Saturday, June 20, 2009

מה מספיקים לעשות כשחולים בבית

לצערי לא חשתי בטוב ונאלצתי לפול למשכב בימים האחרונים.
אז לחדר הכושר לא הלכתי וגם לא לעבודה ולא עסקתי בפעילות גופנית אבל מה שכן הרביתי לעשות זה לקרוא ואפילו הספקתי לקרוא ולהעיר הערות (והארות) על טיוטה של ספר חדש במתמטיקה לכתות ד' שיראה אור לקראת שנת הלימודים הקרובה.

על חלק מהספרים שקראתי כבר הספקתי לכתוב ביומן הרשת, ועל הרבה אחרים לא. בהזדמנות אכתוב על כולם, או אולי רק על חלקם. נראה כבר.

ביום ה' בערב אזרתי אומץ וכוחות ונסעתי לכיכר רבין בת"א כדי לחוות איתו את יריד שבוע הספר. זה הנה נפלא! בילינו שם נטו במשך 4 שעות. קראנו הרבה. התרועענו עם תולעי ספרים אחרים ונחשפנו לכותרים שלא הכרנו ולכאלה שרצינו להשיג ולבדוק וזאת היתה ההזדמנות. יפה היה לראות שבכל דוכן שאביב ניגש אליו כדי לבדוק את הסחורה המכירות עלו כשאנשים מצאו שהוא יודע לספר ולהמליץ במילותיו שלו על ספרים לטובה או לרעה. המוכרים ידעו יפה לנצל לטובה את הנכס ודאגו לנו בתמורה גם להנחה נוספת (או שרק רצינו לחשוב כך כי קנינו ספרים רבים מאד כמעט בכל הוצאה לאור). השיא היה בדוכן הירחון עיניים לשם אביב ביקש שנגיע כי הוא רצה לעיין בגליונות שאין ברשותו. הדוכן היה שומם ואחרי מספר דקות התחיל להאסף קהל והמכירות רצו כשאביב היטיב להסביר מה שווה ומה פחות ומה הוא חושב. זה היה מחזה מרהיב. מוזר בעיני שהוצאות הספרים לא השכילו להביא ילדים ונוער לדוכנים כדי לדבר על מה שהם אוהבים יותר ופחות. זה היה עושה למכירות שלהם רק טוב.

לי היה נעים לפגוש כמה סופרים ומשוררים. אחד המפגשים המעניינים שלי היה עם חיים שפירא שאת ספרו שיחות על תורת המשחקים כבר קראתי ואת השני, על הדברים החשובים באמת, טרם (אבל קניתי) ועם המשורר רוני סומק. כמובן שהיה משמח לפגוש את טיילור בדוכנים של ידיעות ספרים.

אולי זה ניכר אבל נושא העריכה הלשונית תפס אותי חזק וגמאתי שלושה ספרים בנושא מאת לאה צבעוני (יש לי חוב עוד לכתוב על אחד מהם). חליפת המכתבים ביני לבין לאה צבעוני לאחר שסיימתי את הקריאה של ספרה עברית כהווייתה הניבה לי גם הערות מועילות על מה שכתבתי, גם ספר תקין תחת זה הפגום שקיבלתי וגם ספר במתנה לילדים. כל אלה טובים ויפים ונחמדים מאד ואני מאד מעריך את המחווה ואת היחס החם אבל השיא מבחינתי הוא שאני עתיד לקבל לידי את הספר הבא בסדרת עברית כהווייתה לקריאה כדי להעיר עליו הערות. זה מחמיא לי מאד ומשמח אותי מאד. אני ממש משתוקק לקבל ולקרוא. זה מזכיר לי את ההתרגשות לפני קבלת החבילה הבאה ממועדון הקוראים הראשונים של ידיעות ספרים.

מחר אשוב ככל הנראה לעבודה ולשגרה.

No comments:

Post a Comment