Thursday, February 18, 2010

4 שעות עבודה בשבוע מאת טימותי פריס


קראתי את ספרו המתגרה ומעורר הסקרנות של טימותי פריס, 4 שעות עבודה בשבוע.
המחבר בעצמו הוא אדם מעניין ומסקרן. הוא משתלם, לומד ומתאמן ושולח ידו, לפי עדותו, בכל נושא ובכל תחום שמעניין אותו: ריקודים, אומנויות לחימה, שפות ועוד. זה כשלעצמו מעורר השראה וגורם לעניין כיצד הוא מוצא את המסגרות ואת הפנאי כדי לעסוק וכדי ללמוד וכדי להתאמן בכל הדברים הללו. פה קבור הכלב -- המחבר טוען שאם מוצאים מצד אחד את הדברים שבאמת רוצים לעשות בחיים ומצד אחר יודעים כיצד להביא את הפרנסה ואת ההשתכרות למצב שבו מתקיימים ומסתדרים גם עם כמות שעות עבודה זעומה (הכותרת מדברת על 4 שעות עבודה בשבוע -- אכן פרובוקטיבי).

הספר משמג במובן מסויים כספר הדרכה כיצד להיות אסרטיבים אגואיסטים וחסרי פניות בכל הקשור למה שרוצים להשיג בחיים. זה כיוון מצויין ובהחלט מתאים לאנשים שיש להם בעייה לומר "לא" או שבאופן די קבוע הם עושים או נמנעים מלעשות בגגל הטיעון ש-"לא נעים". עוד פן של הספר הוא פן של ספר הדרכה בניהול זמן כאשר המוקד הוא זיהוי זוללי זמן וחיסולם עד לזיכוך הזמן האפקטיבי המינימלי שמועיל (והוא כאמור מגיע לפי המחבר עד כדי 4 שעות עבודה בשבוע -- אשריי המאמין).

הסוד הגדול הוא להתנתק מתקשורת שרק מעמיסה מידע מיותר ומעסיקה אותנו בלעבוד כדי לעבוד תחת לעבוד כדי ליצור וגולת הכותרת היא עבודה נטו הרחק מעינו המתבוננת של המעסיק/המנהל.

הספר מבדח מאוד ומשעשע מאוד וגם מעניין מאוד.

הנסיון הטוב של המחבר עם שרותים כגון brickworkindia אינו משהו שאני יכול להעיד עליו באופן אישי שהצלחתי לשחזר בעצמי. הקצבתי לי כ-1000 דולר לטובת "שכר לימוד" כדי לתת לעובדי brickworkindia לעבוד בשבילי וכדי להבין כיצד אני יכול להעביר הלאה מטלות שייעשו בשבילי. עד כה אני בקשר איתם במשך כמעט חודש ימים ואינני שבע רצון מהתוצאות עד כה. אמצה את "שכר הלימוד" שהקצבתי לי עד תום לפני שאסיק מסקנות נחרצות. התרגיל כשלעצמו של לתת הנחיות, לבקר תוצרים ולהעסיק אנשים באופן וירטואלי באופן כזה היא מלמדת כלשעצמה.

אני מזדהה מאוד עם רבים מהרעיונות המועלים בספר ולמעשה מממש בעצמי חלק לא מבוטל מהם. כך אני מצליח לנצח על שלל תחביבים, לימודים ועיסוקים במקביל לעבודה תובענית במשרה מלאה, לימודים לתעודת הוראה, הוראת מתמטיקה בהתנדבות לתלמידי תיכון,  חיי משפחה מלאים ועוד עיסוקים שונים ומשונים שאין לי עניין להרחיב עליהם כרגע. אני יכול להעיד מעצמי שעבודה מהבית או עבודה שאינה נעשית ממקום העבודה בשבילי היא יותר יצרנית (יותר תפוקה, בפחות זמן) באופן משמעותי מעבודה שאני מבצע במקום העבודה. יש לי הסברים ונימוקים רבים לנושא ולי ולמנהל שלי יש הסטורייה ארוכה של מאבקים בנושא וחילוקי דעות בנושא.

נהנתי.



2 comments:

  1. האם לאחר שנגמרו ה-1000$ - מה התוצאות בעיניך?

    ReplyDelete
  2. טים פריס נמנה עם קבוצה של אנשי אנטרנט שצמחה ב10 השנים האחרונות
    יש הרבה מה ללמוד מהם.
    הם שם, הם קיימים וזה עולה בד"כ יותר מ$1000 שכר לימוד
    זה יקח יותר מיום ואו חודש ואפילו שנה
    אבל שווה לנסות
    בהצלחה

    ReplyDelete