Sunday, May 17, 2009

הזאב מוול סטריט מאת ג'ורדן בלפורט


קראתי בהנאה ובעניין את ספרו האוטוביוגרפי של ג'ורדן בלפורט, הזאב מוול-סטריט. שלא כמנהגי, קראתי רומן ולא ספר עיון או ספרות מקצועית. טוב, זה לא בדיוק רומן אלא אוטוביוגרפיה אבל הוא כתוב, לטעמי, כרומן, מנקודת מבטו של המחבר.

הספר מתאר עלייה מטאורית מבחינה כלכלית באמצעות מסחר בניירות ערך, הנפקות ועסקים אחרים תוך כדי הלבנת הון, הונאות והעלמות מיסים. במקביל מתוארים חייו מנקודת מבטו איך בד בבד עם התעצמותו מבחינה כלכלית הולך הוא ושוקע עמוק יותר ויותר בהתמכרויות למין, לבזבוזים ולסמים.

הספר מסתיים בנימה אופטימית משהו, חרף מעצרו ע"י ה-FBI, או אולי בגלל המעצר, לאחר גמילה מסמים, גירושין ופרידה משוק ניירות הערך, אבל עם חיים חדשים ובגיל צעיר להפתיע.

הנה ראיון עם ג'ורדן בלפורט ב-CNN. זה מתאר לא רע את האדם ואת ההקשר לספר המעניין מאד.

הנה קישור לספר במקור, באתר אמאזון.

בגלובס קראתי שהנה עומדים להפיק סרט על פי הספר. זה צריך להיות מעניין.

נהנתי מאד.
כ"כ נהנתי, עד כדי כך שאני קורא עכשיו רומן אחר (אלנבי מאת גדי טאוב, ספר שקיבלתי במסגרת קבוצת הקוראים הראשונים של הוצאת ידיעות ספרים).





איך תעזור לילדך להצליח בבית הספר מאת דיוויד לואיס


קראתי את ספרו המעניין, המחכים ומעורר המחשבה של דיוויד לואיס, איך תעזור לילדך להצליח בבית הספר.
הספר לא חדש כלל: הספר ראה אור בעברית לפני יותר מעשר שנים. מתאתי את הספר בספריית כפר יונה.

הספר נוגע בתחומים רבים, על קצה המזלג מצד אחד, מה שמאפשר סקירה של נושאים רבים ומאידך העיסוק הוא עמוק דיו כדי להבין את העקרון או לכל הפחות להצליח ולמצוא חומר נוסף בנושא.

ד"ר דיוויד לואיס, המחבר, גם מסביר וסוקר את הדברים מנקודת מבטו של הילד: רגשות, חרדות, קשיים ועוד. וכן, מסביר על אפנים להתמודדות של ההורה עם הילדים. אין פה הסתפקות בתיאור קשיים או בהתוויית רעיון תיאורטי אלא דווקא עיסוק בקשת רחבה של נושאים וטיפול פרטני בהם עד כדי "מתכונים" או הצעות להתמודדות כולל תרגילים להתמודדות עם חרדות, להרפייה, לשינון, לארגון חומר הלימודים, ללימוד יעיל, לתזונה ולמנוחה נכונה במשך שבוע לימודים ולקראת בחינות ועוד ועוד ועוד...

ספר מעניין ומחכים.
מומלץ.

סיכום השבוע בגן יובל (השבוע שעבר וזה שלפניו): מאת הגננת רות, אחותי

הנה, סיכום השבוע בגן יובל, מאת, הגננת רות, אחותי, והפעם שני שבועות ברצף , כי בשבוע שעבר לא הפצתי את הסיכום:

3/5/2009-8/5/2009:

הורים יקרים,

יום א מפגשון הבוקר: שגרת בוקר + הצגת לוח התוכן שהשתנה לנושא ל"ג בעומר (נתחיל בפועל מחר) וכן נושא הבולים – אותו התחלנו היום.

כמה ילדים סיפרו על חוויות טיולי השבת שלהם:

מיקה סיפרה על ביקור בירושלים בלוויית בן משפחה שהגיע מארגנטינה.

אורי סיפר על ביקור במושב ירקונה אצל דודו שחגג יום הולדת.

גם עדן היתה בירושלים, וביקרה בגן סאקר, בכותל המערבי ובקיפצובה.

איתי זלוטניק הספיק לבקר גם בחולות ניצנים בדרום וגם בפארק טל ליד נחל אלכסנדר.

את פארק טל עצמו לא מצאתי באינטרנט, ושמחתי להעזר במיכל ובערן ששלחו לי את התיאור הבא, לנוחיותכם:

פארק טל הוא אחד החניונים שבתוך פארק קדם שנמצא לאורך נחל אלכסנדר (מזרח לכביש 4).

פארק קדם והקטע התיכון

הקטע התיכון של נחל אלכסנדר, בין בורגתה לכביש מס' 4, מייצג נופים "אבודים" כמעט של נחל זורם באורך 11 קילומטרים בין שדות חקלאיים מאופק לאופק. מוקד הבילוי שפותח כאן הוא פארק קדם, שאליו מגיעים בדרכי עפר טובות לכל רכב מכיוון מושב חניאל ומכיוון המרכז האקדמי רופין. המנהלה לשיקום הנחל הקימה כאן חניונים יפים בצל עצי בוסתן ועצי נוי. הפארק משתרע משני צדי הנחל וגדותיו מחוברות בגשרים איריים.

http://www.kkl.org.il/KKL/hebrew/nosim_ikaryim/yeharot/parkimveyearot/center/alexander.x#tdTitle2

דן ושחר סיפרו בצוותא על טיול בנחל אלכסנדר כשהם רוכבים על אופניהם.

הדר סיפרה על ביקור במערות בית גוברין.

מפגש הבוקר: התחלנו ברוח 61 למדינה, ושרנו וגם רקדנו את "בת 60" ואת "אני נולדתי לשלום". המשכנו וסיימנו בנושא הבולים: התחלנו בתערוכה שהציגה את הבולים ששלחתם, ועל הילדים היה להתבונן בבולים, ולספר לי מה מיוחד בהם, מה הם רואים/קוראים על גבי הבול וכו'.

הילדים סיפרו שראו את המילה "ישראל", ומייד הסביר אחד הילדים שהמטרה ברישום השם הוא שנדע שזהו בול ששייך למדינת ישראל.

הילדים תיארו את הציורים השונים שעל גבי הבול, וכן את גודלו ואת צורתו המתולתלת (כלשונה של יעלי ...).

בהזדמנות זו למדנו את ההבדל בין מלבן לריבוע.

לאחר מכן סיפרתי להם איך פעם היו מעבירים מידע בין אנשים שהיו רחוקים האחד מהשני, ואיך עושה זאת כיום הדוור. גם למדנו על ההבדל בתשלום בין מכתב קטן לגדול, וכן בין חבילה כבדה או קלה.

זמן חצר ויצירה: שיחקנו ונהננו. כבר התחיל להיות חם!

מפגש הצהרים: המשכנו לשוחח על נושא הבולים, ומאחר וזמננו במפגש היה קצר יותר מהרגיל, סיימנו בזאת.

יום ב מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר + תיאור היצירה להיום (ראו למטה). בהקשר זה חשבנו על צבעי המדורה, והראיתי לילדים את ה"להבות" שהכנתי ליצירה, שהם בעצם ניילונים בצבעי המדורה (אדום, צהוב וכתום), אותם גזרתי מראש.

לאחר מכן ציינו בלוח תורני הבוקר את המועד שנקבע למדורת הגן (יום ג הבא), בעיקר כדי שלילדים תהיה תחושת זמן לקראת האירוע. כמו כן שוחחנו על מזג האויר שפקד אותנו, מה זה אומר מבחינתנו, ומדוע אני מתעקשת על כך שלא נצא היום לחצר ... (הילדים באמת קיבלו זאת בהבנה!).

מפגש הבוקר: מייד לאחר ארוחת הבוקר הוזמנו הילדים לתערוכת הבולים המעודכנת שלנו, והתבקשו שוב לשים לב למצוייר עליהם, לצורתם, לגודלם. לצערי לא הספקנו לשוחח כראוי על נושא זה היום, אבל הוא ישוב מחר בבוקר בזמן המפגשון.

התחלנו בשיחה על מזג האויר, שגלשה בצורה מאוד ספונטנית לתהייה איך הוא הגיע אלינו. לא זוכרת מי אמר, שבטח האוייבים שלנו איחלו לנו מזג אויר כזה, ולכן אנו חווים אותו כעת ... זה גרר שיחה ערה על כך, שעלינו עכשיו לקוות שאותו אובך לא נעים יעבור לסוריה וללבנון. במהירות ניצלתי את ההזדמנות להוריד את המפה, ולבדוק שוב היכן ממוקמות מדינות אלו, עד ששוהם ממש התנגד לכל הנאמר, ואמר שאם מזג האויר יגיע לסוריה וללבנון, עלינו להתנצל בפניהן על עוגמת הנפש ... אהבתי מאוד את הדיפלומטיות שהוא ביטא, והראיתי לילדים על השטיח את גודלה היחסי של סוריה לעומת זה של לבנון (סוריה גדולה פי כמה וכמה מלבנון), והסברתי להם שאולי שוהם צודק, ולא כדאי לנו להסתבך עם מדינה זו, אלא בעצם לשאוף ליחסים טובים יותר איתה.

לבסוף השיחה המוזרה והמעניינת הזו הסתיימה בהחלטה הדי משותפת כי נאחל למדינות שאיתן יש לנו יחסי שלום שלא יסבלו את מזג האויר הזה, ונקווה שהוא יחלוף מעלינו בקרוב, ולא נתלונן אם האוייבים יקבלו אותו ...

המשכנו לנושא ל"ג בעומר: איך מדליקים מדורה, איך מכבים אותה (חול ומים וגם קצף), והזכרנו את מצוקת המים במדינה, ולכן חשבנו כי עדיף להשתמש בחול במקום במים.

שוחחנו על תפקיד מכבי האש במהלך חג זה, ועל כללי הזהירות והבטיחות.

שחר הזכיר אבנים, וסיפרתי כי חשוב להקיף את המדורות באבנים כדי למנוע את התפשטות האש.

בדקנו אם כדאי לכבות מדורה עם מים קרים או חמים, ומדוע לא כדאי להשתמש במים חמים.

שוחחנו על משחק החג, שהוא החץ וקשת, וגם סיפרתי לילדים על ילדותי, אז הכנו בעצמנו חיצים וקשתות, והתאמנו בקליעה למטרה הרבה לפני החג, וכמובן במקום ללא אנשים, על מנת שלא לסכנם בפגיעה...

ניסינו לחשוב אילו מאכלים ואילו סוגי שתיה כדאי להביא למדורה, וגם על הפעילויות שנחמד לעשות מסביב לה.

סיימנו בשירים ובריקודים:

שרנו את "איש היה בישראל בר כוכבא שמו", ורקדנו את "ריקוד הצפורים", שהפך מייד ללהיט, והכרתי להם יצירה קלסית קצרה מאת ברהמס, בשם "ריקוד הונגרי", אותו רקדנו במעגל (כל פעם 6 ילדים קמו לרקוד), כשאנו מקפידים על האזנה פעילה, מאחר והמוסיקה עצמה בעצם מספרת לנו באיזה קצב עלינו לרקוד, ומהן התנועות שצריך לעשות בכל רגע נתון.

סיימנו את המפגש בהאזנה רגועה על הכסא, כשמי שרצה יכול היה לעשות תנועות בישיבה.

היה ממש נפלא!

זמן חצר ויצירה: הכנו תמונת ל"ג בעומר: הילדים קיבלו בריסטול שחור (שמסמל את הלילה, שבו מדליקים את המדורות), והתבקשו למרוח דבק בתחתית הדף כדי להופכו לאדמה. על הדבק כמובן פיזרו חול.

על האדמה ציירו הילדים בגירים ענפים, ומעליהם הדביקו את להבות המדורה, שהיו בעצם שקיות ניילון בצבעי המדורה שגזרתי מראש בבית (מיחזור ...). לסיום התמונה והאוירה ציירו הילדים (וכולם התנסו בכך מראש) ירח ו- 3 כוכבים.

מפגש הצהרים: לוח האותיות המתפרקות ו"ריקוד הציפורים".

יום ג מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר התנהלה כסדרה מלבד העובדה שהחלטתי "להקשות" מעט על הילדים, כשהפעם הילדים התבקשו גם לנעול את דלת היציאה לחצר וגם לפתוח אותה! הם דווקא התלהבו מהאתגר...

ניצלתי את הזמן לשוחח איתם בנושא הבולים על השובלים ועל הסיבה לצורתם המיוחדת של הבולים (מסגרתם המתולתלת, כלשונם). הראיתי להם שובלים שונים, ראינו מה הסיבה לקיומם, ואז התנסינו בחיתוך בול מתוך דף שלם מלא בולים. בהתחלה ראו הילדים שבין הבולים מפרידים עיגולים קטנים, שמאוחר יותר הסברתי שהם מסייעים לנו בחיתוך מדוייק של הבולים מבלי לפגוע בהם. וכשהפרדתי בול אחד מתוך הדף השלם ראו הילדים איך צורת התלתלים נוצרת מתוך אותם עיגולים. היה מעניין מאוד. לאחר ארוחת הבוקר הזמנתי את הילדים לתערוכת הבולים המעודכנת, כשהפעם היה עליהם לשים לב לשובלים של הבולים השונים.

בהזדמנות זו של התערוכה הצגתי על השטיח את כל תמונות ל"ג בעומר שהילדים הכינו עד כה, ושוחחנו על צורת המדורה, האם היא קטנה או גדולה, איך נראים הכוכבים והאם הירח הוא של תחילת/סוף החודש או אמצעיתו.

מפגש הבוקר: המפגש היום היה ברוח ציונית וארצישראלית: התחלנו עם השיר "א"י שלי יפה וגם פורחת", והמשך המפגש סבב סביב המכוניות עם התמונות: כל ילד קיבל מכונית, ראינו על גבי המפה היכן ממוקם האתר שנראה בתמונה, ולעתים היה על הילד לנחש על סמך הנוף הנשקף משם האם המקום הוא בצפון המדינה או שמא בדרומו?

לאחר מכן הקבלנו את השטיח למפת המדינה, הגדרנו את הכיוונים ואת מיקום ירושלים הבירה ("הפופיק של המדינה") וכן את מיקומו של הים התיכון, והילדים היו צריכים למקם את המכוניות בהתאם למיקומם במפה עצמה.

מאתגר ומעניין מאוד!

זמן חצר ויצירה: המשכנו וסיימנו להכין את תמונות ל"ג בעומר.

מפגש הצהרים: התחלנו בקריאת ספור מקסים מאת רינה שליין: "מדורה כמו של בר כוכבא" מדורה כמו של בר כוכבא / רנה שלין, המשכנו ברוח המוסיקה הקלאסית, עליה התחלנו בעדינות לשים דגש לאחרונה (תוך תרגול האזנה פעילה), ועשינו את הפעילות של הרכבת המגן דוד על פי יצירתו הקצרה של בטהובן: "ריקוד". לאחריו רקדנו את "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס, שרנו את שיר הברווזיים, וסיימנו באליפות ים-יבשה מוצלחת מאוד, במהלכה שמחתי מאוד לגלות ילדים נוספים שהראו שיפור ניכר ביכולותיהם. וכמובן – כל הכבוד לכל האלופים שהחזיקו מעמד במהלך כל המשחק כולו, והראו שוב שאלופים זה לא רק תואר – זה מאמץ שמשתלם!

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר הרגילה + ספריה!

מפגש הבוקר: לאחר ארוחת הבוקר פתחתי בפני הילדים את תערוכת הבולים, ושוב כיוונתי אותם לשים לב לשובלים ולמה הם משמשים בכל בול. מבין הבולים יש דף מקסים שהביא אוהד, ובו בולים כשעל כל אחד יש אות אחת מה- א-ב מלבד האות "א" והאות "ת". יעלי שמה לב פתאום שהיא מוצאת את האות א. כשהתבוננתי יחד איתה, הבנתי שהיא רואה את האות "מ" כשהיא כתובה בכתב (להבדיל מדפוס, אליו רגילים הילדים) כאות א.

הילדים הביעו עניין בנאמר, ולכן התחלנו את המפגש בכך שכתבתי להם על גבי הלוח המחיק את אותיות הא-ב בדפוס מצד אחד ובכתב מצד שני.

היה מעניין לשים לב אילו אותיות נראות דומות למדי אם בדפוס ואם בכתב ואילו כלל לא.

לאחר מכן התחלנו בוקר ישראלי, והופענו עם השירים "נולדתי לשלום" ו"בת 60".

המשכנו בריקוד הציפורים ברוח ריקודי ל"ג בעומר, וסיימנו עם "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס. הילדים התחלקו ל- 3 קבוצות, וכל קבוצה הופיעה בריקוד של ברהמס בתורה. המטרה היתה האזנה מדוייקת למוסיקה, ושימת לב מתי היא מסמלת לנו לפעול כך או אחרת לפי מה שלמדנו.

היתה תחרותיות בריאה בין הקבוצות, שתרמה מאוד למאמץ ההאזנה והפעילות הקבוצתית במרחב.

לאחר שסיימנו את המפגש יצאנו לטיול מיחזור. קיבלתי הבוקר כל כך הרבה בקבוקים נוספים, שהיה הכרחי לצאת. כל הכבוד לכולכם על שיתוף הפעולה! המשיכו כך!

זמן חצר ויצירה: לאחר טיול המיחזור יצאנו לשחק בחצר.

מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים יצאנו כרגיל לדשא לאכול פרי, ובזמן שהילדים אכלו חדתי להם חידות שונות, כגון: "איך קוראים לגג שנמצא על הסוכה?", או " מהן 10 מכות מצרים?" וכו'.

היה כיף!

במפגש עצמו קראתי לילדים ספור חביב מאת שרה זלוף: "המדורה", וסיימנו בסיפור תורה, אליו התגעגענו בזמן האחרון, מאחר ונדחה עם כל השיחות האישיות ...

והפעם: יעקב ועשיו.

הורי השבת ביום שישי יהיו: אורי ואוריה

נעם יחגוג מחר יום הולדת 4. מזל טוב לחמוד ולמשפחתו!

הודעה:

לקראת נושא חג השבועות אתם מוזמנים לשלוח אלי במייל מתכונים משפחתיים חלביים, מהם אכין חוברת מתכונים להנאת ולשימוש כולם!


10/5/2009-15/5/2009:

הורים יקרים,

יום א מפגשון הבוקר: התחלנו בשגרת הבוקר: סגירת ופתיחת הדלת בעזרת מפתח, ספירה בדילוגים זוגיים עד ומ- 20 לבחירת תורני הבוקר, בדיקת מצב מזג האויר ועדכון לוח השנה העברי.

המשכנו עם חוויות מטיולי השבת, כיאה ליום א:

1) דן סיפר על ביקור בביתו של ראש הממשלה הראשון של מדינתנו, דוד בן גוריון וכן על ביקור מעניין בשוק הפשפשים.

http://ilmuseums.com/museum_heb.asp?id=66

2) איתי דבי, רוני ואוהד ספרו במקהלה על ביקור בפארק הקופים ליד בן שמן.

3) עומר סיפר על טיול אוהלים בכינרת עם משפחה וחברים, וגם הביא קשת וחיצים להראות לילדים. לאחר מכן שלחתי אותו חזרה לביתו להתאמן על ירי החיצים, והזמנתי אותו להביא אותם שוב ביום ג כדי להראות איך הוא קולע!

4) עידו ספר על טיול רגלי בנוף המהמם של הגליל בתל יודפת http://www.tiuli.com/track_info.asp?track_id=40

אמתי הביא עיתון ובו תמונה יפה של מדורה, ובדקנו מה רואים בתמונה וגם מה חסר.

למרות שסיימנו עם נושא הבולים עדן הביאה בולים מיוחדים שהוכנו לכבוד יום העצמאות, כשהייחודיות שלהם היא בכך שאינם בולים רגילים אותם צריך ללקק כדי להדביק על המעטפה, אלא מדובר במדבקת-בול!

סיימנו באוריינות המילים "ל"ג בעומר".

מפגש הבוקר: התחלנו את המפגש בתיאור היצירה להיום, כשאני מראה להם בדיוק מה אני מצפה מהם לעשות וגם מדגימה. המשכנו עם שירי ל"ג בעומר אותם הכרנו, וגם שרנו (ורקדנו חדשים).

הכרנו את השיר "הורה" ששר אבי טולדנו, והתחלנו קודם עם הכרת הריקוד עצמו בלי המנגינה. נרקוד ונשיר מחר במפגש!

שיר אחר "ל"ג בעומר חץ וקשת יש!" ניצלנו כדי לתרגל מעט ספירה ותרגול גופני של פלג הגוף העליון, והילדים התלהבו יותר מהתרגילים עצמם ומהתירגול שעשינו ללא השיר מאשר איתו ... כבר נאלצתי להבטיח להם שמחר לא נשמע את השיר אלא רק נעשה תרגילים ...

שרנו כמובן את "איש היה בישראל" ורקדנו את "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס.

זמן חצר ויצירה: הילדים קיבלו בריסטול שחור ועליו ציור פשוט מאוד של מדורה, כשעל קווי הלהבות היה עליהם להדביק בסמיכות מדבקות בצבעי האש.

מי שרצה הדביק גם על ה"קרשים" מדבקות, אלא שהפעם בצבע ירוק.יצא מהמם, ואיתי סספורטס הציע שנתלה אותם על גבי החוט בכניסה לגן במקום להוריד עבודות אחרות! רעיון מצויין!

מפגש הצהרים: התחלנו עם ספור מקסים, שנועד להמחיש לילדים עניין שאני מנסה להטמיע זמן רב:

כל מי שנותן לנו משהו שהכין לנו, גם אם הדבר אינו מוצא חן בעינינו או שלא לטעמנו, עלינו תמיד לומר "תודה", ולהעריך את המאמץ שנעשה עבורנו.

שם הספר: "מתנות יום הולדת" מאת פול סטיוארט וכריס רידל מתנות יום ההולדת / פול סטיוארט וכריס רידל

המשכנו וסיימנו באליפות ים יבשה, בסופו הוכתרו הילדים הבאים כאלופי היום: עומר, אוריה ומיקה (שכבר היו אלופים קודם לכן) ואליהם התווספה מעין גולדבורט! כל הכבוד לילדים!

בשיר-משחק הזה אנו מתרגלים האזנה פעילה, ושימוש נכון במידע שאנו שומעים באמצעות הראש (עיבוד המידע) והוצאתו אל הפועל (הכוונת הגוף לעשות את הפעולות הנדרשות).

יום ב מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר + אוריינות המילים : "ל"ג בעומר" + "ישראל".

מפגש הבוקר: מפגש שרובו ככולו עסק בפעילות גופנית בהסוואות שונות, כשהדגש היה בעיקר חגורת הכתפיים:

שרנו והצגנו את השירים: "ל"ג בעומר חץ וקשת יש" (כפי שהבטחתי עוד אתמול ההפעלה היתה בעיקר ללא המוסיקה), "ארץ זבת חלב ודבש" (ללא הבקבוקונים. בכל פעם הוזמנו 4 ילדים אחרים להציע תרגילים אותם נעשה ברגע המתאים בשיר), "אני נולדתי לשלום" ולבסוף גם "הורה".

זמן חצר ויצירה: סיימנו את היצירה מאתמול, והגן קושט בצורה נהדרת לקראת ל"ג בעומר!

מפגש הצהרים: התחלנו בתחרות ידידותית שנועדה לחדד את ההאזנה הפעילה עם יצירתו של ברהמס : "הריקוד ההונגרי", ובסיומה של התחרות שוחחנו על ההבדל בין האזנה לשמיעה.

סיימנו עם ספור מקסים שמפעיל מאוד את הדימיון שהביא נעם להנאת כולנו:

"מר פטרוזיל והדג הזוהר" מאת סלין מנילייה

יום ג מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר + אוריינות המילים "ל"ג בעומר" + "ישראל". בבקרים, כשהילדים בשיא האזנתם וריכוזם אנו מספיקים כל כך הרבה, וההנאה ממש גדולה: ספרנו עד 20 ומ- 20 בצורות שונות, ספרנו כמה ימים נותרו עד סוף חודש אייר, בדקנו (אני כבר לא זוכרת איך הגענו לנושא: הכל שאלות של הילדים) איך מונים את כיתה יב במספרים, וכמה שווה המספר 12 וכו'. הילדים מאתגרים אותי בכל יום, וגורמים לי לשנות תוכניות מקוריות שהכנתי לפי איך שהם מובילים אותי במפגשים. מה שנקרא: "מכל מלמדיי השכלתי" ...

מפגש הבוקר: התחלנו עם השיר ריקוד: "מטייל אני לבד", המשכנו עם "הורה" שהפך ללהיט בגן, וגם מתאים לל"ג בעומר, וכמובן המשכנו עם "ל"ג בעומר חץ וקשת יש!" כשאנו מאתגרים יותר את עצמנו בצורות שונות.

סיימתי את המפגש עם יצירתו הדרמטית של אדוארד גריג: "פרגינט" כשמתוכה הכרנו את "מחול הטרולים" http://www.tzafonet.org.il/kehil/music03/music/grieg/trolim.htm ועליה בנינו הצגה שלמה שכל הילדים היו חלק ממנה. הכל היה באוירת ל"ג בעומר וסביב עניין ההאזנה הפעילה עליה שמתי דגש לאחרונה.

בהתחלה האזנו ליצירה (תוכלו להקשיב לה בלינק המצורף למעלה), ושאלתי את הילדים איך הם מרגישים כשהם שומעים את היצירה, ואז בנינו ביחד את ספור העלילה. לאחר מכן האזנו שוב, כשהילדים כבר יודעים למה לצפות, וראיתי איך הילדים ממש נמשכים למוסיקה, ומפעילים את עצמם לפי הקצב באופן עצמאי.

לאחר ההאזנה השנייה שוב שוחחנו על המוסיקה, ובנינו עוד יותר לפרטים את ספור העלילה.

בפעם השלישית כבר חילקתי להם כפיסי עץ ומטפחות (המטפחות היו הדמייה ללהבות המדורה), ופנינו להציג ביחד את ההצגה! היה פשוט נהדר, וחזרנו על כך כמה פעמים מופלאות!

זמן חצר ויצירה: נהננו לפרוק מרץ בחצר.

מפגש הצהרים: שוחחנו מעט על חודשי השנה העברית, מה קורה בכל אחד מהם (חגים/עונות וכו'), וסיימנו שוב באליפות ים יבשה מוצלחת מאוד! הילדים מתאמצים מאוד לאחרונה במשחק, משפרים את יכולותיהם, ומפנימים טוב יותר את היכולת להקשיב ולהפעיל את הגוף לפי מה ששומעים.

הכתרנו אלופים חדשים והשמחה רבה מאוד!

כל הכבוד במיוחד לאמתי שמידי יום לאחרונה הפגין יותר ויותר כישורים במשחק, עד כדי כך שהילדים כבר החשיבו אותו כאחד האלופים, למרות שטרם הוכתר ככזה!

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר + ספריה

מפגש הבוקר: התחלנו עם השיר-ריקוד "מטייל אני לבד", ומשום שאני נותרתי לבדי, רקדתי עם בובה, להנאת הילדים ... זו היתה פתיחה מצויינת למפגש.

המשכנו עם ימות השבוע: הילדים הופיעו וגם הדביקו בסוף ההופעה את שלטי ימות השבוע לפי סדרם על גבי לוח השמות.

חזרנו לרקוד עם "ריקוד" מאת בטהובן, והרכבנו את המגן דוד. הקבוצה הראשונה לא הספיקה להרכיבו במשך השמעת היצירה, ולכן הוזמנה קבוצה נוספת, שהצליחה לסיים את הרכבת המגן דוד עוד לפני תום היצירה.

לבקשת הקהל הצגנו את "ארץ זבת חלב ודבש" כשילדים באים להציג לפני כלל החברים את התנועות שהם בחרו.

המשכנו עם השיר החביב "חץ וקשת יש" כדי להפרד מל"ג בעומר, ואז שרנו את "בת 60" כדי לציין את העובדה שביום ראשון נתחיל את נושא יום ירושלים, שהוא יומה של בירת ישראל.

זמן חצר ויצירה: שיחקנו...

מפגש הצהרים: ספור תורה, והפעם: "יעקב ורחל".

הורי השבת ביום שישי ( 22/5 ) יהיו: עומר ורוני

הודעה:

1) לקראת נושא חג השבועות אתם מוזמנים לשלוח אלי במייל מתכונים משפחתיים חלביים, מהם אכין

חוברת מתכונים להנאת ולשימוש כולם!

*** תודה למשפחת יוגב שכבר שלחה מתכון מוצלח במיוחד! ***

2) בשבוע הבא אקח את היום החופשי שלי ביום שישי במקום ביום רביעי בשל אירוע משפחתי. לידיעתכם.

3) בשבוע הבא נתחיל (ונסיים) בעיקר את נושא יום ירושלים (שיחול ביום שישי), ונתחיל במקביל גם את

נושא חג השבועות, שהוא כאמור החג האחרון לשנה יפה ופורייה זו.

4) ביום רביעי ה- 27/5 נחוג בגן את חג השבועות. אודה לכם אם תשלחו את הילדים ביום זה כשהם עטויים

בזר פרחים מעשה ידיכם (גם קנוי זה טוב ...) ולבושים בחולצה לבנה + שקית קטנה ובה 2 סוגי פרי

(אחד מכל סוג) + מעדן חלב אחד שהילד/ה אוהב/ת.

ביום זה אהיה בגן לחגוג עם הילדים את חג השבועות.

5) להזכירכם, הגן יהיה סגור לכבוד חג השבועות בימים ה + ו (28+29/5).