Thursday, July 23, 2009

סיכום השבוע בגן יובל מאת הגננת רות, אחותי

הורים יקרים,

יום א מפגשון: שגרת בוקר הכוללת היום ספירה בשפה הספרדית!! כבר למדנו אנגלית, ערבית והיום שפה נוספת. הילדים התלהבו מאוד, ומיקה עזרה לי ללמד את כולם בכישרון רב!

חוויות השבת:

ילדים רבים סיפרו בעל פה מה עשו בשבת.

מעין גולדבורט הביאה פתק בו סיפרה על ביקור במוזיאון ג'ון דירלנד בכפר תבור, וכן במוזיאון המרציפן באותו המקום.

מפגש הבוקר: התחלנו עם "הטרומבון הצוחק" מאת פילמור, והמשכנו ישר עם "מארש תורכי" מאת וולפגנג אמדאוס מוצארט! סיפרתי בתחילה לילדים מעט על מוצארט, ואז האזנו ליצירה היפה, תוך כדי שאני מראה בעזרת הקלפים מתי מתחיל ונגמר כל חלק ביצירה.

בפעם השנייה שהאזנו ליצירה השארתי את הקלפים על הרצפה (בתקווה שהתגשמה שהילדים יעקבו במהלך השמעת היצירה אחר החלקים), ולימדתי את הילדים את התנועות, שבעצם בעיקר עוזרות להבחין בין החלקים השונים, ולהיות מודעים אליהם.

בפעם השלישית הזמנתי ילד אחד שיעקוב במקומי אחר הקלפים, בשעה שעשיתי את התנועות ביחד עם הילדים. במקביל הילדים שנשארו לשבת קראו בקול מתי התחיל כל חלק.

לאחר מכן אספתי את הקלפים, והוזמנו מספר ילדים לסדר את הקלפים לפי הסדר תוך השמעת היצירה.

כל מאמציי להוציא את הילדים החוצה עלו בתוהו, והבנתי שזה באמת מעניין אותם!

אז המשכנו בכך כמה פעמים, ואז יצאנו החוצה.

מפגש הצהרים: התחלנו עם "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס, שזכה להצלחה רבה בקרב הילדים!

הילדים רקדו, ולאחר מכן כמובן חילקנו את היצירה: ראשית בעל פה, כשאנו חושבים מתי מתחיל ומסתיים כל חלק, וכמה חלקים יש בכלל ביצירה, ובסופו של דבר נעזרנו בקלפים.

סיימנו (כפי שהבטחתי בשבוע שעבר) עם ספור תורה, והמשכנו עם עלילותיו של יוסף במצרים.

יום ב מפגשון: שגרת בוקר (זוכרים? ספרנו בשפה הספרדית) + טיול מיחזור (ממש על הבוקר) + ריקודים!

מפגש הבוקר: התחלנו עם "החייל הקטן" מאת נינו רוטה, המשכנו עם "השעון הוינאי" מאת קודאי בליווי הקוביות שעזרו לנו לחוות את המקצבים ביצירה, וכמובן הגענו למוצארט: "מארש תורכי", כשהילדים ממש מתעקשים לחלק בעזרת הקלפים את היצירה. הם עשו זאת כמה וכמה פעמים.

המשך המפגש היה סביב הבלט "מפצח האגוזים": נזכרנו מה אנו יודעים על יצירה מורכבת ויפיפיה זו של צ'ייקובסקי, וגם האזנו שוב ל"ריקוד רוסי", אותו אנו מכירים כבר (היצירה לפיה אנו עושים את ההפעלה עם המצופים). האזנו לפתיחה מתוך הבלט, ומחר גם נאזין לה שוב על מנת לקשר את עלילת הספור לפתיחה ששמענו (קראו בהמשך). לבסוף סיפרתי להם את עלילת הבלט, והבטחתי כי מחר נאזין לקטעים נוספים מתוך היצירה (כגון: "ריקוד החלילים", "הריקוד הסיני", "ריקוד פיית הסוכר" וכו').

יצירה וזמן חצר: היום הילדים קיבלו דף שעליה צוייר גביע גלידה ו- 3 טעמי גלידה מופרדים. היה עליהם לגזור את החלקים, ולהדביקם ביחד על גבי בריסטול. מירב ישבה עם הילדים על העבודה שמטרתה היתה בעיקר הגזירה ותרגולה, ומחר יצבעו הילדים את ה"גלידה", וישימו בקלסרים.

מפגש הצהרים: ספור תורה – סיימנו לספר את ספר בראשית! בשעה טובה ומוצלחת! היה מעניין לכולנו, וכולי תקווה כי הילדים ייקחו איתם את הסיפורים הלאה בחייהם כחלק מתרבותם ומהעם והדת אליהם כולנו משתייכים.

יום ג מפגשון: עסקנו בשגרת הבוקר, ושמנו לב שמחר מתחיל חודש חדש! חודש אב!

ספרנו כמובן בשפה הספרדית, אבל נזכרנו גם בשאר השפות, וספרנו בכולן!

כפי שאנו אוהבים לאחרונה להתחיל את הבוקר – התחלנו שוב בריקודים, ואז האזנו שוב לפתיחה של הבלט "מפצח האגוזים", וכן לקטע הקרוי "מארש".

מפגש הבוקר: מייד לאחר ארוחת הבוקר הכנו הכל על מנת "לפתוח את המטבח", והיום הכנו ביחד ...

כדורי שוקולד פשוט מצויינים! כל הילדים השתתפו בתורם בהכנות, וההתרגשות היתה גדולה (גם שלי ...) לראות את הסיר המלא ב"מרק שוקולד" (500 גרם שוקולד נמסים בתוך שמנת מתוקה היו בהחלט מחזה מרשים!).

הילדים הכו במערוכים בעוגיות "פתי בר" בתוך שקיות ניילון, ופוררו אותן לפירורים.

לבסוף הגיעו הילדים ליצור את הכדורים עצמם ולגלגלם בתוך קוקוס.

זה לקח זמן רב (כמעט שעה!), ולכן רק שוחחנו מעט על "מפצח האגוזים", ויצאנו לחצר לסיים את היצירות.

יצירה וזמן חצר: הילדים שהכינו אתמול את גזירת הגלידה צבעו היום את כדורי הגלידה וקישטו אותם ב"סוכריות צבעוניות", שהן למעשה קליפות ביצים מפוררות וצבועות. הילדים שטרם גזרו את הגלידה עשו זאת היום וסיימו את היצירה.

מפגש הצהרים: התחלנו עם חזרות למסיבה, וסיימנו בתקציר של עלילת "מפצח האגוזים", תוך שאנו מאזינים לחלקים נוספים בבלט היפה של צ'ייקובסקי. הילדים אהבו זאת מאוד, ורקדו במהלך כל ההשמעה, והביעו עצמם. שמנו כמובן דגש על נושא כל חלק ביצירה, והיה באמת מקסים!

יום ד יום חופשי

יום ה מפגשון: שגרת הבוקר+ סגירת הספריה!

מפגש הבוקר: מסיבת יום הולדת לשוהם!

מפגש הצהרים: "מפצח האגוזים" מאת צ'ייקובסקי: התחלנו את המפגש עם האזנה חוזרת ליצירות מתוך הבלט, ולאחר מכן עברנו לטלויזיה, וצפינו בתחילת הבלט.

ביום ראשון נמשיך בצפיה ומקווה שגם נסיים.

הילדים נהנו מאוד לצפות, והתעניינו מאוד בהאזנה ליצירות שהושמעו ברקע, בדמויות שראו ובעלילה.

הם ממש התאכזבו כשכיביתי את המכשיר, אבל הבטחתי להמשיך בשבוע הבא!

בשבוע הבא נמשיך בשל ההתלהבות והעניין הרב של הילדים בנושא המוסיקה, אבל במקביל נעשה מספר דברים נוספים:

נתחיל נושא נפרד של ספורט וכן נערוך חזרות לקראת מסיבת הסיום!!

נושא הספורט יכלול המון משחקי ספורט היתוליים ותחרויות כייפיות שיכללו שימוש בחישוקים, בכדורים, בכסאות וכו'. יהיה כיף וספורטיבי מאוד!!

מבקשת מאוד לקחת בחשבון כי גננו מקסים אבל קטן, ולמסיבת הסיום נוכל להזמין רק את ההורים.

חם מאוד בימים אלו והצפיפות צפויה להיות גדולה.

אנא השאירו את האחים ואת שאר בני המשפחה בבית.

יש לכם עוד זמן רב, ומקווה כי תוכלו להערך עם שמרטפים בהתאם.

תודה מראש על שיתוף הפעולה!

היום חגגנו לשוהם יום הולדת 4!

מזל טוב לחמוד ולמשפחתו!

ב- 7/8 נקיים בגן פעילות יוגה הורים-ילדים.

פרטים בהמשך!

אנא שריינו יום זה!

מחר יכהנו מעין ל. ולליב כהורי השבת לאחר פעילות מגלשות המים!

על עריכה לשונית בהוצאות הספרים

לאה צבעוני כותבת ב-ynet על העריכה הלשונית בהוצאות הספרים.
אין לי אלא להסכים עם מה שהיא כותבת.
עוד הייתי מוסיף שהעברית בפיהם של מגישי החדשות ברדיו ובטלוויזייה בפרט ושל המגישים בכלל בתקשורת המשודרת היתה טובה, גבוהה ונכונה, ככל הנראה המאזינים והצופים היו גם הם לומדים לדבר כראוי.