Monday, February 16, 2009

ישיבת קבינט, ישיבה בדלתיים סגורות, מקום חשוב או סתם שירותים

יש כינויים שונים ומשונים לבית שימוש:
  • שירותים
  • בית כסא
  • מחראה (עבור מספר 2)
  • משתנה (עבור מספר 1)
ואני רוצה להציע את הכינויים השימושיים בבית משפחת יונה לפעולה המכונה מספר 2:
  • ישיבת קבינט
  • ישיבה בדלתיים סגורות
לדוגמה: הטלפון מצלצל ואחד הילדים עונה. שואלים האם אבא יכול להגיע לטלפון והתשובה: "לא! הוא בישיבת קבינט". במקרה של אי הבנה מגיע הסבר: "נו... ישיבה בדלתיים סגורות!!". ואם המתקשר עדיין לא מבין מגיע ההסבר הנהיר לכל: "הוא עושה קקי!!!".

המילה חזבוג מחזבגת באתר דורבנות

מצאתי את האתר דורבנות שבו גולשים מציעים חידושים בעברית וסלנג. אני הצעתי את הפועל חזבג, שעליה כבר כתבתי ביומן הרשת שלי פה ופה.

כמה מהפנינים שאהבתי אחרי שמצאתי אותן באתר הן:

טוֹחְנַה

להפלילץ

תִסְמוֹסֶת

לְיָמְדֶבּ

ויש עוד ועוד...

מהנה ומשעשע!

ומצאתי גם אתר דומה, היבריש. אחרי חיפוש מה כותבים על האתרים הללו ביומני הרשת גיליתי שיש הודעה לא מזמן על שניהם פה.

So, you want to learn about character encodings?

So, you want to learn about character encodings?

You might want to start with http://www.joelonsoftware.com/articles/Unicode.html and then start checking out the information at http://www.i18nguy.com/.

There's a very useful blog post on character encodings, their meaning and their representation, especially related to HTML and HTTP in the WHATWG blog. Check out the links mentioned in that blog post. They are very useful.

I found two books to be extremely useful when it comes to diving deeper into the subject, and especially whenh diving into Unicode workd of standards and specifications and their various implementations. The first is Unicode Demystified: A Practical Programmer's Guide to the Encoding Standard by Richard Gillam, which I reviewed a few years ago on Amazon. The second one is Unicode Explained by Jukka Korpela. If you're into Asian languages from the far east then a third book will be especially useful for you: CJKV Information Processing: Chinese, Japanese, Korean & Vietnamese Computing by Ken Lunde.

Happy reading!!

קונים נדל"ן מאת יהונתן שטיינברג


קראתי אתמול בחטף את ספרו של יהונתן שטיינברג, קונים נדל"ן.
הספר קצר (כמאה ושבעים עמודים) שחלקם "רשימות מכולת" ואיורים/תרשימים.
זה ספר בהוצאה מעודכנת (2007) לספר שראה אור ב-1995.
השפה פה קצת משעממת לטעמי והנושאים נידונים ביבושת. את זה אני אומר בהשוואה לספר אחר באותו נושא שקראתי לפני מספר ימים, נדל"ן בג'ינס מאת חיים לוי, שדווקא היה כתוב בשפה קולחת, היה מפורט יותר ונתן גוון יותר אמיתי ופחות רשמי, משעמם ולא נגיש כמו הספר הזה.
מצד אחד יש בספר הזה מידע שימושי רב, למשל, היה מועיל לקרוא את הסקירה הקצרצרה על שיטות להערכת מחיר נכס ולהגעה למסקנה לגבי השווי המשוער.
לטעמי הספר הזה טוב כמשלים סמלי לספר נדל"ן בג'ינס ואם יש למישהו רצון לקרוא רק ספר אחר מבין השניים אני לא ממליץ דווקא על קונים נדל"ן, אלא דווקא אני ממליץ על נדל"ן בג'ינס.
יתרון של הספר הזה דווקא על השני הוא הדיון היחסית רחב (יחסית לגודל הספר) בנושאים של דיור מוגן (דמי מפתח), מבני תעשייה ומבני מסחר.
ספר חביב ומידע נגיש, אבל לא נראה לי שזה הספר הטוב ביותר בתחום (ואין כ"כ הרבה ספרים בנושא הנגישים לקהל הרחב).

כלכלה עירומה - מפשיטים את מדע הכלכלה מאת צ'ארלס וילן


קראתי את ספרו של צ'ארלס וילן, כלכלה עירומה. הספר הוא תרגום מאנגלית:



הספר בן השלוש מאות עמודים היה קל לקריאה ומחכים ומסביר מאד. בעצם זה ספר שמשמש מעין מבוא לנושא הכלכלה בשפה פשוטה ועם דוגמות רבות. יחד עם זה הספר לא שטחי. הנושאים והדיונים וגם הדוגמאות מובאים רובם ככולם מפרסומים של זוכי פרס נובל בכלכלה ומקרים ידועים אחרים שפורסמו ע"י כלכלנים ידועים.


המקורות למסקנות ולמאמרים וכן לנתונים סטטיסטיים מובאים בהערות שוליים לאורך הספר (אין ביבליוגרפיה מסודרת או רשימת קריאה נוספת).


למדתי רבות וגם הרווחתי מנושאים חופפים שהוסברו, לעיתים תוך שימוש באותן הדוגמות ולעיתים תוך שימוש בדוגמאות אחרות, בספר מצויין אחר שמשמש מבוא לכלכלה בשפה פשוטה, הכלכלן הסמוי מאת טים הרפורד. אולי זה מקום טוב להזכיר גם מבוא נגיש ומשעשע בשפה פשוטה שגם אותו נהנתי מאד לקרוא, כלכלה רומנטית מאת ארז רפאלי. גם המחבר כאן לא מסתיר את דעותיו או גישתו הכלכלית כ"ימין כלכלי". זה מתאים לגישה בשני הספרים האחרים בנושא שהזכרתי.


אנקדוטה מהספר (לא ציטוט, זה ניסוח שלי מהזכרון): רבים מאיתנו חושבים על הנטל שמעשנים מהווים על מערכת הבריאות הציבורית ועל הכלכלה שלנו. בספר המחבר נותן נקודת מבא מרעננת: מעשנים חיים בממוצע 124 שנים פחות מאנשים שאינם מעשנים ולפיכך הכספים שהם משלמים לביטוחי הבריאות, לקרנות הפנסיה ולמיסים ממשלתיים כמו ביטוח לאומי נשארים יחסית יותר במערכת ויכולים לשרת אנשים שנותרו בחיים ולא מתו כתוצאה מנזקי עישון.




נהנתי מאד ולמדתי עוד על הנושא.


מומלץ.