Sunday, February 5, 2012

2.5 ו-5.5 יחידות לימוד במתמטיקה?

פרסום מהבוקר במעריב וב-nrg:

2.5 יחידות לימוד לבגרות במתמטיקה -- בלי חדו"א ועם מינימום טריגו -- לעומת זאת תוספת של בחינה של 5.5 יחידות לימוד שתהיה קשה הרבה הרבה יותר -- לבעלי מיומנויות גבוהות.

מעניין. הנה הקישור במרשתת: http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/333/661.html

לגבי הרמה הנמוכה ביותר:
אם זה נכון, לוותר על חדו"א לתלמידים ברמה הנמוכה ולצמצם את הטריגונומטריה למינימום זאת החלטה נכונה, לדעתי.
לא ברור לי מדוע לתקוע את זה עד שימצאו מורים ל-5.5 יחידות לימוד... 

לגבי הרמה הגבוהה ביותר (ולדעתי גם ב-5 יחידות):
גם למתקדמים, לדעתי עדיין לא השכילו להפריד כראוי בין בחינות הבנה לבין בחינות של "מיומנויות חישוב" -- בעוד שמיומנויות החישוב מרשימות ומסייעות להבדיל בין תלמידים, לא ברור שהיכולות הללו שוות משהו בתעשייה או באקדמיה -- אולי ראוי לחשוב איך לצמצם את ה"חישוב" ולהתרכז בהבנה ובמהות. כדי להגדיר מה חשוב ומה חשוב פחות, מה מועיל ומה מועיל פחות כדאי מאוד לשאול מורים (קודם כל) ואח"כ את מי שמקבל את התלמידים הללו: האוניברסיטאות והתעשייה (במובן הרחב: גם הייטק)... אני סבור שיגלו שמוטב לכסות פחות נושאים או שלא להכנס בעובי הקורה בהתחכמויות חישוביות, אבל את מה שמשאירים ללמד לעומק עם אינטואיציה, עם הבנה ועם קשר לשימושים.