Wednesday, October 5, 2011

בלוג חדש בעברית על ארכיטקטורה של מערכות תוכנה

חבר שלי, ליאור בר און, פתח לאחרונה יומן רשת, http://softwarearchiblog.blogspot.com/, שבו הוא כותב על ארכיטקטורה של מערכות תוכנה.
הרשימות הראשונות על איכות תוכנה מעניינות, במיוחד כשחושבים על התהליך הארגוני והתרבותי שמתלווה לתהליך ההנדסי והעסקי.

בהצלחה!


שמונה חיסונים נפוצים למחלות ילדים נבדקו ונמצאו בטוחים


מסתבר שבדקו שוב 8 חיסונים נפוצים למחלות ילדים -- אלה נמצאו בטוחים. כך על פי הניו יורק טיימס בכתבות:
הניו יורק טיימס מתבססים על
שמשמש תקציר ההודעה לעיתונות
הנה הדוח המלא
הנה תקציר הדוח

אין מדובר במחקר ישיר -- אלה במטה-מחקר -- עברו על פרסומים בנושא ובדקו.
זה כשלעצמו בעייתי -- אבל הממצאים אינם מפתיעים ועולים בקנה אחד, לדעתי, עם פרסומים עולמיים על מחלות אלה, תפוצתן, ואחוז החולים באוכלוסיות מחוסנות לעומת אוכלוסיות שאינן מחוסנות.

מעניין שהטענה היא שהופרך הקשר של חיסון MMR עם אוטיזם  כמו גם הקשר של DTaP (אנטי טטנוס, דיפתריה...) עם סוכרת מסוג 1. -- לידיעת מקדמי תיאוריות הקונספירציה :-)

אבא שלי, רופא בכיר, מוסיף שאצל 80% עד 90% מהאנשים שחוסנו החיסון יעיל: משמע שהם לא סובלים מהמחלות (צריך להבין שאין זה אומר שלולא החיסון הם בהכרח היו חולים במחלות הללו, אף על פי שזאת ההנחה). רוב האנשים שמקבלים חיסון, מרגישים טוב, מעטים מפתחים FLUE LIKE  SYNDROME, שזה מעין שפעת מצ'וקמקת, שתרופה כמו ACAMOL מטפלת בסמפטומים שלה. מעט מאוד אנשים עושים בעיות אמיתיות: 1.  אלה שיש להם רגישות לביצים , כי מצע החיסון הוא-לרוב- העובר של הביצה. 2.  אלה שיש להם,גנטית, נטייה לפתח מחלות אוטו-אימוניות -- אצלם החיסון יכול לשמש כמפעיל המנגנון... ואז מערכת החיסון של הגוף תוקפת את עצמה או את מערכות הגוף.

אלה הם המקרים של אוטיזים, שיתוקים למיניהם ועוד אחרים שהם מאוד נדירים. לסיכום : היתרון עולה. על החסרון.