Thursday, July 30, 2009

סיכום השבוע בגן יובל מאת הגננת רות, אחותי

הורים יקרים,

יום א מפגשון: התחלנו עם חזרה די ארוכה לקראת מסיבת הסיום, כשהילדים הם המובילים והדורשים לרקוד עוד ריקוד ולשיר עוד שיר. היה לי כל כך כיף הבוקר! הם ממש לא רצו להפסיק, ומצאנו עצמנו עושים קצת יותר מחצי המסיבה מבלי להתכוון ... הם ממש אלופים! אתם תהנו מאוד!!

המשכנו כמובן עם שגרת הבוקר: עדכנו את לוח השנה העברי, וראינו כי בתאריך י"ט בחודש אב (בעוד 14 יום בדיוק) תתקיים מסיבת הסיום – וכן תסתיים השנה.

בדקנו את מצב מזג האויר וגם החלפנו חזאים. הבוקר בחרנו את תורני הבוקר תוך כדי ספירה בשפה ה... תורכית!! איזו התלהבות מצד הילדים! כמובן גם נזכרנו בשאר השפות שלמדנו.

מפגש הבוקר: התחלנו בשיחה ערה על מצב המים בכינרת ובמדינה בכלל. נזכרנו מהו הקו האדום ומהו הקו השחור, וכן ציירתי להם את הכנרת, כשסימנתי בה את הקוים השונים לצורך הדגמה והמחשה. הילדים התרשמו מאוד. סיפרתי להם שבמלונות הקרובים לים התיכון מזרימים לבריכות מים מהים התיכון כדי לתרום לחיסכון הכללי במים!

המשכנו בהתעמלות בוקר מצחיקה ונהדרת: עשינו תרגילים רבים ומאתגרים בישיבה שכוללים את פלג הגוף התחתון והעליון, וכמובן לא שכחנו את שרירי הבטן... בסופו של מפגש ערכנו תחרות שעסקה בפלג הגוף העליון:

כולנו לפי סימן הרמנו ידיים גבוה מעל הראש, וניצח מי שנשאר אחרון עם ידיו למעלה ...

היה קשה! באמת! אבל 4 ילדים החזיקו מעמד מבלי להתייאש ומבלי לוותר, וקיבלו ממני פרס: בלון!!

4 הילדים היו: מעין ג., בן, עמית והדר. כל הכבוד!

נתתי מחמאות רבות גם לילדים שויתרו בדרך. הסברתי לכולם שעל כולנו להקשיב לגופנו, ואם הוא מאותת לנו שקשה לו ושהוא זקוק למנוחה – חייבים להקשיב לו כדי שלא יסבול. נתתי להם דוגמא אישית בכך שהורדתי את ידיי מוקדם מהאלופים.

ומי שמסתקרן... האלופים החזיקו מעמד 12 דקות עם ידיהם למעלה!! באמת ראויים לתואר אלופים!!

מפגש הצהרים: התחלנו עם היצירות הקלאסיות שהכרנו במהלך השבועיים האחרונים, כשבכל פעם נקראים ילדים אחרים להציגם בפני האחרים, ותוך כדי שאר הילדים קוראים מתי מתחיל ומסתיים כל חלק ביצירה.

כמובן מימשתי את ההבטחה, וברבע השעה האחרונה ישבנו לצפות בהמשך הבלט "מפצח האגוזים". ההתלהבות היתה אדירה והעניין רב, עד כדי כך, שמירב ביקשה שאשאיר את הדיסק, כדי שהילדים יוכלו להמשיך ולצפות גם אחרי לכתי... הילדים אחרת היו מאוכזבים שעלי לכבות את המכשיר.

כמה כיף לראות ילדים שנהנים מצפייה בבלט!

יום ב מפגשון: שגרת הבוקר + חזרות על החלק השני של מסיבת הסיום.

מפגש הבוקר: התחלנו עם ספר מקסים ואורייני מאוד שהביאה מיקה:

"מאלף ועד תו" מאת: דליה קרח שגב, לאה טל וד"ר עמנואל אלון. מאלף ועד תו

הספר מציג את אותיות הא-ב כמו מיני-מילון כשהדגש הוא על מילים בהן מופיעות אותן אותיות – בצלילים שונים. למשל: באות א נראה מילים שיש בהן את הצלילים: אוֹ (אוזן), אוּ (אולפן), אָ (אפרסק), אֶ (אגוז), אִי (איצטרובל).

הגענו עד לאות י', ונמשיך בכך גם מחר.

לאחר מכן פרסתי את לוחות חודשי השנה העברית, ונזכרנו מעט בהם.

לאחר מכן ערכתי לילדים חידון בנושא זה, עם שאלות ששילבו חישוב חשבוני פשוט.

למשל: מהו החודש החמישי בשנה? או – איזה מספר חודש הוא חודש שבט? או – מה מסמל ט"ו בכל חודש, וכמה הוא במספרים?

שאלות שונות ומשונות בסגנון שהצגתי לעיל, שאתגרו את הילדים ועניינו את כולם.

סיימנו עם לוח התוכן: פרסתי לפני הילדים דף לבן ענקי, וביחד עם דגנית ומירב צבענו את כפות ידיהם, והכנו לוח תוכן, אותו אתם יכולים לראות מוצג.

מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים פינק אריאל את חבריו בוופלים שהביא לגן. איזה חמוד!

במפגש עצמו השמעתי להם את "החייל הקטן" מאת נינו רוטה, ושוחחנו על החלוקה לחלקים.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר + המשך עיון בספרה שהביאה אתמול מיקה בנושא האותיות.

מפגש הבוקר: חזרה גנרלית מלאה למסיבה – יהיה פשוט מקסים! אני מתכננת להגיע עם חבילת טישואים ...

לפני החזרה פינקתי את הילדים בכדורי שוקולד שהכנתי אתמול עם ילדיי ... ככה שתהיה להם אנרגיה לחזרה.

מפגש הצהרים: התחלנו עם תרגילי חשבון פשוטים, כשהמטרה היתה להראות להם וללמדם את סימן החיבור (+) ואת סימן השווה (=). בסוף סיימנו עם תרגיל חיסור (הכל במסגרת העשרת הראשונה כמובן), ועברנו ישר לתרגילי התעמלות היתוליים.

התרגילים היו בפנטומימה, והילדים פשוט התגלגלו מצחוק כשהם חיקו את תנועותיי. עמדנו על הכסא, ישבנו עליו, ואימנו את פלג הגוף העליון והתחתון.

כמובן סיימנו שוב בתחרות הרמת הידיים, והיום עמדו במשימה בכבוד רב 9 (!!) ילדים.

ליום חמישי הילדים כבר תכננו תחרות חדשה ... תראו בהמשך!

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון: שגרת הבוקר שלוותה בשיחה על משמעות ט' באב (החל היום). כמובן קינחנו בריקודים סוערים ...

מפגש הבוקר: כל ילד שסיים לאכול ארוחת בוקר לקח את המצופים שלו (היו שנתנו לחברים את שלהם, ובחרו להיות צוללנים במקום שחיינים), והתחלנו עם "ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" שכתב צ'ייקובסקי. המשכנו עם "דגים" מתוך "קרנבל החיות" שכתב סנסנס (בליווי הדגים וה"ים"), ולאחר מכן שוחחנו על משמעות הדגלים השונים בים: דגל לבן, שחור ואדום, וערכנו הפעלה לא מתוכננת אבל מהנה מאוד עבורי ועבור הילדים כשאנו מדמים דגל שחור ודגל לבן לסירוגין, בשעה שה"ים" שלנו (=סדין עליו מצוייר ים...) סוער או שוכך לסירוגין...

במחצית השעה האחרונה הצגתי לילדים את המוסיקה האירית, כשאני מספרת להם מעט על המדינה היפה הזו ובמיוחד מספרת להם על היצירות הנכתבות שם.

האזנו ליצירה אחת היום בשם SIAMSA (מתוך "LORD OF THE DANCE" , יצירה מספר 11), ואיפשרתי בהתחלה לילדים עצמם להביע את מה שהם מרגישים כשהם מאזינים ליצירה שנמשכת קצת יותר מ- 4 דקות.

זה היה פשוט נפלא! הילדים היו יצירתיים מאוד, והביעו בתנועות גוף שונות ולפי המקצבים המשתנים מה הם מרגישים מהמוסיקה. כמובן חילקנו (בעל פה בלבד) את היצירה לחלקיה השונים.

התכוונתי בכלל להראות להם את הריקוד לשיר הזה, אבל הם ללא ספק היו מוצלחים יותר ...

הם דרשו לשמוע את היצירה 4 פעמים, ובכל פעם נהנתי מחדש מלראות את הנאת הילדים ואת היצירתיות שלהם ... בסוף הראיתי להם את הריקוד, וכך סיימנו מפגש ארוך במיוחד- אבל מהנה מאוד.

בשבוע הבא אשמיע להם יצירות איריות נוספות, וננסה לדמיין מה אנו מבינים מתוך היצירות הללו. מה הן "מציירות" לנו במוסיקה ...

מפגש הצהרים: תחרות ספורט שמטרתה חיזוק פלג הגוף העליון (לאחר מתיחות והכנות גופניות היתוליות...) ולסיום - אליפות ים – יבשה.

מחר נחגוג לגיא רוזן יום הולדת 5!

מזל טוב לחמוד ולמשפחתו!

מחר יכהנו גיא רוזן ומיקה כהורי השבת .

בשישי הבא – ( 7/8 ) - פעילות יוגה הורים-ילדים.

מזכירה: ביום א, ה- 9/8 בשעה 17:30, תתקיים מסיבת הסיום שלנו! אנא הביאו את הילדים לבושים בצבעי כחול ולבן (אפשר גם רק צבע אחד מביניהם ...).

אנא הגיעו בזמן!!