Monday, February 6, 2012

כנס להורים בכפר יונה בנושא מרכז לימודי במתמטיקה


סיכום ורשמים מכינוס ההוריםבכפר יונה: 
איך להצליח במתמטיקה?

אריאל שמואלי וציון לוי
ביום ראשון, 5.2.2012, ב-20:30 התקיים באולם הרב תכליתי במתנ"ס כפר יונה מפגש הורים. הנה קישור להזמנה שפירסמנו.

 שמחנו (אביב דגן, אריאל שמואלי, ציון לוי, נעם בלזברג ואנוכי, שלמה יונה) מאוד לראות שהאולם היה מלא בכמה עשרות הורים שהגיעו לשמוע כיצד יכולים אנחנו ההורים ביחד לעזור לילדינו.

הסיבה שקראנו להורים לבוא לכינוס הערב היא כי אנחנו, הורים לתלמידים בעמל (בית הספר היסודי עמל בכפר יונה) בדיוק כמוכם, מעונינים לשפר את הישגי התלמידים ולהעצים את ידיעותיהם. יש לנו חזון – אנחנו רוצים להקים, הורים ביחד, מרכז העשרה שיסייע לתלמידים, בכל הכיתות, בכל הרמות ובמגוון מקצועות. מרכז שיעבוד בשיתוף ובתיאום מלא עם הנהלת בית הספר והצוות החינוכי. מרכז חינמי ללא מטרות רווח.

אנחנו רוצים ליצור קבוצות לימוד של תלמידים. את הקבוצות ילמדו הורים לתלמידים מבית הספר, בהתנדבות. הפעילות תתקיים בתוך בית הספר, בסיום יום הלימודים והוא יהיה פתוח לכל ילד וילדה.

ההורים יקבלו תמיכה מקצועית ואף יעברו השתלמות שתסייע להם לעמוד מול קבוצה ולהתמודד עם החומר. השתתפות בסדנת ההורים אינה מהווה התחייבות ללמד. ייתכן שיהיה מי שירגיש שלא יוכל לעמוד מול כיתה. בכל מקרה, כל הורה שישתתף ירכוש ידע  שיאפשר לו לעבוד עם ילדיו. היכולת להכנס לאופן המחשבה של ילדים ולהבין עד כמה היא שונה מזו שלנו עשויה לשפר מאוד את התקשורת שלנו עם ילדינו.

הפיילוט הראשון מתמקד במתמטיקה.

בחרנו בשיטה שהוכיחה את עצמה במספר רב של בתי ספר בארץ ובעולם ובעזרתכם יהנו ממנה גם התלמידים בקבוצות שנקים.

על העקרונות שעליהם מבוססת השיטה פירטו האורחים המכובדים שטרחו, הקדישו מזמנם והגיעו:

משה ריין ופרופסור רון אהרוני
- פרופסור רון אהרוני: מתמטיקאי, מרצה מצטיין בטכניון, סופר וממייסדי העמותה
- משה ריין: מדריך מורים, תלמידים והורים במתמטיקה וממייסדי העמותה


אחרי הדברים של הדוברים המוזמנים היה דיון פתוח בין הקהל לבין ההורים המארגנים והאורחים בנוגע לחזון, לרעיון ולמיזם המסויים במתמטיקה. כל השאלות נענו. עם סיום האירוע נשארו עוד הורים רבים להחליף רשמים ורעיונות ולשאול שאלות נוספות.

התרגשנו מאוד לראות את ההיענות ואת הנכונות.

העמותה הישראלית לקידום החינוך המתמטי לכלהוקמה בשנת 2002 על-ידי אנשי חינוך,מתמטיקאים ואנשי תעשיית ההיי-טק על רקע הירידה המוכחת בהישגי התלמידים בארץ בלימודי המתמטיקההעמותה שמה לה למטרה לקדם את החינוך המתמטי בישראלחברי העמותה מאמינים שלימודי חשבון וגיאומטריה צריכים להיות פשוטים ומובנים לכלהעמותה פועלת ללא כוונת רווחופועלים בה בהתנדבות אנשי מקצוע רבים.

להורים היה חשוב להבין האם זה משהו שנעשה בשיתוף פעולה עם בית הספר. כדוגמה הבאנו את סדנת המתמטיקה שאני מלמד בימי שישי תלמידים מבית הספר.

את הדברים הסרטנו והקלטנו והסרטונים מובאים כאן, ללא עריכה:

חלק ראשון:




חלק שני:






חלק שלישי: