Tuesday, March 20, 2012

איך לתת לקוראים בבלוג שלכם תוכן מעניין מותאם אוטומטית בקלות?

רוצים להשאיר את הקוראים בבלוג שלכם יותר זמן ולהראות להם תוכן מעניין? אפשר להוריד ולהתקין בקלות יישומון של אאוטבריין ולהשתמש בחינם.



אאוטבריין בשימוש בהמון אתרי חדשות, אופנה, טיולים, אוכל, מדע, טכנולוגיה, ספורט ועוד. ניסוי מעניין יהיה לבדוק את ה-cookies שלכם באתרי חדשות, בלוגים, סרטונים וכו, ולראות בכמה מהם יש את אאוטבריין. חלק מהיופי הוא שהיישומון מטמיע את עצמו והופך להיות חלק אורגני מהעיצוב ומהאתר ואינו מזהם אותו בקרדיטים וכדומה: פשוט, נקי ועובד.

אלגוריתמי ההמלצות מתחילים בקטן וטריוויאלי ועם הזמן לומדים את התוכן ואת הגולשים ומשתפרים בקצב מהיר. מדובר בשילוב של כמה גישות שמתחרות ומשלימות אלה את אלה: עיבוד שפה טבעית, ניתוח התנהגות, רמות שונות של התאמה לקבוצות והתאמה אישית, מדדי פופולריות, וגם, כן, התייחסות חברתית, מה שנקרא בלעז, סושיאל.

אני עובד באאוטבריין בצוות האלגוריתמים בהובלה של שלומי בושי התותח עם חבר'ה מצויינים. מי שאוהב להתעסק ב-data ורוצה לתכנן ולפתח אלגוריתמיקה שמשמשת להמלצות למיליונים רבים של גולשים באתרי תוכן גדולים כקטנים -- זה ה-מ-ק-ו-ם!

מי שלא בטוח שיהיה לו קל להתקין, הנה קישור לרשימה של חבר ששאל אותי על זה ועל החוויה שלו: http://www.softwarearchiblog.com/2011/10/it.html