Sunday, September 27, 2009

ידיעות ספרים משתמשים גם בחלקים מהביקורות שלי לקידום מכירות ספריהם

ידיעות ספרים משתמשים גם בחלקים מהביקורות שלי לקידום מכירות ספריהם. הנה, למשל, במכתב שנשלח לחברים במועדוני הקוראים של ההוצאה היו גם פרסומיים לקידום מכירות של ספרים. בין הכתובים שהובאו מפי מפורסמים יש גם אותי הקטן. ציטטו חלק מטקסט שכתבתי בפורום הקוראים הראשונים של ההוצאה על אוודת הספר של רוז טרמיין, חלומות פרטיים, שאותו אהבתי מאוד.



והנה המכתב שקיבלתי ובו גם מצאתי את הפרסום הנ"ל:







            דבר העורך        

האם הספרים המודפסים, כפי שהם מוכרים לנו זה דורות, ייעלמו כמו התקליטים, הקלטות והדיסקים? איש אינו יודע זאת בוודאות. דבריי ועמדתי בעניין הזה מקורם במשאלת לב יותר מאשר בידיעה ממשית. אנחנו ב"ידיעות" משתדלים להיות ערניים ומוכנים לכל התפתחות. אם בעוד זמן מה יהיה ברשותכם, כפי שצופים העתידנים, ספר אלקטרוני, אתם יכולים להיות בטוחים שתוכלו למצוא את כל ספרינו גם שם.



            ספרים חדשים ומומלצים       

היהודי האחרון / יורם קניוק
"לראשונה הביט מישהו בסיפור היהודי, וסיפר אותו לא כדי לתרום נקודות לצד שלו בוויכוח, אלא מנקודת המבט של הנצח. ובפעם הראשונה עלתה בראשי המחשבה שבלי יהודים אין לעולם סיפור. יש רק היסטוריה, רשימת ניצחונות והפסדים, קטלוג של תקוות מנופצות. ושהסיפור היהודי כולל לא רק מתכונים לדג מלוח ומכתב ארוך מעורך דין על כל המקומות שבהם ההיסטוריה דפקה אותנו, אלא בעיקר דרישה אחת מתמשכת, עקשנית, יפהפייה, לדעת בשביל מה כל זה שווה."
עוזי וייל, מתוך פתח הדבר לספר.





חיי שלמה מימון / כתוב בידי עצמו
מבריקה, משעשעת, נוגעת ללב - האוטוביוגרפיה של שלמה מימון היא כל אלה ויותר מאלה. מסעו של תלמיד הישיבה הליטאי אל העיר הגדולה ואל העולם הגדול מסופר בהומור ובכנות יוצאי דופן ההופכים את הקריאה לחוויה מרגשת ומענגת. ספר שהשנים רק היטיבו עמו."
אביעד קליינברג

הספר השאיר עלי חוויה רוחנית ואינטלקטואלית עמוקה. "חיי שלמה מימון",זו תהא מתנתי לחברי ולבני משפחתי לראש-השנה הבא עלינו לטובה.
Fyehuda (הקוראים המשפיעים)

תודה על ספר שהוא פגז למוח. ואני רק בהתחלה.
תוגת דמדומים (הקוראים המשפיעים)





סיפורים קצרים / נאם לה
קובץ סיפורים קצרים שכל אחד מהם הוא יצירה עוצרת נשימה בפני עצמה. סיפוריו של נאם לה, סופר צעיר ממוצא וייטנאמי, לוקחים את הקורא מסביב לעולם: משכונות הארגזים של בוגוטה בקולומביה ורחובותיה הצבעוניים של טהרן, דרך הירושימה וים סין הדרומי ועד למנהטן ולפרברים השבעים של סידני שבאוסטרליה. גיבורי הספר מתמודדים עם מצבים קיצוניים של אובדן, מוות או אימה ומתחבטים בשאלות הבסיסיות ביותר של זהות ותכלית.

ברגע נתון נאם לה משאיר את הקורא המום, פעור פה, "תלוי באויר" עם המון חומר למחשבה. בכך גדולתו.
ארטימזיה (הקוראים המשפיעים)

לעתים הרגשתי כי העלילה אינה מתנהלת רק בין השורות והמילים אלא במחשבתי ובעיקר באסוציאציות האישיות.
איתני (הקוראים המשפיעים)

אהבתי, מעבר לסיפורים עצמם, היכולת להביא את הקורא להשתמש בחוש הריח, הטעם . ריבוי הצבעים החזקים. תיאורים מדוייקים של מצבים , המון רגש .
Nook (הקוראים הראשונים)




הביתה / אסף ענברי
הישגו של אסף ענברי בספרו "הביתה" הוא כה גדול, כה מרשים, עד שאני חש עם סיום הקריאה בו שמוטב לשתוק קצת.
נועם לסטר ב"מבט אישי"

וכך אני קראתי את "הביתה": כתקציר מרגש ומפוכח של תולדות המדינה שחוגגת היום שישים ואחת, ויש עוד כמה אנשים שאכפת להם ממנה.
של ברמן ב"מחשבות על אפלטון"

"הביתה" של אסף ענברי הוא אירוע. יש בו מפתח להבנת המעשה הציוני, ולהבנת הסכנה שבה הוא עומד עכשיו.
גדי טאוב

ספר חשוב, המסכם תקופה בצורה ייחודית. לא ספרות קלאסית, לא ספר היסטוריה. לא דיווח עיתונאי אלא יצור כלאיים שיש בו מהכול ועדיין מחזיק בייחודו. למי שנמאס קצת לקרוא ספרות קלאסית ומתעניין בתולדות החברה האנושית בארצנו הגדלה - יקרא פרק מרתק מההיסטוריה הקטנה של קיבוץ אפיקים ויראה אספקלריה של החברה הישראלית מימי העלייה השנייה ועד לעליה הרוסית ומעבר לה. ממליץ ביותר. ספר ישראלי מאד, במובן הטוב של המלה.
chaimtr (הקוראים הראשונים)




עוד לא שבת / שלמה ארצי
"תוכנית רדיו צריכה להרגיש טוב אם יש לה ולו רק מאזין אחד אי שם ששומע אותך. בשבילו ועבורו אתה מחבר את המיקרופון, לוחץ על המתג האדום, ומתחיל את הדיבור שלך."
כמעט 30 שנה מדבר שלמה ארצי עם המאזינים שלו בתוכנית הרדיו עוד לא שבת בגלי צה"ל. משמיע מוזיקה ומדבר. על השבוע שהיה, על המצב, על ספקות, כעס, אהבה, געגועים, ספרים, שירים, ציטוטים ותקוות קטנות. ככה כל יום שישי, בשעות האלה שהן עוד לא שבת וכבר לא חול. זו כניסת השבת אצל המון ישראלים כבר כמעט 30 שנה. עכשיו זה בספר.





חלומות פרטיים / רוז טרמיין
במה כבר יש להיאחז אם לא בחלומות?" תוהה לב, גיבור הספר, אלמן צעיר, מובטל טרי ואב לפעוטה בת חמש, שמחליט לצאת למסע של חייו מכפר מזרח אירופי נידח אל לונדון. הוא מגיע ללונדון כמהגר עבודה כשכל רכושו הוא סכום כסף זעום ומילים ספורות באנגלית שאינן מספיקות לו כדי למצוא עבודה ומגורים, אבל מוצא בעצמו כוחות לבנות מציאות חדשה. בלונדון מעט יותר "נוח" לחלום מאשר במולדתו של לב; היא מציעה הזדמנויות מפתות יותר של חברוּת, סקס, כסף וקריירה חדשה, אבל גם מתגלה במלוא זרותה העמוקה.
זוכה פרס אורנג' לשנת 2008

קראתי את הספר ונהניתי מאד. הקריאה כל כך משכה אותי והסיפור על כך עניין אותי עד שהצטערתי מאד כשנאלצתי להפסיק ולקרוא בלילה שבין יום רביעי לבין יום חמישי ושוב בבוקר חמישי כשנאלצתי לצאת לעבודה. אבל עוד ביום חמישי, אף על פי שחזרתי הביתה מהעבודה מאוחר מאד, המשכתי וקראתי עד תום הספר. ממש נקשרתי לדמות הראשית, לב, מהגר ממזרח אירופה, לרגשותיו, למחשבותיו ולחלומותיו.
אהבתי מאד את הספר. מוצלח ביותר ומומלץ מאד.
שלמה יונה (הקוראים הראשונים)





תפילת נשים - מהדורת זהב
"הספר תפילת נשים הוא אולי אחד המעשים החשובים ביותר בדת היהודית בשנים האחרונות, והוא ראוי להמשכים רבים."
אלמוג בהר, הארץ.

"מיזוג בין טקסטים עתיקים ביותר לבין טקסטים שזה מקרוב ראו אור; בין יצירות שבאו מן העולם האשכנזי ליצירות שמוצאן בקהילות המזרח ובין יצירות של נשים לבין יצירות שנכתבו עבור נשים...פסיפס רב-פנים של תופעה מרתקת, שלא פעם היא אף מרגשת בחיוניותה ובכנותה".
פרופ' אביגדור שנאן, הארץ.

"בייחוד קסמו לי השורות הקטנות, הסיפורים על הנשים הכותבות, תלמידות חכמות שהתעקשו לתת ביטוי לרגשותיהן ונתנו מילים לעשרות נשים אחרות, לאותם רגעים שבהם צריך מילה של אישה".
ליהיא לפיד, ידיעות תקשורת





פרקי אבות
"משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים, וזקנים לנביאים", מתארת מסכת אבות את העברת התורה מעת קבלתה בחג השבועות, ועד לימי המשנה. מאז, המשיכה התורה שבעל-פה לעבור מדור לדור עד ימינו אנו, ולא הפסיקה להתפתח ולהתרחב. בספר חדש שיצא לאור כעת חוזר פרופ' אביגדור שנאן למסכת אבות, כדי להעניק לה פירוש עדכני וישראלי.




ילד ושמו אמיל
"בַּחַיִּים לֹא רָאִיתִי יֶלֶד כָּזֶה! וְאַתֶּם?!" אֵמִיל הוּא אַחַד הַגִּבּוֹרִים הָאֲהוּבִים בְּסִפְרוּת הַיְּלָדִים הָעוֹלָמִית, פְּרִי עֵטָהּ שֶׁל הַסּוֹפֶרֶת הַשְּׁוֶדִית הַנִּפְלָאָה אַסְטְרִיד לִינְדְגֶרְן. עַתָּה מוּבָאוֹת עֲלִילוֹתָיו בְּתִרְגּוּם חָדָשׁ

אפרת בת 12 ממליצה על "ילד ושמו אמיל" באתר "ספרים ללא ירקות":
הספר מספר על ילד הנחשב לפרא אדם, קטן ועיקש. אמיל לא אוהב שמחליטים בשבילו. מבחינה חיצונית הוא נראה ילד טוב ותמים "עד שאפשר לחשוב שאמיל הוא ממש מלאך קטן"), עמ' 9. למעשה הוא מאד שובב וכל הזמן עושה תעלולים.
הספר כתוב קליל וקריא, השפה יפה וברורה. אם ישנה מילה לא ברורה בסיפור, אותה מילה מסומנת בכוכבית עם הסבר בתחתית העמוד וזה מאד עוזר להבנת הנאמר.
בתחילת הספר מסופר על אמיל ומשפחתו ומתברר שבכל פרק ישנו תעלול נוסף של אמיל. בסוף כל תעלול של אמיל, אביו שם אותו כעונש בצריף הנגריה כדי שיחשוב על מעשיו ולא יחזור על כך בשנית. בכל פעם שאמיל נמצא שם, הוא מגלף לעצמו איש - עץ. בשל תעלוליו הרבים, יש לאמיל כבר כ-54 פסלונים שכאלה. לדעתי העונש לא מוגזם מדי מכיוון שאמיל לא נשאר שם יותר מדי זמן. למרות תעלוליו הרבים, הוריו עדיין אוהבים אותו כמו שהוא.
הספר משעשע מאד והתעלולים מצחיקים. אהבתי במיוחד את התעלול בו נתקע ראשו של אמיל בקערת המרק. כאשר הוא ניסה לחלץ את ראשו מתוך הקערה, הוא לא הצליח וראשו נתקע בתוך הקערה.
הספר מלא בתעלולים מבדרים ולדעתי הספר מוצלח מאד. בכריכת הספר ניתן לראות את ראשו של אמיל תקוע בקערת המרק. אהבתי מאד את הספר ואת הכתיבה. האיורים יפים מאד. הספר היה מאד מעניין וסיימתי לקרוא אותו תוך שעה קלה.
הספר מתאים לילדים בגילאי 8-12 ואני ממליצה על הספר בחום!





רוזי ברכבת השדים
רוזי סובלת מסיוטים. מדי לילה היא חולמת על מפלצת אימה המאיימת לטרוף אותה. בוקר אחד מבינה רוזי שהמצב אינו יכול להימשך כך ויוצאת למסע אמיץ שמטרתו להתגבר על פחדיה. ספרו מלא ההומור של פיליפ וכטר מדבר אל ליבם של כל מי שנאלצים מעת לעת להילחם בפחדים, וחוגג את תחושת הסיפוק שהיא שכרו של מי שהצליח לנצח את המפלצות.

עם סיום קריאת הספר שאלתי את בני אם עכשיו הוא מפחד קצת פחות ממפלצות. אדר, הלומד בכיתה א', הישיר לעברי מבט והשיב בכנות: "כן"!
איטו אבירם










טלפון: 03-7683333 פקס: 03-7683300 www.ybook.co.il

ידיעות ספרים | קהילת ונציה 10 | תל אביב | | 69400 | Israel |

No comments:

Post a Comment