My family, books, photos, technology, language and some math משפחתי, ספרים, תמונות, טכנולוגיה, שפה, וקצת מתמטיקה
Tuesday, July 22, 2008
על הנוחות מאת ארנה קזין
קראתי ונהנתי
האיש שאהב רק מספרים, סיפורו של פאול ארדש, וחיפושו אחר האמת המתימטית, מאת: פול הופמן
והמקור באנגלית
הספר סוקר בקלילות הסטוריה מנקודת המבט של פתרון בעיות בתורת המספרים ומעורבותו של המתמטיקאי פאול ארדש. הספר מציג את שיתופי הפעולה שלו עם מתמטיקאים (שיתופי פעולה רבים מאד) ואת מוזרויותיו.
אפלטון ואתון נכנסים לבר...
מאת: תומס קתקרט ודניאל קליין
קישור מאתר טקסטוהפנייה למקור באנגלית
הספר מהווה מבוא מבדח ומקוצר בקיצור נמרץ של התפתחויות בפילוסופיה והענפים השונים בפילוסופיה באופן של הצגת הרעיונות וההבדלים ע"י בדיחות.
Scrawlr
Scrawlr, is short for SQL Injector and Crawler. Scrawlr will crawl a website while simultaneously analyzing the parameters of each individual web page for SQL Injection vulnerabilities. Scrawlr is lightning fast and uses our intelligent engine technology to dynamically craft SQL Injection attacks on the fly. It can even provide proof positive results by displaying the type of backend database in use and a list of available table names. There is no denying you have SQL Injection when I can show you table names!
Technical details for Scrawlr
- Identify Verbose SQL Injection vulnerabilities in URL parameters
- Can be configured to use a Proxy to access the web site
- Will identify the type of SQL server in use
- Will extract table names (verbose only) to guarantee no false positives
Scrawlr does have some limitations but HP has professional fully functional SQL Injector tool that do not suffer from them (but costs $$$$...):
- Will only crawls up to 1500 pages
- Does not support sites requiring authentication
- Does not perform Blind SQL injection
- Cannot retrieve database contents
- Does not support JavaScript or flash parsing
- Will not test forms for SQL Injection (POST Parameters)
I think that it can be a good security analysis tool (especially, for free) and of course, can be useful in QA and QA automation.
Thursday, July 17, 2008
תן פרטים אישיים ואז אולי נחליט לומר לך מה המחיר
ביקשתי לקבל פרטים על המקום ומחירים כדי להחליט אם כדאי לי להרשם.
הפקידה בקבלה לא נתנה לי עלון ולא נתנה מחירים ודרשה שאמלא לה טופס עם פרטים אישיים ושאלון.
התפלאתי, מדוע עלי למסור פרטים אישיים כדי לדעת כמה עולה להרשם או מה יש למקום להציע
אז הגיעה פקידה אחרת ודיברה אלי בתקיפות והסבירה לי שאני נראה לה באנטי וכולי. עניתי שאני דווקא מלא כוונה טובה להתטרף אבל ללא פרטים לא אוכל לקבל החלטה כזאת
אחרי התעקשותה לקבל שם וטלפון (שם דוקא נתתי בשמחה מיד אחרי שאמרתי שלום, עוד בתחילת המפגש) ועוד פרטים כמו כתובת ומקום עבודה קמתי שאלתי אותה "האם גם כשאת הולכת לקנות נעליים שואלים אותך כ"כ הרבה שאלות לקבלת פרטים אישיים במקום לעזור לך בקנייה?!" היא לא נעתה ואני פשוט הסתובבתי והלכתי
Wednesday, July 16, 2008
הפסטיבל הבינלאומי לאנימציה קומיקס וקריקטורה
ובעברית
אנימציה -- הנפשה
קומיקס -- עלילון
קריקטורה -- ... המממ... מה באמת המלה בעברית לקריקטורה-- אני לא יודע
ב-וואינט שלחו את הקוראים להציע מלה עברית לקריקטורה
המלה הזוכה: שירבוז
10bis
10bis
באתר כתוב שמשלוח מהמסדעה המדובר יעלה 10 ש"ח ושהגעת המשלוח תוך כ-75 דקות מרגע בצוע ההזמנה. ראו תמונה מצורפת
אבל מה, השעה כבר נשקה לאחת בצהריים (הזמנתי בעשר דקות לאחת עשרה) והרעב הציק לי ולחברי שהזמינו איתי
שלחתי דוא"ל לשרות הלקוחות וביקשתי שיתקשרו
במקביל גם כתבתי בצ'ט שלהם באתר את התלונה.
הנה תמליל השיחה
![]() ![]() tomer dan: שלום, במה אוכל לעזור לך? שלמה יונה: שלום רב, ברצוני להתלונן על השרות ש(לא)התקבל ממסעדת טנדורי: ביצעתי הזמנה לפני יותר משעתיים. האוכל לא הגיע. לטיפולכם. אודה לכם מאד אם תחזרו אלי בטלפון 057-7326360 תודה שלמה שלמה יונה: אני מציע שתזכו את הכרטיסים שלנו -- תחשבו על פיצוי ותתקשרו אלינו לומר מה עשיתם. טוב? tomer dan: שלמה tomer dan: אלו השליחויות שלנו tomer dan: האוכל מגיע ב-1:15 - 1:30 שלמה יונה: באתר כתוב 75 דקות איך הגעת למסקנה הזאת? tomer dan: זו הזמנה מרוכזת של F5 שלמה יונה: אז? tomer dan: מרוכזות בוקר של תן ביס משלוחים מגיעות בזמן מסוים שלמה יונה: אני חוזר -- באתר שלכם כתוב שהם מבטיחים הגעת ההזמנה תוך כ 75 דקות. שלמה יונה: אתה רוצה לומר שאתה מתכחש למה שכתוב באתר שלך? שלמה יונה: אם היינו יודעים שזה יגיע בשעה הזו, לא היינו מזמינים שלמה יונה: לסדר היום שלנו גם יש חשיבות, לא רק לשלכם.. tomer dan: אדוני כאשר זו הזמנה מרוכזת של הבוקר שעת ההגעה היא ב-1 ורבע 1 וחצי tomer dan: כאשר אתה מזמין אחריי המרוכזת זמן המשלוח הוא 75 דקות שלמה יונה: אנא החזר את התשלום שנגבה שלמה יונה: לא עמדתם בהתחייבות כפי שפרסמתם שלמה יונה: אני לא צריך לנחש מתי ההזמנה תגיע tomer dan: נשלחת הודעה לאנשי הקשר של F5 tomer dan: לגבי זמני ההגעה במרוכזות tomer dan: אין אפשרות לבטל את ההזמנה שלמה יונה: אני לא מבין מה זה אומר tomer dan: היא בדרך אלייכם שלמה יונה: אז אל תבטל אותה -- רק תזכה את התשלום tomer dan: גם לזכות אי אפשר, האוכל בדרך אליכם tomer dan: יש הזמנות מרוכזות של בוקר ממסעדות בתל אביב, הזמנתכם היא מרוכזת ולכן היא תגיע ב-1 ורבע - 1 וחצי שלמה יונה: גביתם דמי משלוח במיוחד, לא טרחתם להודיע על שעת ההגעה ובנוסף עוד כתוב במפורש שהמשלוח מגיע תוך 75 דקות. התשובה לא מקובלת בכלל! שלמה יונה: מדוע לא כתבתם באתר שלכם שדרכו ההזמנה בוצעה את שעת ההגעה? tomer dan: אנא המתן tomer dan: אדוני מנהל יחזור אלייך בקשר לזה tomer dan: סליחה על ההמתנה שלמה יונה: אני ממתין לשיחה tomer dan: היום ייתקשרו אלייך אין בעיה שלמה יונה: כדי לחסוך לי המתנה לשיחה במשך שארית היום כולה, אולי תוכלו לומר לי באיזו שעה לערך לצפות לה? tomer dan: אני לא יודע להגיד לך ברגע שהיא תתפנה היא תיצור איתך קשר שלמה יונה: טוב, אני משער שיש לה תלונות רבות מהסוג שלי לטפל בהן... |
ואני עדיין מחכה לשיחה
עדכון -- הנה דוא"ל שקיבלתי משרות הלקוחות:
שלמה צהריים טובים,
אני דיברתי איתך בטלפון והסברתי לך את מה ששאלת ומה שלא הבנת.
האחראית שלי תחזור אלייך ברגע שתתפנה.
ואתם לא חויבתם בדמי משלוח.
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת,
המשך יום טוב,
שרון גינדי,
צוות תן ביס,
1-700-70-10-11 שלוחה 3
מאוחר יותר חזר אלי אדם בשם ערן שהציג עצמו כאחראי משמרת וסיפר לי סיפורים על כך שהם לא אחראים ושזאת אשמת העובדים שלנו.
זאת גישה מאד מוזרה לתת מענה בשרות לקוחות.
הנה חילופי דוא"ל בעקבות אותה שיחה תמוהה:
המכתב הראשון הוא ממני למנהלות המשרד. גם הן וגם שרות הלקוחות של תןביס היו ממוענים:
עכשיו הסביר לי אחראי משמרת ב-10bis שזאת אחריותכן להודיע לי על הסידור המוזר של שעות ההגעה.
לא ברור לי מדוע עליכן להודיע לי דברים אלה, ולא קיבלתי על כך הודעה מהם מראש באתר בעת ההזמנה.
למיטב ידיעתי, מאז שהתחלתי לעבוד בחברה לא למדתי מכן על סידור כזה.
אודה לכן אם תעמידו את שרות הלקוחות של 10bis על טעותם ותדאגו שיתקנו את הבעיות שלהם.
את תמליל הצ'ט כבר שלחתי, נכון?
מעולם לא נאמר לנו דבר שכזה.
אפרת – דברי בבקשה עם תן ביס שיזכו את הקבוצה. אם יש בעיות דברי איתי
תודה!
ואז התחילו תגובות בכתב מתןביס:
הי אפרת
בנוגע להזמנה של יונה שלמה ממסעדת טנדורי ב 16/7
אשלח לך ביום א הסבר לגבי היתרונות והחסרונות של ההזמנה המרוכזת
לגבי ההזמנה הנ"ל לפנים משורת הדין אנו נזכה כל אחד מהמחויבים בהזמנה זו ב 15%
בברכה
רוני לבינגר
מנהל מחלקת לקוחות, תן ביס
יגאל אלון 96, בית אמפא
תל אביב67891
טלפון: 1700-70-10-11 שלוחה 45
נייד: 054-4986994
פקס: 03-5630101
והנה תגובתי לאחר שמנהלת המשרד שלחה לי את התגובה שלעיל
אפרת שלום.
התשובה מקוממת!
כל עוד שהסידור ידוע רק לבעלי האתר ולא למשתמשים וכל עוד הם מטעים את המשתמשים בכך שהם כותבים באתר פרטים מסויימים ואז פועלים לפי סידור אחר הם טועים, הלקוח צודק ולכן הם צריכים להתנצל ולפצות שלא "לפנים משורת הדין".
מה שהוא כותב לך בעצם זה שהוא לא מודה שיש לו בעיה אלא שהוא ממש ממש נחמד ועושה לך טובה כדי שתהיי בשקט.
שוב שלום
אנו נזכה כל אחד מהמזמינים ב 15% מגובה ההזמנה
אנו נדאג להעביר בתחילת שבוע הבא הסבר על ההזמנה המרוכזת בכדי שהסידור יהיה ידוע לכולם
שבת שלום
רוני לבינגר
מנהל מחלקת לקוחות, תן ביס
יגאל אלון 96, בית אמפא
תל אביב67891
טלפון: 1700-70-10-11 שלוחה 45
נייד: 054-4986994
פקס: 03-5630101
Monday, July 14, 2008
הרהורים על ספרים קריאה והקניית אהבת הקריאה לילדים
בחדר שבו גדלתי כפעוט, כילד וכנער היתה ספרייה ענקית ובה ספרים עבי כרס של הורי וכמה מדפים עם הספרים שרכשו עבורי ועבור אחותי במשך השנים. את הורי אני זוכר מידי יום יושבים לפעמים דקות מספר ולפעמים שעות רבות מול פרסומי מאמרים וספרים כשהם קוראים.
ספר גם היה סוג של מתנה שתמיד התקבלה בהתלהבות ובברכה.
עבורי, אחת ההתגלויות הגדולות כנער מתחנך הגיעה ממורה (במובן המקורי של המילה, של דמות ידענית, דמות סמכותית, דמות שיוצרת שינוי ומציתה את הדמיון -- דמות חינוכית! ולא באסוציאציה המקובלת היום של אדם כבוי, חסר אונים, חסר כבוד שמאמן את התלמידים בכתה, בין הפרעת משמעת אחת לאחרת, לשנן להאמין לכל כתורה מיסיני ולקדש את ההצלחה במבחן כאילו אין מדד להשכלה בלתו!). המורה המדוברת, שמה צילה כהן. מורה לגיאוגרפיה בחטיבת הביניים בן-גוריון בפ"ת. היא זכורה לי כאדם קשוח ותובעני. אבל אני זוכר אותה בראש ובראשונה ובעיקר כדמות הראשונה שממנה הבנתי שיש דבר כזה "קריאה ביקורתית" ו-"חשיבה ביקורתית", ושלא כל דבר שמורה אומר הוא בהכרח נכון והשיא, מבחינתי היתה ההתגלות ש"אין דבר שתרצו לדעת שלא תוכלו ללמוד עליו בספרים", וש-"גם המורים שלכם לא המציאו שומדבר והם רק מלמדים אתכם דברים שכתובים בספרים".
בזכות אותה מורה גיליתי שספרות ושירה הם לא הדבר היחידי שאפשר לקרוא (מלבד אנציקלופדיות ומילונים שאותם פגשתי בעיקר לצרכי שעורי הבית). מצאתי את עצמי נודד בספריות ממדפי הספורת והמדע הבדיוני, הרומנים ושאר הפרוזה אל מדפי ספרי העיון והלימוד ובעצם התחלתי פרק חדש בחיי שאני מאד נהנה ממנו והוא לימוד עצמאי, אוטודידקטיות.
בשעורים בכתה הייתי לומד להכיר מונחים או שומע דעות ובשעות הפנאי שלי הייתי מוצא עצמי בספריות ובחנויות ספרים מחפש אחד הרחבות והסברים.
השיא הבא היה מבחינתי עם תחילת הלימודים שלי בטכניון. בסיור שערכו לנו בין הבניינים גיליתי שלכל פקולטה יש ספרייה משלה והגישה חפשית לכל הסטודנטים. עוד גיליתי את ספריית הטכניון. הרגשתי כמו ילד בחנות ממתקים. אני מנחש שהייתי בין הבודדים שהגיעו למקסימום מספר הספרים שיכלו לשאול מספריות הטכניון. לא רק זאת אלא שהייתי מחליף שם ספרים בתדירות גבוהה מאד. עוד הייתי מנצל את אשראי ההשאלה של מיכל (לימים אשתי) ושל חברים נוספים שלי כדי לאזן את הצורך שלי להשיג ספרים שיועילו לי להבין את נושאי הלימוד ויחד עם זאת להשיג ספרים שאוכל לעין וללמוד מהם. אני גם מהמר שאני בין הבודדים שבכל קורס באמת קראו את רשימת הקריאה לקורס ועוד חיפשו מקורות נוספים.
אותו סיפור היה לי בלימודים לתואר שני אלא שאז השתכללתי. כבר עם סיום הלימודים לתואר ראשון הגעתי במידה רבה לעצמאות כלכלית. אבי נתן לי עיצה יקרה מפז לקראת סיום הלימודים -- מצא לך כתבי עת מדעיים בתחומי העניין של והמקצוע ועשה לך מנהג לקרוא בהם באופן קבוע. כך התחלתי לקרוא מאמרים שפורסמו ב- IEEE, ACM, ACL ואחרים, אבל אז גם גיליתי את אמאזון ואת הפוטנציאל למצוא ספרים שאזדקק להם בלימודים וגם לידע כללי שלי בנושאי עניין שלי, והתחלתי לקנות מידי פעם ספרים ולבנות לי ספרייה משלי. התפשטות חנויות הספרים המקוונות והקלות היחסית היום לאתר ספרים במנועי חיפוש רק תרמו להוסיפו לקצב הגעת הספרים הביתה. אני באמת קורא את כל הספרים הללו. חלקם זוכים לעיון חוזר ונשנה.
ההתלהבות שלי מקריאה לא פסקה ואני מנסה להדביק את הילדים שלי בהתלהבות הזאת.
גם אותי הילדים ראו מאז שנולדו כל הזמן עם ספרים ומאמרים -- כל הזמן קורא.
גם הילדים שלי משחקים בחדר משחקים שחלק ניכר ממנו הוא ספרייה המכילה ספרים שלהם וספרים בשבילם. ליד חדר השינה שלהם יש ספרייה גדולה אחרת עמוסה בספרים שלי (ועוד כמה ספריות שמפוזרות בבית). אז גם הם נחשפים לספרים.
מהיום שנולדו הילדים שלי זוכים להקראת סיפורים מידי יום ולא רק ממני ומאשתי, גם הסבים והסבתות משתפים פעולה.
על שאלות רבות שהילדים שואלים אותי ואינני יודע לענות כראוי אני מסביר שאחפש תשובה בספרים (וגם באינטרנט) ואחזור אליהם עם תשובה לעניין.
בני הבכור, אביב סיים זה עתה את כתה א' שם החל ללמוד קריאה. לשמחתי, אני מוצא אותו מתעניין בדברים רבים ואני לא מסרב לעולם לבקשות שלו לרכוש עבורו ספרים. מהחביבים עליו הם מגדירי בעלי חיים וצמחים, וספרים שמסבירים תופעות ומדע.
אני גם לעולם לא מסרב לקרוא לילדים, לא משנה כמה עסוק אני ברגע הבקשה.
הילדים מנויים בספריה המקומית ואנו מקפידים לבקר שם תדיר. למעשה, אחד הבילויים שלי עם הילדים הוא ביקור בספרייה. ביקור טיפוסי הוא בן שעה עד שעתיים ובו הילדים בוחרים ספרים ואני קורא להם בספרים בזה אחר זה עד שנגמר לנו הזמן. אז הילדים בוחרים להם ספרים לקחת הביתה
(יש לנו מנויים שמאפשרים לקחת חמישה ספרים לכל מנוי, זה המקסימום שהספרייה מתירה). אנו מחליפים בדלפק והולכים.
לשמחתי הרבה, אביב החל לגלות ברגעים של חסד רצון לקרוא לאחותו הקטנה ולאחיו הקטן ספרים שזמינים בבית. זה ממלא אותי באושר רב. לצערי, רגעי החסד הללו נדירים. יחד עם זאת אני אופטימי ומקווה שרגעים כאלה ירבו.
לסיום, אחתום בקישור למאמר קצר שכתבה ביומן הרשת שלה ורד שלאוזר אידה, שמציגה עצמה כמומחית לעידוד אהבת הקריאה, יועצת ומכשירה מנחי קבוצות.
איך מגדלים ילדים שאוהבים לקרוא?
אי שיתוף בידע בין אנשים
ראיתי שגר קצר בנושא אי שיתוף ידע בין אנשים ביומן הרשת של יגאל חמיש.
הוא כותב על סיבות של אנשים שלא לשתף ידע.
הוא מכוון למאמר בנושא של גארפילד סטן.
ואפילו הגבתי אי שם בין זרם המגיבים
התופעה של שיתוף ידע ועזרה במידע שהיתה מאד נפוצה בזמן הלימודים האקדמיים נראה שלא קיימת במידה מספקת אם בכלל בתעשייה
בעוד ששמעתי על הצהרות הנהלה על חשיבות התיעוד ושיתוף ידע למעשה היא לא מתגמלת ואף מענישה מי שפועל לטובת הנושאים הללו:
תיעוד ממצה אינו נלקח כמעט אף פעם בלוחות הזמנים ואינו מהווה חלק הכרחי לסיום משימה
מי שהתעכב בביצוע משימתו לטובת כתיבת תיעוד, הרחבתו ותיקון הבדלים ושינויים מפעמים קודמות לא זוכה לגיבוי או להסדרת תחזוקת התיעוד כחלק מהמשימות
נושא אחזור הידע בארגון לא מקודם לא ע"י מחלקת מערכות המידע ולא ע"י ההנהלה ובקשות של צרכני המידע לע נענות ברצינות ולא מטופלות
היוזמות היחידות של נגישות למידע ושל תיעוד מוצלח או של אחזור טוב של מידע שלי יצא לראות במקומות העבודה שבהם עבדתי היה פרי יוזמה עצמאית של עובדים שבוצעה כמעט תמיד על חשבון זמנם הפרטי
ללא מילים: התרבות הישראלית בראי השפה

אמנם באתר החנות הכתוב על הספר היה תמציתי למדי ויחד עם זאת די היה בו כדי לסקרן אותי.
אתמול התחלתי לעיין בספר ולקרוא בו בשקדנות.
אפילו למקרא המבוא לבדו כבר נשביתי בספר וסקרנותי עוד התעצמה.
הנה קישור לשגר יפה ומעניין כביקורת על הספר
והנה קישור למאמרו של דן לחמן שכתב אף הוא על הספר
וכמובן, הצגת הספר והמבוא באתר טקסט.
עוד בשעה שקראתי במבוא הצטערתי מאד שהמחברים לא ידעו על קיומו של מרכז הידע לעבוד העברית.
כאחד שנזקק בעצמו לקורפורה בעברית ,ונדרש לבדיקות סטטיסטיות על הטקסטים עמלתי רבות על יצירת כלים לאיסוף לניקוי ולנתוח טקסטים בעברית. זה גם היה חלק מתפקידי כמהנדס מרכז הידע לעבוד העברית וגם חלק מעבודת המחקר שלי לתואר שני. רוב הקשיים ככולם שהועלו במבוא ע"י המחברים הם קשיים שמשותפים לכל מי שרוצה לבצע ניתוחים סטטיסטיים ואחרים על טקסטים בעברית באמצעות מחשב. לחלק לא מבוטל מהקשיים החל מזמינות טקסטים לאורך שנים וכלה בניתוחים סטטיסטיים קיימים ובכלים לניתוחים לשוניים יש מענה באתר מרכז הידע לעבוד העברית.
לא נותר לי אלא לפנות למחברים ולספר להם על המשאבים הללו ולהציע את עזרתי אם יחפצו בה לעבודת המשך.
הספר עצמו מומלץ מאד ומחכים מאד.הרעיון לספר, בלשנות תרבותית, או היבטים תרבותיים של השפה, או כיצד השפה משפיעה על התרבות וכיצד התרבות משפיעה על השפה, יפה ומאד מרענן.
הכתיבה רגישה מאד לענייני מגדר (אני חושב שאפילו קראתי בקורות של אחרים שהרגישו גם הם בזאת). לפעמים הרגישות הזאת בשבילי היתה מוגזמת על גבול הפאראנויה.
העותק שבידי סבל מדפוס לא איכותי ומלכלוך שדבק עוד בשלב הדפוס ע"י מכונת הדפוס עצמה, כאילו מריחות דיו או פיח. מעניין אם זה מאפיין את כל העותקים או רק את זה שלי...
אני משתעשע ברעיון אולי להתחיל במדור בסגנון דומה ביומן הרשת שלי כאן. נראה אם יהיה לי פנאי ואם יהיה לי משהו מקורי ומעניין לומר על מילים בעברית.