Tuesday, April 14, 2009

ההרצאה האחרונה מאת פרופסור רנדי פאוש


קראתי את ספרו של פרופסור רנדי פאוש, ההרצאה האחרונה, ברציפות באחד הלילות במהלך חופשת פסח. זה ספק ספר קריאה, ספק ספר עיצות ספק "תמונות אישיות" או רסיסי אוטוביוגרפיה.

הספר קליל מאד לקריאה ומהנה. מדובר על פרופסור למדעי המחשב (בתחום המציאות המדומה) שמספר על נקודות ציון בחייו כאשר חוט השני המקשר בין הסיפורים הוא חלומות ילדות שלו והגשמתם ועיצות טובות לחיים. הכל רצוף דוגמאות מהתנסויותיו בחייו.

להבדיל מ-"סתם" ספרי עיצות הספר הזה נכתב כסיפור הרקע, המסגרת וההתבוננות לאחור של אדם מצליח, בעל משפחה ומאושר ושמח בחלקו שנודע לו שהוא חולה בסרטן סופני ושימיו ספורים. הוא נחוש להשאיר לילדיו משהו שיזכיר להם אותו וישמש להם כמורשת ממנו. בתור איש אקדמיה הוא רצה להרצות "הרצאה אחרונה" והיא תשמש כמורשת.

הסיפורים מעניינים והמשלים והלקחים מעוררי מחשבה וראויים להתייחסות.

נהנתי מהקריאה.

שווה לקרוא את ההקדמה ואת הפרק הראשון. לנוחיות, הם מובאים בסקירה על אודות הספר באתר טקסט.

מעניין לקרוא ראיון עם פאוש וגם לצפות בסרטון שלו על אודות ספרו זה באתר אמאזון בערך של הספר בשפת המקור.

הספר באמת נוגע ללב ועניינה אותי נקודת המבט של אדם מתחום מדעי המחשב, האקדמיה, עם שלושה ילדים שנמצא במצב כזה. אבל אני לא יכול שלא לחשוב שקראתי לא מעט קלישאות או "מסחטות דמעות" בספר בסלחנות אדירה בגלל הרקע. כנראה שזה סוד קסמו של הספר.

לא מצאתי בספר התפכחות או חשבון נפש נוקב של אדם לפני מותו. אלא דוקא דיון מתמשך של חגיגת חייו והשגיו של המחבר ואיך הוא הגשים את חלומותיו, איך עזר לאחרים להגשים את חלומותיהם ואיך חינוך שקיבל מהוריו בא לידי ביטוי. זה שובה לב.

באתר nana10 יש סרטון קידום מכירות של הספר.

כתבה באתר nrg על אודות הספר, המחבר והבשורה על מותו ביולי 2008.

הסרטון של ההרצאה האחרונה ב-youtube. האתר של המחבר.

ספר חביב. מומלץ.



No comments:

Post a Comment