Saturday, June 20, 2009

הבית שבו מתים הג`וקים בשיבה טובה מאת יורם קניוק


בביקורי בשבוע הספר יחד עם בני, אביב, פרנסתי לא רע כמה הוצאות ספרים כשרכשתי ספרים רבים (לפחות מחציתם עבור הילדים). אחד הספרים שמצאתי בביקורי בדוכני הוצאת ידיעות ספרים (שם גם פגשתי, לשמחתי הרבה, את טיילור מהפורום של הקוראים הראשונים של ידיעות ספרים, שעזרה לי מאד והמליצה לי על ספרים בשבילי, בשביל מתנות שמיכל ביקשה שאקנה לחברותיה המורות ובשביל הילדים וסייעה לי יפה להפרד מכספי בתמורה לערימה דגולה וכבדה של ספרים).

בין הספרים שקניתי בדוכן של ידיעות ספרים היה ספרו של יורם קניוק, הבית שבו מתים הג`וקים בשיבה טובה. שם הספר משך יפה את אביב וגרם לו לחיוך וגם להתחיל (ולסיים) לקרוא בספר עוד בדוכני ההוצאה לאור. והמראה הזה (שחזר על עצמו פעמים רבות מאד במהלך השעות שבילינו ביריד) סייע לו בנקל לשכנע אותי להושיט את היד לארנק ולרכוש בעבורו עוד ספר לספרייה שלו.

מדובר, אם כן, בספר לילדים. אבל אל תטעו, הסופר הידוע לא התפשר על איכות והספר הוא פנינה מצחיקה ושנונה ונהנתי מאד מהשפה ומהתיאורים. לא אצליח להיטיב ולתאר יפה את הספר ואת ההסטוריה שלו טוב מיעל דר שכתבה עליו בהארץ.

אם לבחור משהו מהספר שהצחיק אותי עד דמעות היא אריזות המזוודה של האב כשהוא ממלא את המזוודה בחפצים שאינם שלו. כמה זה הצחיק אותי...

אביב, בני בן השמונה, נהנה מאד מהספר והוסיף אותו בשמחה לספרייה שלו.

מומלץ.

No comments:

Post a Comment