Thursday, December 18, 2008

סיכום השבוע בגן יובל, לשבוע 14.12.2008-19.12.2008

סיכום השבוע בגן יובל, לשבוע 14.12.2008-19.12.2008, מאת הגננת רות, אחותי:

הורים יקרים,

יום א – מפגשון הבוקר: וואו: איזה מפגשון עמוס ושמח זה היה: התפעלנו מהיצירתיות של הורים וילדים רבים, שהביאו חנוכיות מחומרי מיחזור, וכמובן צירפנו אותן לתערוכה המושקעת שיש לנו בגן בזכותכם!
ילדים סיפרו חוויות מסוף השבוע, ובייחוד אני רוצה לציין כמה חוויות:
אוריה סיפרה על טיול משפחתי בצפון באגמון החולה במוזיאון הטרקטורים "ג'ון דיר" ובמוזיאון המרציפן
זו היתה הזדמנות נהדרת לחפש את המקומות במפה, ולהכירה טוב יותר!
דן סיפר על טיול בים המלח ובטיפוס המשפחתי להר המצדה!!
איתי סספורטס סיפר על ביקורו בבית כנסת, שם נערכה מסיבת חתונה, והוא ציין שהתרשם במיוחד מהסוכריות שהוא וילדים אחרים זרקו על בעלי השמחה.
איזה כיף שהילדים מספרים, אבל אני שבה ופונה אליכם: אנא שילחו את הילדים ביום א עם פתקאות שבהן תרשמו את חוויותיכם המשפחתיות מסוף השבוע, כדי שאוכל לעזור לילדים לספר בצורה מאורגנת וברורה את חוויותיהם, וכמובן תודה למי שעושה זאת!
מפגש הבוקר: חזרה למסיבת חנוכה
זמן חצר ויצירה: הילדים קיבלו דפים ובהם צלליות של סמלי החג, והיה עליהם להתאים את הצללית לסמל המתאים, ולהדביק בהתאמה. מחר נשלים את היצירה בצביעת רקע בגירים. היצירה חשובה לתיאום עין יד בהדבקה מדוייקת בתוך הצללית, וכמובן בהתאמה החושית של הסמל המוחשי ביד לצלליתו על גבי הדף.
מפגש הצהרים: חזרה למסיבת חנוכה

יום ב – מפגשון הבוקר: שוב שמחנו לראות שילדים נוספים הביאו חנוכיות העשויות מחומרי מיחזור שהכינו בבית עם בני המשפחה, והרחבנו את התערוכה היפה והמושקעת! כל הכבוד לכולכם ותודה רבה!
סוף סוף התפננו ללוח השמות, ובדקנו את האות האחרונה בשמנו ובשמות חברנו, והרחבנו את הדעת לגבי הכרת האותיות השונות, שמותיהן, ושמנו לב באופן כללי לאותיות המרכיבות את שמנו.
לאט לאט נכיר כך בצורה עקיפה ומשחקית את כל אותיות הא-ב בשמן ובצורתן.
בחרנו תורני בוקר, ספרנו מ- 20 ל- 1, והכנו את הגן לחזרה למסיבה.
מפגש הבוקר: ערכנו חזרה כללית עליזה מאוד לקראת מסיבת חנוכה. יהיה ממש יפה!
זמן חצר ויצירה: סיימנו להדביק את סמלי החג על גבי הצלליות המתאימות שלהם, ובהמשך השבוע נמשיך ביצירה, ונכין רקע. נכיר בהזדמנות זו את המילה "רקע", ונלמד צורות שונות של רקעים.
מפגש הצהרים: החלטתי להרפות מעט מנושא חג החנוכה, שכן השבוע התחלנו להתכונן בצורה אינטנסיבית יותר לקראת המסיבה, ופשוט עשינו הופעות שאינן קשורות לנושא:
בערך 4 (!!) הצגות של השיר "באמצע היום הצבע ה ..." – אתם מתארים לעצמכם שמספר ההצגות קשור לילדים, שאוהבים מאוד את השיר, ורצו מאוד להציגו שוב ושוב.
לאחר מכן שמחנו להציג שוב את "גברת קרש ומר מערוך", והיה שמח וכיף: הילדים היו מתוקים, וידעו לספר ביחד עם דתיה בן דור בדיסק את הספור, "נכנסו" לדמויות העלילה, והפגינו מימיקה מושלמת ותנועות גוף מרשימות של שחקנים לכל דבר!
סיימנו את המפגש בנחת על השטיח עם ספור שהביא איתי דבי:"קוף היום וקופת הלילה" מאת ג'וליה דונלדסון.


יום ג – מפגשון הבוקר: נהננו שוב לראות ילדים נוספים מביאים חנוכיות העשויות מחומרי מיחזור שהכינו בבית עם בני המשפחה! אני מתפעלת בכל יום מחדש על המעוף שאתם ההורים מפגינים, ועל מידת ההשקעה שלכם. כל הכבוד! התערוכה התרחבה רישמית, וכעת קיימת ב- 2 מקומות בגן. אתם מוזמנת להתרשם!!
אריאל הביא סביבון מרשים מאוד עשוי חימר, שהכינה אמו לתערוכת חנוכה של הגן! כל הכבוד לאמא לילך, ותודה על התוספת המרשימה והמכובדת!!
סיימנו עם אוריינות שמות הילדים, והפעם כל ילד הוזמן (לפי שיר צבעי הבגדים, לבקשת הילדים) לספר לפני כולם מהי האות הראשונה בשמו ומהי האות האחרונה.
מפגש הבוקר: התחלנו עם שיר ימות השבוע, שהיה מוצלח ומוסיקלי מאוד, והמשכנו עם הריקוד האהוב:
"מטייל אני לבד".
לאחר מכן עשינו בגן "מסיבת סתיו", בתקווה לעורר אותו לחזור בצורתו הגשומה יותר, ושרנו שירים אהובים ומוכרים, כגון: "אתמול בצהרים" , "חבורת עלעלים" (ואיזה יער מרקד ושמח יצרו הילדים עם עלי השלכת...), "עננים", ו- "חילזון".
סיימנו עם שירים וריקודים ברוח חג החנוכה, וסוף סוף כאלה שבאמת לא שייכים לרפרטואר המסיבה. רקדנו את "סביבון סוב סוב סוב", ואת "חנוכה חג יפה כל כך".
זמן חצר ויצירה: הילדים התחילו להכין חנוכיות, והיום צבעו את הבסיס של החנוכיה בצבעי אקריל זוהרים.
מפגש הצהרים: התחלנו עם כמה שירים משירי המסיבה, והחזרה הקצרה היתה פשוט מופלאה!
המשכנו עם יצירה קטנה, ששמה דגש על מוטוריקה עדינה ועל זיהוי ספרות: הילדים קיבלו חצי בריסטול ועליו עיגולים. בתוך כל עיגול נרשם מספר מ- 1 ועד 6. הילדים קיבלו במקביל מדבקות עם סמלי החג, והיה עליהם להדביק כל סמל בעיגול עם המספר המתאים, לפי הבקשה בעל פה.
סיימנו עם קריאת ספור מוכר ואהוב שהביא גיא רוזן: "דירה להשכיר" מאת לאה גולדברג.

יום ד - מפגשון הבוקר: התחלנו שוב עם התלהבות מחנוכיות חדשות שהגיעו לגן העשויות מחומרי מיחזור. פשוט תענוג לראות את יצירות המופת שלכם עם הילדים!
שוחחנו על המסיבה הקרבה, וקראנו שוב את הספור המקסים: "על הצבעים ועל הנפלאות שקרו לנרות" מאת רינה שליין. כולנו ניצלנו הזדמנות זו להודות לאוהדי, שהביא את הספר במתנה לגן, כך שנוכל להנות מהספר לעתים קרובות יותר!
בבוקר הגיע גיא, מדריך היוגה, והעביר שיעור מקסים לילדים במקביל לארוחת הבוקר, ולאחרי החוג יצאנו לחצר.
זמן חצר ויצירה: בחצר השלמנו את החצי השני של היצירה שהתחלנו בתחילת השבוע: ביום ראשון הדביקו הילדים את סמלי החג על גבי דף נייר לבן, והיום הכנו רקע צבעוני ליצירה. למדנו את המושג "רקע", והתנסנו בצבע החדש: גיר. ראינו כי הוא רך יותר, שביר יותר, וניתן להשתמש בו בכמה דרכים, ובכולן השתמשנו ביצירה. אתם מוזמנים לראות את הקיר המרשים שהילדים הכינו באמצעות העבודה הזו!!
במקביל התחילו הילדים להכין חנוכיות!
מפגש הצהרים: נכנסנו מוקדם לגן, מייד לחזרה כללית לקראת מסיבת חג החנוכה הקרבה. היה פשוט נהדר!
אכלנו מאוחר יותר, ועוד הספקנו לשבת ביחד למפגש קצר, במהלכו ביקש שחר לערוך את ההצגה של "גברת קרש ומר מערוך", וכמובן עשינו זאת (למה לא?).

יום ה – מפגשון הבוקר: בחרנו תורני בוקר, ספרנו למטה מ- 20 ובחרנו ספרנים לקראת טקס הספריה, שהתנהל לתפארת! הספקנו גם לשוחח על החנוכיות הנוספות שהגיעו לגן.
מפגש הבוקר: התחלנו עם הופעות הילדים לשירי בוקר מוכרים, המשכנו עם שירי סתיו (נו, מתי יחזור הגשם?), וסיימנו ברוח החג – בריקודים שלמדנו: סביבון סוב סוב סוב + חנוכה חג יפה כל כך.
היום החלטתי שלאור הבקשות החוזרות ונשנות של הילדים לפגוש ביוכבד ובחיפי החיפושית, אזמין אותן למפגש, והשמחה היתה פשוט ע נ ק י ת !! מבעלי אני לא מקבלת את כמות החיבוקים והנשיקות שחיפי קיבלה היום מהילדים השמחים לראותה! אם אפשר לנסח זאת כך: התרגשתי בשביל הבובה ... :-)
זמן חצר ויצירה: הילדים המשיכו להכין חנוכיות יפות.
מפגש הצהרים: התחלנו עם חודשי השנה, וניסינו להזכר בשם החודשים, ומה הארועים השונים החלים בהם: החל מחגים וכלה בעונות השנה.
למדנו כללים חשובים בשיחה: כיף גדול לעזור לחבר ב"צרה" (קרי, שמתקשה לענות על שאלה), וגם מאוד מאוד חברי, אבל הבנו שכדאי לאפשר לכל אחד מהחברים לחשוב בכוחות עצמו לפני שהוא מקבל עזרה. ראינו שפעמים רבות זמן החשיבה שנתנו האחד לשני, עזר לנו להזכר ולענות את התשובה הנכונה. כמובן שלאחר זמן המחשבה, במידה והיה צורך, נהנו החברים לעזור האחד לשני.
בדרך כלל בשלב זה של המפגש בימי חמישי אנו קוראים אחד מהספרים שבחרו הילדים לשאול בזמן הספריה, אבל היום קראתי ספר שהביא מעין לוינטל לחלוק עם חבריו:
"הטרקטור בארגז החול" מאת מאיר שלו.



תזכורות והודעות:

** מזל טוב ואיחולים לבבים מכל ילדי וצוות הגן למשפחת זלוטניק על הולדת אחיו התינוק!

** מחר יום שישי, יתקיים טקס קבלת השבת, וכהורי השבת יכהנו עידו ויעלי.

** מחר גם נחגוג מסיבת יום הולדת לאיתי דבי! מזל טוב לחמוד ולמשפחה!

** מזכירה לכולכם: את מסיבת חג החנוכה בגן נחוג כולנו ביחד ביום ד, ה- 24/12 בשעה 17:00