Wednesday, August 6, 2008

The kids and water






כסופי משונן -- Argiope Lobata


כסופי משונן שצילמתי בעת טיול רגלי עם המשפחה לאורכו של נחל אלכסנדר לפני יומיים.

Sivan swinging in Alexander stream -- סיון מתנדנדת באחד ממתקני השעשועים לאורך נחל אלכסנדר


סיון מתנדנדת באחד ממתקני השעשועים לאורך נחל אלכסנדר -- Sivan swinging in Alexander stream


היקום על חולצת טריקו מאת דן פאלק


היקום על חולצת טריקו מאת דן פאלק

על הספר מאתר טקסט: http://www.text.org.il/index.php?book=0605031





והנה דעתו על הספר של אריה רוקח באתר עיתון הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=728733&contrassID=2&subContrassID=12&sbSubContrassID=0



וסקירה יסודית ומאירת עיניים של אהן קנטרוביץ' באתר הידען: http://www.hayadan.org.il/wp/univese-on-tshirt-006081/







הספר לא ארוך (פחות משלוש מאות עמודים), וכתוב ומתורגם בשפה קולחת.
הסטוריה של המדע בתחומי הפיסיקה מתוארת בתמציתיות כאשר חוט השני הוא הניסוח התמציתי של תופעות הטבע והיכולת לתאר באוסף קצר של נוסחאות את החוקים שלהם מציית הטבע.
בעוד שקל מאד היה להבין את הרעיונות, הקשיים, ההתפתחויות והנוסחאות עד וכולל תורת היחסות ואפילו תורת הקוונטים (לא פלא, את הרוב הבנתי ולמדתי בבית הספר ואת השאר לעומק בלימודי הפיסיקה בטכניון), היה לי קשה להבין את הדימויים מתורת המיתרים. גם נדמה לי שהמחבר עצמו הרבה "לרפד" את הקוראים בתחושה שהנושאים החל מתורת הקוונטים הם קשים ומורכבים מידי לאדם פשוט שאינו מומחה ושהמדע כפי שהוא מתואר בתיאוריות אלה הוא מעבר ליכולתם של רוב האנשים והוא זמין ונגיש רק למתי מעט שבקיאים במתמטיקה ובעקרונות הפיסיקליים.

מי יודע, אם לא בעוד כמה שנים, הנושאים הללו כבר יובנו היטב ויימצאו להם ניסוחים ברורים ותיאורים מאירי עיניים כך שבר בתיכון או לכל היותר בלימודי תואר ראשון במדע ובהנדסה ניתן יהיה ללמוד ולהבינם על בוריים או לכל הפחות את העקרונות ולקבל אינטאיציה ברורה.

נהנתי מאד מהקריאה.

אני ממליץ על הספר בחום.




הנה גם הדף על הספר באנגלית מאתר אמאזון, שם ניתן לקרוא ביקורות נוספות על הספר: http://www.amazon.com/Universe-T-Shirt-Quest-Theory-Everything/dp/155970733X/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=books&qid=1217994006&sr=1-1