Thursday, May 28, 2009

סיכום השבוע בגן יובל

סיכום השבוע בגן יובל, מאת, הגננת רות, אחותי:

הורים יקרים,

יום א מפגשון הבוקר: שגרת בוקר + אוריינות האות האמצעית בשמות הילדים: הילדים ניגשו להדביק את שמותיהם על גבי הלוח כאשר בכל פעם אמרתי מילה, שמתחילה באחת האותיות שעל גבי הלוח, הילדים היו צריכים לזהות את האות הראשונה בכל מילה, ולזכור שזוהי האות האמצעית בשמם, ולפי זה לקום ולהדביק את שמם מתחת לאותה האות. זה רק נשמע מורכב! הילדים אלופים בזה, ועושים זאת ללא בעיות!

כמובן גם שמענו על חוויות השבת, שגורמים בכל שבוע לכולנו להרגיש כאילו טיילנו בעצמנו בארצנו היפה:

· ערן ביקר ביום שישי בביתו של איתי סספורטס, שם ארוחת ערב.

· עמית ביקר בעיר דוד (הלא היא ירושלים), וספר על הכותל המערבי ועל כיפות הזהב והכסף!

· גם אריאל ביקר בעיר הנצח (הלא היא ירושלים בירתנו) אצל דודים, ובזכות כל הדודים הכרנו מקומות שלא הכרנו קודם בעיר ובסביבתה, כגון: שכונת קרית יובל וקיבוץ נתיב הל"ה.

· איתי סספורטס ושחר סיפרו בהתרגשות על בילוי משותף בשבת בפארק אפק בראש העין, שם נהנו בפסטיבל דחלילים, ובו הרכיבו מכוניות של ממש (דמויי קורקינטים), אותם גם נהננו לראות בגן! הם התרגשו מאוד לספר לנו על תהליך הכנת ה"מכוניות", ועל החוויה המשותפת בכלל!

מפגש הבוקר: התחלנו בשירים ובריקודים באוירת חג השבועות, והיום השיר: "ביכורים הנה הבאתי". הריקוד היה משעשע מאוד עבור הילדים, ונהננו מאוד לרקוד ולשיר כמה וכמה פעמים.

המשכנו כמובן עם "מלאו אסמינו בר", ואז קראתי לילדים דף עם חרוזים החדים חידות בנושא 7 המינים, ועליהם היה להשלים את שם המין עליו מדובר לפי החריזה. היה משעשע וכיף! דף זה נמשיך בזמן הצהרים, כאשר הילדים יקבלו בעצמם את הדף וכן מדבקות של 7 המינים, ונדביק ביחד את המדבקות במקום המתאים, כשאנו נעזרים באוריינות.

סיימנו עם אוריינות המילים "שבועות" + "ירושלים", כשילדים הוזמנו ללוח, וסידרו את הבלגן באותיות לפי השמיעה בלבד! כל הכבוד!

זמן חצר ויצירה: מייד לאחר חוג המוסיקה של איריס יצאנו לטיול מיחזור כלי הפלסטיק שכולכם כל כך עוזרים למחזר בגן (אנא המשיכו בכך!), ושוב למדנו את ערכו ואת חשיבותו של המיחזור!

מפגש הצהרים: בזמן שהילדים אכלו פירות כקינוח לארוחת הצהרים לקחתי את הלוח המחיק, והשתעשענו עם מילים שונות, אותן הילדים אמרו לי איך לכתוב – משמיעה בלבד!

המשכנו (לפי בקשת הילדים) עם שיר הברווזיים, ואז רקדנו את "ריקוד" מאת בטהובן ואת "הריקוד ההונגרי" מאת ברהמס.

סיימנו עם דף 7 המינים עליו שוחחנו בבוקר, והפעם הדבקנו את המדבקות לפי החריזה ולפי האוריינות של האותיות.

יום ב מפגשון הבוקר: התחלנו עם שגרת הבוקר העליזה שלנו, והוספנו חידון אורייני:

אמרתי לילדים בקול איטי וברור מילים שונות, ועליהם היה להקשיב למילים, ולזהות את האות האחרונה בכל מילה.

הכל באופן שמיעתי בלבד. היה מוצלח ומהנה מאוד!

ואין בוקר ללא אוריינות מילים כלשהי, במיוחד כשהילדים למדו את הטריק של ההאזנה לצלילי האותיות, וכמה ילדים הוזמנה לסדר את הבלגן במילים "שבועות" ו"ירושלים".

סיימנו בריקוד ראשון שלנו ביחד על פי "באלה הידיים".

מפגש הבוקר: ויתרנו בתחילת המפגש על כסאות, ופשוט עשינו מעגל גדול במיוחד (איזה כיף כשיש כל כך הרבה מקום לכולם לרקוד במעגל!), ורקדנו שוב ביחד את "באלה הידיים". קצת חזרנו ביחד על הצעדים לפני השמעת המוסיקה, ואז הוספנו את המוסיקה, ונהננו מאוד!

המשכנו בריקוד מעגלי ברוח חג השבועות עם הלהיט : "מלאו אסמינו בר", ולאחר מכן מייד עם "ביכורים הנה הבאתי".

לאחר מכן סידרנו כסאות בזריזות, כל קבוצת ילדים קיבלה כלי נגינה שונה, ושרנו וניגנו את "ארץ זבת חלב ודבש". בנוסף הפעלנו את גופנו במרחב במקום עם כלי הנגינה.

לאחר מכן נרגענו מעט, ושוחחנו על 7 המינים, ובעיקר הכרנו את הפעלים המתלווים אליהם:

· בציר ענבים (גפן)

· קציר החיטה והשעורה

· גדיד תמרים

· קטיף רימונים ותאנים

· מסיק זיתים

זמן חצר ויצירה: שיחקנו

מפגש הצהרים: שוב לקחתי את הלוח המחיק, אמרתי בעל פה מילים, והילדים מתוך השמיעה אמרו לי מהן האותיות שצריך לכתוב כדי להרכיב את המילים.

לאחר זמן מה ביקשה יעלי קצת לרקוד, אז כמובן נעניתי בשמחה לבקשה, וכולנו רקדנו את השיר "קדימה אחורה" בהקפדה ראויה לשבח של הילדים!

ושוב הסתיים לו יום מוצלח ונעים במיוחד!

יום ג מפגשון הבוקר: שגרת הבוקר.

מפגש הבוקר: התחלנו עם המון שירים וריקודים, וסיימנו כמובן עם אוריינות ברוח חג השבועות ויום ירושלים:

"באלה הידיים", "הורה", "אני נולדתי לשלום", "בתשרי נתן הדקל", "הריקוד ההונגרי" (ברהמס), "ריקוד" (בטהובן) ...

מלבד ההנאה תרגלנו פעילות גופנית באופנים שונים, האזנה מוסיקלית ודיוק. מרכיב נוסף עליו שמנו דגש היה הפעילות הקבוצתית, והסיוע ההדדי למען הצלחת הקבוצה בריקוד או בפעילות.

המשכנו אם המילים "שבועות" ו"ירושלים": בדקנו למי מילדי הגן יש אותיות בשמו/שמה מהמילים הללו, ועוד הרחבנו למילים נוספות שיכולנו לחשוב עליהן. היה מעניין ונחמד. גזרנו מתוך התשובות גם את מיקום האותיות בתוך שם הילד/ה.

הילדים התלהבו מאוד!

סיימנו עם דף ועליו 6 עיגולים, כשבתוך כל עיגול יש את אחת הספרות מ- 1 ועד 6. המטרה – זיהוי ספרות ותיאום אוזן – יד. הילדים קיבלו מדבקות עם סמלי חג השבועות, והיה עליהם להדביק כל מדבקה שנבחרה במספר שאמרתי להם.

זמן חצר ויצירה: שיחקנו

מפגש הצהרים: אליפות ים – יבשה.

יום ד מפגשון הבוקר: בוקר עליז וחגיגי עם בגדים לבנים וזרים פורחים על הראש קידם את פניי! שוחחנו על החגיגה המצפה לנו לאחר חוג היוגה, ועשינו חלק מן הפעילויות הרגילות והשגרתיות של המפגשון.

מפגש הבוקר: כמובן שבמקום מפגש ערכנו חגיגת חג שבועות נהדרת וקופצנית במיוחד!

התחלנו עם המעדן, ושימחנו את הבטן ואת הלשון שלנו, ולאחר מכן עברנו לשמח את הרגליים!

רקדנו כל כך הרבה!! סילקנו כל כסא מסביב, וערכנו מעגל ענקי ושמח ורקדנו כל ריקוד מעגל שהכרנו לאחרונה (וגם לפי בקשות הילדים ...). לאחר מכן חילקנו כלי נגינה ושמחנו עם השיר "ארץ זבת חלב ודבש" – עם כלי הנגינה וגם בלעדיהם, כשבכל פעם מוזמנים 4 ילדים אחרים להמציא תנועות חדשות לשיר!

בתום הריקודים והתזמורות קיבל כל ילד את הטנא היפה שלו, הניח בתוכו את הביכורים שהביא (פירות/ירקות) – ויצאנו החוצה לדשא תוך כדי שירת השיר "סלינו על כתפינו", שם הצטלמנו ברוב הדר וכבוד!

זמן חצר ויצירה: עוד הספקנו להיות כ- 20 דקות בחצר, ונכנסנו לארוחת צהרים.

מפגש הצהרים: בתום ארוחת הצהרים קיבל כל ילד את ה"ביכורים" שהביא, ולא תאמינו (אני לא האמנתי!) איך שכולם פשוט "חיסלו" בהתלהבות פירות וירקות ללא הכר! הילדים היו מקסימים וחלקו האחד עם השני, ואכלו קינוח בריא ברוח החג! איזה יופי! כיף לראות אותם נהנים כל כך מפירות וירקות! (כן, כן! היו גם גזרים ומלפפונים – ואפילו פלפל קטן שנאכלו כולם בשמחה רבה!).

לאחר הסעודה צפינו ביחד בדיסק "חלב ודבש" שהביאה אוריה לגן ברוב טובה!

יום מקסים ומהנה- ואתגעגע מאוד לכל הילדים המתוקים במהלך החג!

חג שמח לכולכם! נפגש ביום ראשון!

יום ה חופשת חג השבועות

הורי השבת בשבוע הבא יהיו: איתי ס. ומיקה


No comments:

Post a Comment