים. לא שמעתי על דבר זה קודם אבל הטיעונים מעניינים ואני סקרן למצוא חומר ולהרחיב ידיעותי בנושא.

נהנתי מאד. ספר מומלץ.

יין טעים מאד ששתיתי בחתונה של חבר


בחתונתו של חברי לעבודה, טל פישלר, הוגש לשולחננו יין טעים מאד.
מדובר ביין ששמו: Single Vineyard Giv'at Hachalukim 2006