Wednesday, October 7, 2009

למד את עצמך כיצד ללמוד מאת פול אוליבר


שאלתי מספריית כפר יונה את למד את עצמך כיצד ללמוד מאת פול אוליבר וקראתי בו. הספר מוצלח מאוד לטעמי. התרגום  של איילה יפתח מהמקור באנגלית, Teach Yourself How To Study, בסדר אבל לא יותר מזה. התרגום השטחי והלא מוקפד לעיתים מאפיין מאוד את הסוגה הזאת של הספרים המתורגמים שרואים אור בעברית.

הספר נוגע בדברים מהותיים ללומד העצמאי וללומד בקורס או במוסד אקדמי. המחבר אינו מסתפק בהצעת אסטרטגיות למידה אלא דן בנושאים של מוטיבציה, זכרון, ארגון וסדר, אחסון, שליפה, ניהול זמן, חשיבות ובנייה של רשת חברתית, תקשורת עם המוסדות ועם המרצים ועוד ועוד. הופתעתי לטובה כאשר ראיתי את ההמלצות לחיפושים בבליוגרפיים ולמציאת מקורות נוספים ואפילו טובים מאלה שמוצעים ע"י המרצים.

שמחתי לקרוא בספר עצות רבות וטובות שאני מצאתי וסיגלתי לעצמי במהלך השנים והלימודים השונים. עוד לא יצא לי למצוא אוסף כזה של עצות מועילות ודיונים מועילים לנושא פרט אולי למה שמצאתי בספר דומה בנושא אבל לקהל יעד מעט שונה, איך תעזור לילדך להצליח בבית הספר מאת דיוויד לואיס.

ספר מוצלח. לו היה נכתב ספר דומה בזיקה ובהתאמה למציאות הלימודים בישראל והיה נותן עצות כאלה ובנוסף מדריך על ההבדלים ונותן מידע על הבירוקרטיות ועל המנגנונים השונים בארץ ומה טוב ומה טוב פחות בכל תחום ולכל מטרה, אני חושב שהוא היה הופך במהירות לרב-מכר מקומי. הצרה היא שרב-מכר בארץ לא יפרנס את מי שיצטרך לטרוח ויכתוב ספר טוב שכזה.

מומלץ, אף על פי שהספר ישן יחסית ושהמציאות שמדוברת היא של לומדים אמריקנים ולא ישראליים.