Saturday, December 14, 2013

ביקורת ספר: היורשת מדלהי

היורשת מדלהיאביב קרא ספר שקיבלנו מה-קוראים המשפיעים של ידיעות ספרים.
הוא התרשם מאד וכתב על חווית הקריאה שלו:

היורשת מדלהי- ויקאס סווארופ

"בעודי יושבת בתא מעצר מהביל ונטול חלונות, מחשבותי לא חדלות לחזור אל אותו יום גורלי שבו התחיל הכל. אמנם זה קרה לפני יותר מחצי שנה, אבל אני עדיין זוכרת כל פרט בבהירות מזהירה, כאילו קרה אתמול. בעיני רוחי אני יכולה לראות את עצמי צועדת לעבר מקדש הָנוּמַן בכיכר קוֹנאט, ביום הסגרירי ההוא אחר הצהריים...”

סאפְּנָה סינהָה, גיבורת הספר החדש של ויקאס סווארופ, עוד לא יודעת שחייה ישתנו לבלי הכר, כשפגשה לראשונה את וינַאי מוֹהַן אַצָ'ריָה, הבעלים והמנכ"ל של תאגיד איי- בי- סי, תאגיד ענק וידוע בהודו שמיצר כל דבר ודבר.

" 'יש לי הצעה בשבילך,' הוא מוסיף ואומר.'משהו שישנה את החיים שלך לנצח. תסכימי לתת לי עשר דקות כדי להסביר? '
כבר שמעתי את המילים האלה. מסוכני ביטוח טרחנים וממוכרי חומרי ניקוי שעוברים מדלת לדלת.ואני תמיד נזהרת מטיפוסים כאלה. ' אין לי עשר דקות,' אני אומרת. 'אני מוכרחה לחזור לעבודה.'
'רק תשמעי מה יש לי להגיד,' הוא מתעקש.
' 'מה? תגיד כבר.'
' אני רוצה לתת לך הזדמנות להיות המנכ"לית של קבוצת איי-בי-סי. אני מציע לך הזדמנות לעמוד בראש אימפריה עסקית ששווה עשרה מיליארד דולר.' “


בהמשך הספר, סאפנה עוברת שישה מבחנים בהם היא נבחנת על סולם הערכים על פיו היא חייה ומתנהלת. במבחן האחרון, המבחן השביעי, המבחן שאם תעבור אותו תזכה להיות הבעלים של תאגיד איי-בי-סי, קורים דברים שהופכים את סאפנה ממוכרת אלמונית לפושעת מבוקשת בכל המדינה. אם תרצו לדעת מה קרה לסאפנה, מי הוא המילארדר שתמרמן את סאפנה כרצונו, קראו את הספר.