הורים יקרים,
יום א – מפגשון הבוקר:
חוויות משבת: מסיבת יום ההולדת של איתי ד. ובן,
סוף שבוע באילת: ביקור במצפה התת-ימי ( http://www.coralworld.com/eilat/ ) ובפארק תמנע
( http://www.trekker.co.il/%D7%A4%D7%90%D7%A8%D7%A7_%D7%AA%D7%9E%D7%A0%D7%A2/ ) (מעין גולדבורט).
חנוכיות: עדן ומיקה היו הראשונות להביא לגן חנוכיות מחומרי מיחזור שהכינו בבית עם בני המשפחה! כל הכבוד!
אריאל הביא לגן חנוכיה בצורת חמסה להנאת כולנו. היא הצטרפה לתערוכה.
ספירה מ- 20 ועד 1.
אוריינות שמות הילדים לפי האות האחרונה בשם: היה קצת קשה, אבל נעזרנו האחד בשני, ולאט לאט זה הצליח. נמשיך בכך לפחות שבועיים.
בחרנו תורני בוקר.
בדקנו את מצב מזג האוויר (סוף-סוף מעונן!!).
מפגש הבוקר: התחלנו עם שיר החילזון באמצעות בקבוקוני הגשם לרגל העננים בשמים. שרנו את שיר ימות השבוע והמשכנו את שאר המפגש באווירת חג החנוכה: שירי חנוכה שכבר מכירים וגם חדשים. השתמשנו באביזרים מגוונים, ונהננו מאוד!
זמן חצר ויצירה: הילדים הדביקו את סמלי חג החנוכה על גבי בריסטול. זהו החלק הראשון ביצירה, והחלק השני יהיה במהלך השבוע בשעת מפגש הצהרים, אז נלמד מהן מסגרות, ונקיף את הסמלים במסגרות מסוגים שונים.
מפגש הצהרים: הצגה ססגונית של כמעט כל ילדי הגן של "גברת קרש ומר מערוך" מאת דתיה בן דור, ושירי חנוכה שמחים.
יום ב – מפגשון הבוקר: שוחחנו על היצירות שנעשה היום בחצר (פירוט בהמשך), וראינו סביבונים שהביאו הדר , עידו ואריאל, והוספנו אותם לתערוכה שלנו.
בחרנו תורני בוקר וספרנו מ- 20 ועד 1, והיום ויתרנו על אוריינות שמות הילדים לטובת ספר מקסים שהביא אוהד:
"על הצבעים ועל הנפלאות שקרו לנרות" מאת רינה שליין. נהננו מאוד לקרוא על הנרות הלבנים שבאישון הלילה החליטו שהם רוצים להיות צבעוניים, ופנו לטבע כדי למצוא בו צבעים. פשוט מקסים!
מפגש הבוקר: לטובת מזג האויר הסתוי שחזר אלינו חילקנו עלי שלכת, ושרנו את "חבורת עלעלים", ולאחר מכן דיקלמנו את "עלה אחד קטן". היתה שמחה גדולה בזמן הזה, ואין ספק שלאחר ה"ההזנחה" האחרונה של שירי הסתיו, הילדים התרגשו לקבל שוב את עלי השלכת.
אז חזרנו לנושא חג החנוכה עם אוריינות השם "חנוכה". כמה ילדים הגיעו וסידרו ביחד ממש יפה את האותיות המרכיבות את המילה, ולאחר שקיבלתי נזיפה מרוני על כך ש"הם מסתדרים לבד", הפסקתי לנסות לעזור, ואכן הם הסתדרו יפה לבד! לא משנה אחר כך כמה ניסיתי לבלבל את האותיות, הילדים ידעו להחזיר את הסדר למילה, מה שמלמד את כולנו שהילדים רואים וקולטים הכל: המילה כתובה דרך קבע על לוח הנושא, והילדים מודעים אליה, ומכירים את סדר האותיות, גם אם איננו מרבים לעסוק בכך.
כמובן שרנו המון שירי חנוכה שמלווים באביזרים ססגוניות, והשמחה היתה רבה!
זמן חצר ויצירה: בזמן החצר הילדים סיימנו להדביק את סימלי החג על גבי הבריסטול (מחר נמשיך את העבודה בזמן מפגש הצהרים), והתחילו עם יצירה חדשה: הילדים קיבלו אחד מסמלי החג, והדביקו עליו פייטים קטנים. עבודה של מוטוריקה עדינה.
מפגש הצהרים: התחלנו כמובן בהצגה של "גברת קרש ומר מערוך", שהיתה פשוט נהדרת, והמשכנו עם כמה שירי חנוכה שלא הספקנו בבוקר.
סיימנו במשחק סביבונים לקול צלילי השיר (איך לא?) "סביבון סוב סוב סוב", ובספור שהביא אורי:
"הלביבה שהתגלגלה" שעיבדה תלמה אליגון-רוז. http://web.macam.ac.il/~livne/lilachelkabets/hanuka/p/p5.doc
יום ג – מפגשון הבוקר: התחלנו עם אוריינות שמות הילדים לפי האות האחרונה בשמם. היום היה ממש טוב. הקפדתי מתחילת השבוע להשאיר את לוח השמות זמין לילדים, כדי שיוכלו להתבונן בו ולהבין את משמעותו, ובעיקר כדי לשחק בו ולהתנסות. לדעתי זה ממש עזר, אני גאה בילדים ושמחה על השגיהם.
היום לא בחרנו תורני בוקר, מאחר והיום זהו היום האחרון של הסבב הנוכחי, והתורנים נקבעו עוד אתמול (אלה שנשארו), וביום חמישי נתחיל סבב תורנים חדש.
נהננו לראות סביבונים נוספים שילדים הביאו להנאת כולנו, והוספנו אותם לתערוכה.
מפגש הבוקר: התחלנו עם הופעות הילדים בשירי בוקר מוכרים.
המשכנו בשירי חנוכה, ולילדים כבר לא היתה סבלנות!
למדנו ריקוד לשיר המוכר : "סביבון סוב סוב סוב", ונזכרנו בשירים שאנו כבר מכירים. השתמשנו באביזרים מגוונים, ובאמת עשינו כיף חיים.
סיימנו את המפגש במשחק סביבונים שמח לצלילי השיר "סביבון סוב סוב סוב".
זמן חצר ויצירה: המשכנו עם היצירה של הדבקת הפייטים על גבי סמלי החג.
מפגש הצהרים: התחלנו כמובן עם ההצגה "גברת קרש ומר מערוך", והמשכנו עם שיחה על מאפייני החג, מאיפה בא השמן (מהזית), כמה נרות סך הכל, מי מדליק את הנרות וכו'.
סיימנו ביצירה קבוצתית מהנה שהמשיכה בעצם את מה שהילדים הכינו מבעוד מועד בתחילת השבוע:
הם הדביקו על גבי בריסטולים את סמלי החג, ולאחר ששוחחנו על המילה "מסגרת", וראינו שני סוגים מרכזיים של מסגרות: עגולה ומרובעת, והבנו שהמילה באה מהמילה "לסגור" – כלומר המסגרת צריכה להיות סגורה כשהיא מקיפה את הסמל – הילדים קיבלו את יצירותיהם, בחרו צבעים, והקיפו בהצלחה רבה את הסמלים שלהם.
שוחחנו גם על כך שסמל עגול עדיף להקיף במסגרת תואמת עגולה, וסמל שנראה רבוע יותר (למשל נר חנוכה) עדיף להקיפו במסגרת מרובעת.
אין ספק שלילדים קל יותר עם המסגרות העגולות, וזה היה בסדר גמור.
העיקר שהטמיעו את המושג "מסגרת" והתנסו בכך.
יום ד – יום חופש
יום ה – מפגשון הבוקר: ספריה + בחירת תורני בוקר + ספירה מ- 20 ועד 1.
מפגש הבוקר: שירי סתיו, הופעות הילדים עם שירי בוקר עליזים, ואוריינות המילה "חנוכה".
המשכנו עם שירי חנוכה עם המון אביזרים.
זמן חצר ויצירה: סיימנו להכין את יצירת סמלי חנוכה המקושטים בפייטים.
מפגש הצהרים: לאחר ארוחת הצהרים לליב כיבדה את הילדים בעוגיות יפות מעשה ידיה לרגל הולדתו של אחיה הקטן, קינן.
התחלנו את המפגש בריקודים: "מטייל אני לבד" + "חנוכה חג יפה כל כך". שמנו דגש על ההתנהלות שלנו במרחב, על הדיוק בתנועות, ועל היכולת לפעול בזוגות ובמעגל.
שרנו עוד שיר חנוכה, וסיימנו כמנהגנו בימי חמישי בקריאת ספור, שנבחר מבין הספרים שהילדים בחרו לקחת עימם הביתה:
"למה רק כבשים" מאת אלינוער קלר.
תזכורות והודעות:
מחר יום שישי, יתקיים טקס קבלת השבת, וכהורי השבת יכהנו מעיין ואיתי סספורטס.
מחר גם נחגוג מסיבת יום הולדת לאוהד! מזל טוב לחמוד ולמשפחה!
בשני ימי רביעי הבאים (17/12 + 24/12 ) אגיע לגן, ובאותם השבועות לא אקח ימים חופשיים.
מזכירה לכולכם: את מסיבת חג החנוכה בגן נחוג כולנו ביחד ביום ד, ה- 24/12 בשעה 17:00
No comments:
Post a Comment