Sunday, July 5, 2009

עידן הקרח 3


בשבת בבוקר צפינו כל המשפחה ביחד בגלובוס מקס בנתניה בסרט עידן הקרח 3.
זה היה מצחיק, מבדח ומהנה. כולנו נהננו מאד, מקטן ועד גדול.
מומלץ ביותר!!



ציורים חדשים שקיבלתי מסיון











ציורים חדשים שקיבלתי מניר





סיכום השבוע בגן יובל מאת הגננת רות, אחותי

סיכום השבוע בגן יובל מאת הגננת רות, אחותי:

הורים יקרים,

יום א מפגשון: התחלנו כמובן עם שגרת הבוקר, וכפי שהבטחתי התחלנו היום לספור ב...אנגלית

עד 10 ומ- 10.

ההתלהבות היתה רבה, וכן גם שיתוף הפעולה. שפה זו ילדים רבים מכירים, ולכן היה קל ונחמד. הספירה אחורנית מ- 10 היתה מוכרת פחות, אבל האתגר שבה ריתק אותם. הספירה לווותה כמובן באיצבוע.

שוחחנו על לוח התוכן שהשתנה, על הנושאים החדשים שהתחלנו – "חכם בשמש" ו"קיץ", ובדקנו איך אילו אותיות מרכיבות את המילים "שמש" ו- "קיץ".

סיימנו בריקודים ובשירים!

מפגש הבוקר: שוחחנו על הקיץ, ובעיקר על המאפיין שמוכר מאוד : הים! הילדים סיפרו מי גר בים (בעלי חיים ימיים שונים, שבשמותיהם הם נקבו), מה אוהבים בו (לשחות, לבנות ארמונות בחול, לאסוף צדפים, לאכול ארטיק, לחפש סרטנים וכו'), מה טעמו (מלוח...), ומה הם נוהגים לאכול בים (פירות קיץ שונים וכמובן ארטיקים וגלידות בטעמים שונים).

בדקנו מה יקרה אם נוסיף כפית סוכר לים המלוח, והבנו שבעצם ... כלום ... שוחחנו מדוע כך הדבר.

שוחחנו על הדומה והשונה בין ים המלח לים התיכון ולכינרת.

המשכנו עם שיחה על פירות הקיץ, וכל ילד סיפר מהו הפרי (או הפירות) האהוב עליו.

שוחחנו על השמש: מאחר ושיחה זו באה בעקבות שיחה שהתנהלה במפגשון לפני כמה שבועות, היום השיחה היתה ברורה יותר, והיה כיף לראות שהילדים זוכרים: אז שוחחנו מדוע השמש לא באמת שוקעת במים, ומה באמת קורה לה, על כך שכדור הארץ, בו נמצאת גם מדינת ישראל, מסתובב סביב עצמו ובמקביל סביב הירח, בשעה ששמש לא זזה כלל. תוך כדי סיבובו הוא פונה פעם לכיוון השמש ופעם לא. כשהוא פונה – השמש זורחת ומאירה, וכשלא – יורד הלילה.

היום שוחחנו על צבעי השמש בזמנים שונים של היום: צהוב בשעות הבוקר והצהרים, כתום אחרי הצהרים ואדום בערב.

שוחחנו על הפרח: חמנית, והבנו מדוע הוא נקרא כך, כשאנו נזכרים בשם נוסף לשמש, הלא הוא "חמה" (מאחר והשמש מחממת). דיקלמנו דיקלום מקסים בהקשר זה, וגם הצגנו אותו.

סיימנו בדיקלומים מקסימים ובשירי קיץ:

"סוכריה בים" (דיקלום), "חמנית ושמש" (דיקלום), "בים האדום" (דיקלום), "על הקור טיפס לו עכביש קטן", "3 דגים יצאו לטייל בים", "ארטיק-מסטיק".

יצירה וזמן חצר: היום עסקנו בכמה דברים בו זמנית: הילדים הכינו ים מצבע גואש כחול + גלים שצויירו על ידי השפיץ של הלקקן, ובהמשך צבעו דף בצבעי השמש – מחר נמשיך את היצירה ונרכיב שמש מיוחדת במינה.

מפגש הצהרים: אליפות ים – יבשה.

יום ב מפגשון: שגרת בוקר , ספירה באנגלית עד 10 ומ- 10 למטה, ועוד הספקנו לשיר ולרקוד!

מיקה סיפרה לנו על טיול שבת שערכה עם משפחתה בחוות סוסים בבית אורן, על ביקור באמצעות רכבל בסטלה מאריס בהר הכרמל http://www.fixtravel.co.il/article_details.asp?id=330 , וכן על מוזיאון בובות מקסים. http://www.mapa.co.il/ng/buildrecord_LP3.asp?id=60932

מפגש הבוקר: התחלנו בשיחה על נושא "חכם בשמש": על יתרונות וחסרונות השמש (מפעילה את ויטמין D שמתחת לעורנו, מחממת, מאירה – לעומת שורפת ומקלקלת).

הילדים ואני העלנו רעיונות מדוע מאפייני חכם בשמש (קרם הגנה, חבישת כובע, הרכבת משקפי שמש, שהיה במקום מוצל, שתייה מרובה) הם כאלו.

מיקה פתאום הפנתה את תשומת ליבנו לעובדה מעניינת שצבעי השמש (צהוב, אדום וכתום) זהים לצבעי המדורה! שוחחנו על עניין זה, והגענו במשותף למסקנה כי השמש היא בעצם כמו המדורה: חמה ושורפת אך גם מועילה.

לאחר מכן קיבל כל ילד דף וצבע פנדה באחד מצבעי השמש וכן 6 מדבקות בנושא "חכם בשמש":

הילדים נדרשו לצייר שמש במרכז הדף וכן 6 עיגולים מסביב לשמש, ובסופו של דבר להדביק את המדבקות בתוך העיגולים: כל מדבקה בעיגול.

ראשית הדגמתי לילדים את הבקשה, וגם חזרתי את ההוראות בעל פה, ומשם המשיכו הילדים לבדם.

המטרה היתה כמובן המחשה חווייתית של הנושא – אבל גם הבנת הנשמע: היו ילדים שהאזינו בתשומת לב להוראות ואכן ביצעו במדוייק את הבקשה, והיו שמיהרו לפעול מבלי לחשוב על הבקשה, ולכן קיבלו שוב ושוב דפים כדי להתחיל את עבודתם מחדש. בסוף הפעילות שוחחנו על כך.

את הדפים תוכלו לראות בקלסרי הילדים.

המשכנו עם דיקלומי הקיץ ובשירי הקיץ – להנאת כולנו, וסיימנו במשחק זיכרון בנושא סמלי הקיץ.

היה פשוט מקסים!

יצירה וזמן חצר: את ה"ים" הכחול הדבקנו על גבי לוח התוכן ויצרנו ים מקסים, ואת ה"שמש" המשכנו בכך שהילדים הדביקו לה "קרניים". היצירה היפה מקשטת את לוחות הגן – להנאת כולנו. כן סיימו הילדים להכין את המשקפות שלהם, ומחר נתחיל להשתמש בהן.

מפגש הצהרים: חזרות מהנות מאוד למסיבה.

יום ג מפגשון: שגרת בוקר, ספירה עד 10 באנגלית ובחזרה וכן שירים וריקודים.

מפגש הבוקר: כל ילד קיבל לידו את המשקפת היפה שהכין מתחילת השבוע, ונכנסנו לארץ הדמיון: על הרצפה פרסנו סדין גדול ועליה מצוייר ים, וכל הילדים "השקיפו" עם המשקפת לעבר האופק (הכרנו את המילה ולמדנו את משמעותה). התחלתי אני, ותיארתי להם מה אני "רואה" עם המשקפת. כך הצטרפו הילדים למשחק, וכל אחד תיאר מה הוא רואה. שוחחנו על היצורים השונים שפגשנו בים, ולמדנו דברים רבים. הילדים אהבו מאוד את הטיול בארץ הדמיון הימית, והזמן עבר מהר מאוד!

סיימנו חלק זה של המפגש עם שיר נחמד שהכרנו: "ביד אחת יש לי סירה".

סיימנו מפגש מקסים עם 2 יצירות קלסיות נוספות שהכרנו בנוסף ל"ריקוד" מאת בטהובן ו"הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס:

1) "דגים" מתוך "קרנבל החיות" מאת סנסנס

2) "ריקוד רוסי" מתוך הבלט "מפצח האגוזים" מאת צ'יי'קובסקי

על פי 2 יצירות מקסימות אלו, השונות מאוד האחת מן השניה ("דגים" מאוד שקט וזורם, "ריקוד רוסי" מאוד קצבי ומהיר) המשכנו להפעיל את הדמיון:

עם היצירה "דגים" קיבלו הילדים דגים עשויים סול, והפעלנו את הדגים על פי מה שהמוסיקה מספרת לנו. הדגים לעתים שחו, לעתים צללו, לעתים אכלו. האזנו ביחד למוסיקה, שמנו לב לשינויים שבה, ולמדנו להאזין לה מתוך הבנה לספור שהיא מספרת. הילדים אהבו מאוד את היצירה ואת ההפעלה!

לקראת ההאזנה ליצירה "ריקוד רוסי" לבשו הילדים את המצופים שלהם. אלה שלא הביאו מצופים (וגם חלק מאלה שהביאו ... )הפכו לצוללנים.

צללנו למים, קפצנו, שחינו באופנים שונים – ושוב הכל תוך כדי האזנה פעילה ומושכלת ליצירה המקסימה.

לאחר מפגש ארוך ודמיוני ומאוד מאוד מלהיב – יצאנו לחצר.

מפגש הצהרים: אליפות ים – יבשה, כשהאלופים הבלתי מעורערים שבאמת החזיקו מעמד בצורה מעוררת כבוד הם: אריאל, עדן, אוריה, בן ואיתי זלוטניק! כל הכבוד לילדים!

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון: שגרת הבוקר + ספריה + ריקודים ושירים.

בכוונה הארכתי בזמן המפגשון מאחר וידעתי כי לא נספיק לקיים מפגש בוקר. היה כיף ושמח!

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לחצר, ויצרנו (וכמובן גם שיחקנו).

יצירה וזמן חצר: הילדים הכינו היום ... דגים ... כל ילד קיבל עיגול מבריסטול, אותו יכול היה לקשט באמצעים רבים שעמדו לרשותו: גואש, דבק, נצנצים, פיסות נייר צבעוניות וכסופות, צבע פנדה וכו'. לאחר שכל ילד קישט את העיגול שלו, גזרנו משולש (כמו משולש פיצה ...) מכל עיגול, אותו הדבקנו בקצה הנגדי של העיגול, ויצרנו דג! להשלמה נוספה עין זזה. הדגים יעטרו את לוח התוכן, וסוף סוף הים שהוכן בתחילת השבוע על ידי הילדים יאוכלס בבעלי החיים המתאימים!

בסביבות השעה 11:00 הגיע אלי פלפלי והעביר לילדים הצגה בחשיכה פשוט מאלפת! הספור היה על דגי – דג ובת הים, ולימד פרק על חברות ונתינה. מקסים!

מפגש הצהרים: התחלנו בריקודים, והמשכנו בספור תורה. המשכנו לספר את קורותיו של יוסף, לאחר שנמכר לארמון המלך פרעה במצרים. ספרתי על קידומו במטבחו של פוטיפר, ועל הטרדותיה של אשתו ... (והכל כמובן מותאם לגיל הילדים).

הורי השבת יהיו: איתי ז. + מעין ג. + עדן + גיא ר.

מחר נחגוג לאיתי זלוטניק יום הולדת 4!

מזל טוב לחמוד ולמשפחתו!

*********************

ביום שישי, ה- 10/7 תתקיים פעילות מוסיקלית עם איריס, המורה למוסיקה בשעה 11:00

במקום קבלת שבת.

ההורים מוזמנים! אנא שריינו את היום ואת השעה!

*********************

ספריה:

ביום חמישי ה- 16/7 נחליף ספרים בפעם האחרונה,

וביום חמישי שלאחריו, ה- 23/7 נסגור את הספריה!

אנא הערכו בהתאם, ודאגו להחזיר את הספרים בזמן למען הסדר הטוב.

*********************

בשבוע הבא לא אקח יום חופשי, ואהיה עם הילדים במשך כל השבוע.

*********************

להנאתכם 2 מהדקלומים שהכרנו השבוע:

"סוכריה בים"

זרקתי סוכריה לים

היא צללה עמוק עמוק

אם כולם יעשו כמוני – הים יהיה מתוק!

אם הים יהיה מתוק, כולם ישתו ים,

ולא יישאר ים לקיץ החם ...

חמנית ושמש \ טיבה נוף

חמנית קטנה התעוררה, פקחה עיניים,

מיד חיפשה את השמש בשמיים.

שלחה אליה חיוך צהוב -

"שיהיה לך בוקר שמח וטוב"