Sunday, July 21, 2013

טיול בסלובקיה ובבודפשט: היום הרביעי לטיול

סיור בוקר עם סיון בליפטובסקי טרנובק עד לשפת האגם ובחזרה, אח"כ ארוחת בוקר, התארגנות ונסיעה למערת הקרח (Dobšinská ľadová jaskyňa), שילמנו חנייה (3.7 אירו) עלינו כ-20 דקות במעלה ההר ביער, המתנו לתחילת הסיור הבא (כל שעה עגולה), שילמנו 7 אירו לבוגר ו-3.5 אירו לילד. בפנים קר מאוד ויש נטיפים וזקיפים של קרח ונהר קפוא. בחזרה שיכשכנו במי נחל שלצד הדרך, אכלנו בפונדק דרכים (האוכל ככה ככה, המרקים טעימים מאוד, וכל השאר בינוני מינוס) ונסענו הביתה עם עצירה קצרה בצד הדרך ליד אנדרטה מתקופת מלחמת העולם השנייה.
בחזרה לליפטובסקי מיקולאז. אנקדוטה: אנחנו מנווטים עם גוגל-מפות אבל ברקע מפעילים גם את Waze: ככה יש לנו ניווט וגיבוי ניווט -- כל אפליקציה מתריעה מראש על המהלך הבא באופן שונה -- השילוב מנצח.

במערה לא צילמתי (אסור), התמונות שמוצאים באינטרנט טובות כנראה יותר ממה שהייתי מצליח לצלם ללא חצובה בפנים (אסור לצלם עם חצובה, אפשר לצלם רגיל בתנאי שמשלמים אגרה בסך 10 אירו. הסקתי שללא חצובה ממילא באפלוליות לא ייצא הרבה.

בנסיעה הביתה קנינו בדרך מצוענייה זקנה ומנכדתה דלי מלא באוכמניות. אע"פ שחמישה רעבתנים זללו כל הדרך (מעל שעה נסיעה) לא הצלחנו לחסל יותר ממחצית הכמות.







































טיול בסלובקיה ובבודפשט: היום השלישי לטיול

בבוקר סיון ואביב הצטרפו אליי להליכה במעלה הגבעה שמעל לבקתה כדי להשקיף על כל העמק ליפטובסקי.
אח"כ נסענו לטירת ספישץ וארוחה במסעדה שלא רחוק מהטירה, פינת חי וגינת שעשועים מחוץ למסעדה ואז העיירה לבוצה ומשם בחזרה לבקתה בליפטובסקי טרנובק.