Wednesday, March 18, 2009

לוידע מאת יוקה פן לון


אביב בכתה ב' ואני מחפש עבורו ספרי קריאה שמצד אחד יאתגרו אותו ומאידך לא ייאשו אותו. חשוב לי שהסיפור יעניין אותו ויעורר אצלו מחשבות.


לוידע מאת יוקה פן לון הוא ספר חכם מאד. הוא היה מאד משעשע לאביב לקריאה וגם להאזנה בשעה שאני הקראתי לו. יש בו הרבה מחשבות פילוסופיות ושאלות על דברים שנראים לנו ברורים ומובנים מאליהם ואולי גם דברים שילדים בני שמונה, כמו אביב, כבר לא מרגישים בנח לשאול עליהם שאלות ולהטיל בהם ספק. אני אוהב מאד את האופן שבו מאתגרים את הקורא בהתמודדות עם התחלות של סיפורים שונים ואיך להתמודד במצבים לא ידועים. יש בסיפור הזה מה שזכור -לי משעורי ספרות בבית הספר בתור ארס-פואטיקה, ז"א שהסיפור מתייחס לעצמו ולא אולי במובן המקובל יותר שהמחבר מתייחס לעצמו ולאופן שבו הוא יוצר את יצירתו.
הספר לא ארוך מידי, כ-70 עמודים, מאוייר להפליא, מנוקד ולכן אינו מייאש.
הספר חכם מאד ומתוחכם וגם משעשע, מצחיק ומעניין ויש בו מן האתגר.
בקיצור, מה שחיפשתי בדיוק בספר קריאה בשביל אביב!
אני ממליץ!

No comments:

Post a Comment