Monday, October 24, 2011

עדכון -- פודקאסטים שווים

הגיע הזמן לעדכן את הרשימה של הפודקאסטים השווים.



אני מאזין לפודקאסטים באופן פחות או יותר קבוע. בעת הרכיבה על אופניים לעבודה ובחזרה, בעת הנהיגה ברכב, בעת המתנה בתור בקניות וכו'.


הנה רשימה של כמה מהמוצלחים שאני מאזין להם. אשמח לקבל המלצות שלכם.

בעברית:

עושים הסטוריה
נושאים מעניינים במדע ובטכנולוגיה מוסברים בשפה פשוטה תוך סיפור עלילה הסטורי עם רכילויות ועם אנקדוטות. רן לוי בקולו הנעים ממש הופך כל פודקאסט לתסכית. יש גם מוסיקה טובה במעברים.

ספק סביר
מדברים עם נושאים חמים במדע מתוך נקודת מבט ספקנית. מסבירים בד"כ בעברית פשוטה ומתדיינים על המתודולוגיה ועל התקיפות של טענות שמועלות בעיתונות ובציבור ובמאמרים אקדמיים.

רוורס עם פלטפורמה
על ההייטק בארץ, על טכנולוגיה, על מפתחים, על הנדסת תוכנה ועל רכילויות מהתחום. אפשר ללמוד ולשמוע על כלים ועל טכנולוגיות ועל שפות מתוך השיחות והראיונות. נעים ומעניין.

דוקטור למה
רועי צזנה ברדיו הטכניון מדבר על מדע ועל טכנולוגיה. הפודקאסט חדש. ואתמול עלה הפרק הראשון. חביב ביותר. יש גם חדשות מדע וגם ראיונות עם אנשים מעניינים על נושאים מעניינים.

רפי ארזי מספר על דמות הסטורית אחת בכל פרק. מעניין שהוא מקפיד בכל פעם על נקודה יהודית. אהבתי מאוד את הפרק על רימן. באלף שניות (בערך) מתוארת דמות הסטורית.

באנגלית:

בכל פודקאסט תקציר ממחקר מדעי מוסבר באנגלית פשוטה ב-60 שניות

בכל פודקאסט שבועי נושאים במדע ובטכנולוגיה לרוב באמצעות ראיונות עם מובילים בתחומם

בכל פודקאסט תקציר מחקר מדעי מוסבר באנגלית פשוטה על המוח ומדעי ההתנהגות ב-60 שניות

בכל פודקאסט תקציר על איכות הסביבה, קיימות ואנרגיה מוסבר באנגלית פשוטה ב-60 שניות

בכל פודקאסט תקציר על אסטרונומיה וחקר החלל מוסבר באנגלית פשוטה ב-60 שניות

בכל פודקאסט תקציר על חידושים ברפואה ובבריאות מוסבר באנגלית פשוטה ב-60 שניות

פודקאסט שבועי של כשעה וחצי על אבטחת מידע (לפי פרצו, אילו עדכונים והסברים בשפה פשוטה לנושאים מתקדמים). שיח בין שניים: המנחה ומומחה האבטחה. מוצלח מאוד. יש פרסומות חסות שמעט מעיקות אבל לומדים להריץ קדימה... לפעמים אפשר לשמוע הסברים מאוד אינטאיטיביים עם אנאלוגיות יפות להתקפות מעניינות על פרוטוקולים או על שירותים. 
This Week in Tech
ליאו לפורט מספר על החדשות בטכנולוגיה השבוע. מדובר על טכנולוגיה פופולרית. לליאו יש באמתחתו פודקאסטים רבים ומהם אני מאזין ל-
ד"ר קיקי מדבר כמה דקות על מה חדש במדע ועיקר התוכנית הוא על נושא אחד עם חוקר אחד. אם נושא המחקר מעניין אותי ואם המאוריין אינו משעמם, אני מאזין בהתלהבות. אבל אינני מאזין לפודקאסט הזה בקביעות.


רנדל שוורץ, שמוכר מאוד בקרב קהיליית ה-Perl, מראיין מפתח של פרוייקט בקוד פתוח. בכל תוכנית פרוייקט אחר. לפודקאסט הזה אני מאזין אם הפרוייקט נראה לי מעניין או אם הדמות המרואיינת מעניינת אותי. אינני מאזין לפודקאסט הזה בקביעות.
זאת התוכנית המושמעת ביותר באינטרנט, וגם משודרת חי ברחבי ארה"ב וקנדה. ליאו לפורט מסביר בשפה פשוטה ענייני טכנולוגיה על מחשבים, מכשירים חכמים, מצלמות, תיאטרון ביתי, רדיו חובבים וכו'. חביב ביותר.

השבוע בגוגל -- מה חדש בשירותים ובפיתוחים ובעסקים של גוגל. תאגיד הענק. בד"כ מעניין מאוד.
ליאו לפורט וטום מריט מראיינים דמות מעניינת מאוד. בכל תוכנית דמות אחת מעניינת. בד"כ תוכנית מרתקת. אהבתי במיוחד את הפרק עם קווין מיטניק.
פודקאסט על צילום ועל צלמים. הדמויות שבתחום, טכניקות, חידושים והמצאות. לפעמים אני מאזין לזה, לפי המרואיינים ולפי הנושאים.

תוכנית שבה נסקרים נושאים חמים וחדשים במדע ויש שאלות מאזינים על תופעות ועל מושגים מדעיים שמוסברים באנגלית פשוטה על ידי מומחים.

תוכנית בעניינים של מדעי ההתנהגות והמוח. התוכנית במבטא אוסטרלי כבד.
בוב מקדונלד מספר על חדשות במדע ונותן לחוקרים להסביר מחקרים ומסקנות שלהם כך שהידע נגיש מאוד. התוכנית במבטא קנדי.

No comments:

Post a Comment