Tuesday, December 23, 2008

דרך ארוכה קצרה מאת משה (בוגי) יעלון


קראתי את ספרו של משה (בוגי) יעלון, דרך ארוכה קצרה, והחכמתי מאד.

על משה יעלון באתר ויקיפדיה.



נדב העצני ב-nrgמעריב בביקורת אוהדת על ספרו של יעלון.

גם למדתי על מעשיו ועברו, גם את השקפתו הפוליטית, וגם קיבלתי נקודת מבט מתוך המערכת הצבאית על התנהלות פוליטית, על אי-סדרים והדלפות, שחיתויות ועוד. גיליתי שישנם שמות לא מעטים שמוזכרים בהקשרים שליליים בספרו, והם ברובם אותם שמות שמופיעים (בין השאר) גם בספרו של ירון זליכה הגווארדיה השחורה, כאנשים עם התנהלות ציבורית פסולה ומושחתת.

אפשר לקרוא ביקורת רבה על ההתנתקות, על ההתנהלות במלחמת לבנון השנייה, ועל מבצעים צבאיים ותקריות שונות.

יש אפשרות למצוא באינטרנט פרקים וציטוטים רבים מהספר. רק צריך לחפש בגוגל. לא מצאתי לנכון לתת קישורים כדי לא לפגוע בזכויות היוצרים.

מהספר אני מתרשם שיעלון הוא אדם ישר בעל עקרונות שאינו מתפשר על נקיון כפיים ומתרחק ומבדיל עצמו מכל מי שמתנהל באופן פסול. הוא מתייחס ברצינות רבה לתפקידיו הציבוריים ומציג אופן מחשבה שקול ומחושב, שמנסה שלא להקלע לקבעון ופתוח להתפתחויות ולדעות אחרות. אני מרוצה מאד שהוא במקום ריאלי (8) ברשימת הליכוד לכנסת.

מדאיג מאד לקרוא בספר על אופן קבלת ההחלטות בדרגים המדיניים והצבאיים והדוגמאות החוזרות ונשנות בארועים בעייתיים רבים הקשורים ב-"פורום החווה" (מדובר במקורבי שרון) אכן לצערי מראות על שחיתות רבה והתעלמות מסדרי שלטון ודמוקרטיה.

הספר מומלץ מאד. גם כדי להכיר את האיש ומשנתו וגם כדי לראות מבעד לעיניו כמה דברים (מדאיגים ומצערים) על התנהלות בצבא וקשרים בעייתיים בין קצינים בצבא לעיתונות ובין קצינים בצבא לפוליטיקאים ואנשי הון (יעלון מדבר על משולש בעייתי של הון-שלטון-עיתון).




4 comments:

  1. יעלון הוא זה שהכין את הצבא להתנתקות. בשום שלב הוא לא שם את הדרגות על השולחן והלך, למרות כל התופעות שהוא דיבר עליהם.

    שלחו אותו הביתה רק בגלל שהוא לא היה מושחת מספיק בשביל פורום החווה, שהיתה החבורה המושחתת ביותר בישראל.

    ולכן אני חושב שהליכוד הציב ברשימה שלו אדם נטול ערכים ומושחת. בושה.

    ReplyDelete
  2. מדוע אתה חושב שהוא היה צריך להתפטר?
    היתה החלטה, היה חוק, היתה החלטת בית משפט. הכל חוקי (מסריח אבל חוקי) ובמדינה דמוקרטית הצבא צריך לבצע את ההחלטות של המחוקק.

    אתה כנראה לא מסכים.

    מה בדיוק מפריע?

    ReplyDelete
  3. לא דיברתי ספציפית. הוא היה שם, ראה את השחיתות ואת קשרי ההון שילטון. הוא ראה מה שרון וחבריו עושים למדינה.
    ומה הוא עשה? שתק.
    דיבר בשיחות סגורות עם פקודיו.
    אתה עובד תחת מושחת? תתפטר. אתה הרמטכ"ל, למען השם. לא איזה חייל מסכן. תודיע שאי אפשר לנהל מדינה ככה, ואם הם רוצים שימצאו להם מישהו אחר.

    תדע לך שגם מהרמטכ"ל הנוכחי אני לא מתרשם. במקרה העיפו אותו לפני מלחמת לבנון השניה, לכן הוא לא מזוהה עם הכישלון. אבל לפני שהוא הודח הוא היה בדיוק אותו הדבר כמו שאר האידיוטים שניהלו אותה.
    אז החזירו אותו לצבא, והוא הכניס את הצבא לתוכנית אימונים רצחנית. אבל תוצאות? יוק.

    ReplyDelete
  4. ודי נמאס לי מלשמוע על שילטון החוק. בישראל, כל פעם שמישהו מדבר על שילטון החוק, יש כוכבית קטנה ליד שאומרת, כל עוד שהחוק מתאים לי.

    יש חוק שבת בישראל. אסור לפתוח עסקים בשבת. חוק. אז מה, מישהו אוכף אותו? לא. הוא לא מתאים למעמד השולט, אז הוא נקבר.
    יש חוק איפה מותר לבנות מה. מישהו אוכף אותו על הערבים \ בדואים? לא. לא מתאים לשליטים לאכוף אותו על הערבים. מתאים לאכוף אותו רק על האזרח עם הפרגולה בחצר. וגם זה רק אם הוא לא מקושר מספיק.

    אז בפעם הבאה שמישהו יגיד לי "שילטון החוק", "זה חוק", וכד', הוא הולך לקבל אצבע משולשת גרנדיוזית.

    ReplyDelete