Monday, December 26, 2011

עקומת באטמן

אפשר לצייר את הלוגו של באטמן בעזרת ניסוח מתמטי. הנה דוגמה שאפשר לראות ולנסות בעצמנו באמצעות מנוע Wolfram alpha. אז הנה עקומת באטמן. התיאור במנוע של וולפרם הוא באמצעות המילה equation, משוואה, שלדעתי היא שגוייה בהקשר שכן, אין כאן משוואה אלא מערכת אילוצים ואולי הביטוי המתאים הוא "עקומת באטמן".

האמצעי הוא לתאר מערכת של אי שיוויונות כזאת שהלוגו מתקבל מתוך השטח שכלוא בין העקומים הנוצרים.
המתמטיקה שצריך לדעת כדי להצליח לעשות את זה היא מתמטיקה תיכונית. די להכיר פונקצית שורש, חזקה, ערך מוחלט וכמובן שברים ואי שיוויונות בשני משתנים. 
באופן דומה ניתן לשרטט דמויות אחרות. אם עולים לשלושה משתנים אפשר גם ליצור גופים במרחב.

3 comments:

  1. אבל אפשר לצייר כל צורה סגורה ורצופה בעזרת סט אילוצים כזה, לא?

    ReplyDelete
  2. נכון, אפשר לצייר עקומות שונות ומשונות בעזרת קבוצה של אילוצים.
    הבאטמן מגניבה במיוחד -- אני חושב שפרחים ולבבות נפוצים יותר, ד"א

    ReplyDelete
  3. באמת מעניין אבל קצת מוציא את כל הכיף, לא? לא צריך מספרים לכל דבר..לפעמים אפשר פשוט לשבת ולראות את הסרט בצפיה ישירה וליהנות מבלי לחשוב על שום דבר מורכב.

    ReplyDelete